علی محمد شاعری منتخب مردم شرق مازندران در مجلس با انتقاد از وضعیت رسیدگی به معلمان گفت: با حقوق پایین معلمان بازنشسته و حق التدریس کرامت انسانی آن ها نادیده گرفته می شود.

کرامت انسانی معلمان بازنشته و حق التدریس نادیده گرفته می شود

 

به گزارش شرق پرس، علی محمد شاعری در همایش بزرگداشت مقام معلم در سالن فرهنگی هنری غار هوتو در جمع معلمان مرد بهشهر، اظهار کرد: معلمان کسانی هستند که در عرصه فرهنگ، هویت سازی و خودباوری جامعه تلاش می کنند و پایه های اصلی کشور را در حوزه های استقلال و آزادی ملت می سازند.

 

وی افزود: همه باید تلاش کنیم ضمن اینکه یادگیرنده خوبی هستیم برای خود، خانواده و جامعه معلم و درس آموز نیز باشیم تا پیشرفت، توسعه، استقلال، عزت و سربلندی کشور را همان گونه که امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ترسیم کردند محقق کنیم.

 

شاعری خاطرنشان کرد: وظیفه انبیاء الهی هدایت جامعه بود و در حقیقت هدف و راه مبعث؛ هدایت انسان ها از تاریکی به سوی نور و از کفر به ایمان بود که معلمان نیز همین نقش را ایفا می کنند زیرا معلمان نقش روشنگری، توانمندسازی، هدایت و راهبری جامعه را دارند.

 

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم گفت: اگر می خواهیم ایران به استقلال، خودباوری و خوداتکایی برسد باید در مقابل ظلم و زیاده خواهی کشورهای دیگر مبارزه کند و در حوزه اقتصادی خودکفا شود و نیز در زمینه خدمت رسانی به مردم با سبک و روش مناسب عمل کند تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

 

شاعری با بیان اینکه توسعه در بستر جامعه اتفاق می افتد، افزود: توسعه و پیشرفت در اداره ها و واحدهای صنعتی و حتی کارگاه های کوچک و مزارع کشاورزی صورت می گیرد و نیز رشد اقتصادی، تولید کالا و خدمات توسط انسان به وجود می آید به همین دلیل باید به نیروی انسانی توجه بیشتری شود.

 

وی اظهار کرد: کشور ژاپن با وجود آنکه نفت و گاز ندارد با توانمندسازی نیروی کار و استفاده از نفت کشورهایی مانند ایران؛ به تولید کالا پرداخت و سپس ایران را تحریم کرد.

 

شاعری افزود: همچنین کشور چین کالاهای مورد نیاز ایران مانند مهر، تسبیح و چادر بانوان و کت و شلوار آقایان را تولید و به ایران صادر می کند در حالی که منابع اولیه خود مانند نفت را از ایران تهیه کرده و این مسئله به دلیل ضعف مدیریت ها در کشور است زیرا مهارت لازم برای تبدیل کردن منابع به کالا و خدمات را نداریم.

 

دهم با بیان اینکه عزت مسلمان در استقلال اقتصادی و اجتماعی و نیز هویت دینی، بومی و فرهنگی آن است، گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی؛ دادن هویت جدید به مسلمان ها بود و خودباوری اینکه ما می توانیم و این شعار توسط معلمان محقق می شود.

 

وی اظهار کرد: تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحد های صنعتی به دلیل این است که تعریف درستی از کار و تولید در کشور ارائه نشده  و اگر می خواهیم ایران به توسعه دست یابد و چرخ اقتصاد به حرکت دربیاید باید فرهنگ کار و تلاش و سازندگی را ترویج دهیم.

 

شاعری خاطرنشان کرد: وابستگی به کشورهای دیگر در فرهنگ مسلمانی جایگاهی ندارد بلکه باید برای توسعه؛ استقلال کشور در حوزه های مختلف حفظ شود که نظام آموزشی در سطوح متوسطه و عالی نقش ایجاد تغییر در جامعه را دارد.

 

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم گفت: تغییر پایدار باید در دانش، مهارت، نگرش ها و مهارت های انسانی صورت بگیرد که نقطه آغاز این تغییر در آموزش و پرورش است و در این راستا باید فاصله بین حرف و عمل را کم کنیم زیرا مدیریت جهادی تطبیق حرف و عمل است.

 

شاعری افزود: کشوری که می خواهد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند و در مقابل ابر قدرت هایی مانند آمریکا بایستد باید مدیریت هوشمند و برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

 

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در ایران هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، تاکید کرد: مشکلات معلمان حق التدریس به خصوص معلمان پیش دبستانی در مورد حقوق پایین آنها باید حل و ساماندهی شود زیرا آنها فرزندان این مملکت را تربیت می کنند و نباید کرامت انسانی آن ها نادیده گرفته شود.

 

شاعری تصریح کرد: متاسفانه معلمان بازنشسته نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند و در حقیقت پس از پایان خدمت برای آن ها ارزش قائل نمی شوند و در حال حاضر تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلان بسیار زیاد است و کرامت انسانی آن ها حفظ نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا