جناب سرهنگ فلاح با تأکید بر اجرای طرح مکنا در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان افزود: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی با عنوان "مکنا" در راستای ایجاد کیفیت و ترقی سازمانی در ناجا در کلانتری‌ها اجرا شد که کلانتری نکا موفق به کسب رتبه دوم در کشور شده است.

کسب رتبه دوم طرح کشوری مکنا توسط کلانتری نکا

 

 

به گزارش شرق پرس حسن فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه در نکا، اظهار کرد: تکریم مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و.. موظف به رعایت این اصل مهم هستند و خوشایندسازی محیط، اصلی‌ترین مسئله در طرح مکنا است.

 

 

 

وی با تأکید بر اجرای طرح مکنا در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان افزود: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی با عنوان “مکنا” در راستای ایجاد کیفیت و ترقی سازمانی در ناجا در کلانتری‌ها اجرا شد که کلانتری نکا موفق به کسب رتبه دوم در کشور شده است.

 

 

فرمانده انتظامی نکا همچنین با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و پاسخگویی شبانه‌روزی به خطوط تلفن این مرکز، ادامه داد: ارتقای سطح کیفی برخورد با تماس‌ گیرندگان از طریق آموزش و حضور به موقع پلیس در محل وقوع حادثه یا جرم از مهم‌ترین اقدامات این مرکز بوده است که با دقت و حساسیت بی‌نظیری انجام می‌شود.

 

 

فلاح گفت: در همین راستا در ۶ ماهه نخست امسال، ۸ هزار و ۹۴۵ مورد تماس از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در شهرستان نکا به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵ هزار و ۹۰۵ مورد عملیاتی شده است.

 

 

وی همچنین با اشاره به سامان‌دهی منطقه عباس‌آباد نکا و تغییر نام به کوی مهرگان خاطرنشان کرد: محله عباس‌آباد در گذشته از سکونت‌گاه‌های غیررسمی، محل تجمع اراذل و اوباش و مرکز بسیاری از خلاف‌ها بوده که با برنامه‌ریزی و دستور  فرماندهی انتظامی مازندران با فوریت پاک‌سازی و کانکس نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در این کوی مستقر شد و در راستای تامین امنیت و آرامش، علاوه بر حضور نیروی پلیس، زیرساخت‌های اساسی محله نیز بهسازی شده است.

 

 

فرمانده انتظامی نکا در ادامه با اشاره به سامان‌دهی قهوه‌خانه‌ها و جمع‌آوری قلیان‌ها، یادآور شد: جمع‌آوری قلیان‌ها و بستن قهوه‌خانه‌هایی که اقدام به فروش قلیان می‌کردند نیز از موارد مهمی بود که با دستور فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران انجام شد و اکنون نکا، شهر پاک در جمع‌آوری قلیان در استان مازندران است.

 

 

فلاح همچنین با اشاره به فراهم کردن امنیت در مسکن مهر نکا نیز گفت: مسکن مهر نکا با خرده‌فرهنگ‌های مختلف در درون خود روبرو است که در این راستا برای ایجاد امنیت در شرایط فعلی، گشت نیروی انتظامی فعال است و معتقدم که باید نیروی انتظامی، پایگاه مقاومت بسیج و مسجد در این محله حضور پررنگ داشته باشد که در همین راستا، درخواست زمین برای احداث پاسگاه شده و اگر کانکسی در اختیار ما قرار داده شود، مامور به مسکن مهر نکا اعزام می‌شود تا امنیت بیش از گذشته برقرار شود.

 

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مردم هستند و به‌عنوان یک زبان گویا انعکاس‌دهنده نظرات مردم در مورد خدمات و فعالیت‌های نیروی انتظامی هستند، ادامه داد: هفته نیروی انتظامی امسال که از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه با شعار اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش نام‌گذاری شده است که این امر فرصتی مناسب برای انعکاس عملکرد نیروی انتظامی توسط اصحاب رسانه است.

 

 

فرمانده انتظامی نکا با برشمردن برنامه‌های مهم این هفته گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با امام جمعه، نشست‌های علمی با اساتید دانشگاه‌ها، نشست با دهیاران و شوراها، گردهمایی ورزشی، کوهپیمایی، پیاده‌روی خانوادگی، نشست با قضات، غبارروبی مزار شهدا، عیادت از بیماران ناجا و… از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته بوده که توسط نیروی انتظامی اجرایی و یا در حال انجام است.

 

 

فلاح در پایان با تسلیت به‌مناسبت جان‌باختن تعدادی از هموطنان و مسلمانان جهان در حادثه منا گفت: دشمن در این رابطه هدفمند کار کرده است و باید اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی مناسب در این راستا، با وظیفه‌مندی بهتری وارد شوند و آل‌سعود در رابطه با این فاجعه باید پاسخ دهد.

 

 

 

فارس