محمدنژاد با بیان اینکه در همین ارتباط ماموران با شناسایی برخی متهمان دیگر این پرونده بیش از 25 فقره کلاهبرداری پیامکی را کشف و ضبط کردند، ادامه داد: متهمان این پرونده در چندین مرحله عملیات در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

mobil-10051

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای استان مازندران مبنی بر اینکه افرادی به بهانه این که در مسابقه طرح همراه اول ۱۵ میلیون ریال برنده شده، مال‌باخته را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از وی ۱۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کردند؛ موضوع در دستور کار کارشناسان و ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

 

 

وی اظهار کرد: متهمان اینترنتی در اقدامی مشابه اقدام به کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی از یک شهروند کردند.

 

 

محمدنژاد خاطرنشان کرد: پس از شناسایی متهم در تهران، ماموران و کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی هماهنگ پلیسی متهم را دستگیر کردند.

 

 

رئیس پلیس فتا مازندران، افزود: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی، به بزه انتسابی با همکاری یکی از هم‌دستانش اعتراف کرد.

 

 

محمدنژاد با بیان اینکه در همین ارتباط ماموران با شناسایی برخی متهمان دیگر این پرونده بیش از ۲۵ فقره کلاهبرداری پیامکی را کشف و ضبط کردند، ادامه داد: متهمان این پرونده در چندین مرحله عملیات در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

 

 

وی بیان کرد: سرکرده اصلی‌ این پرونده فردی در تهران بود، که به یکی از روستاها در استان‌های جنوبی کشور متواری شد، با شناسایی مخفی‌گاه این فرد با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

 

 

محمدنژاد با هشدار به شهروندان بیان داشت: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن شما در طرح نیست و اصرار فرستنده پیامک نشان‌دهنده کلاهبرداری است.

 

 

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: برای واریز نمودن وجه به حساب‌تان به هر دلیلی نیاز به حضور شما در پای دستگاه خودپرداز نیست و توصیه می‌شود نیازی به استفاده زبان لاتین در پای دستگاه عابربانک نیست.

 

 

وی در پایان گفت: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن در طرح‌هایی نظیر طرح هزاران لبخند همراه اول نیست، رمز دوم کارت خصوصی بوده و هیچ مرجعی حتی بانک نیاز به رمز دوم کارت شما ندارد و به پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک تلفنی پاسخ ندهید.