علی اصغر خواجوی, فرهنگی 55 ساله گلوگاهی, مردی دوست داشتنی که رویای رئیس جمهور شدن را در سر داشت. می گوید جانباز است و از بنیاد بین المللی ایران شناسی دکترای افتخاری دارد. مردم گلوگاه و منطقه دوستش دارند و حالا دیگر کل ایران به او می گویند اصغر رئیس جمهور.

 

 

شرق پرس-سکینه نوری تیرتاشی: همزمان با روزهای ثبت نام انتخابات اسفند ماه که در حال انجام  است  خبرنگار شرق پرس به سراغ مردی رفت که دلش می خواست رئیس جمهور شود .

 

 

علی اصغر خواجوی یکی از فرهنگیان گلوگاه در شرق مازندران است وی درخواست مصاحبه با خبرنگار ما را ابتدا نپذیرفت اما پس از تماس مجدد این مرد ۵۵ ساله حاضر به انجام این مصاحبه شد که در ادامه این گفتگو را می خوانید:

 

 

amirkhanlo-asghar-reesjomhor

 

بیشتر با شما آشنا شویم

علی اصغر خواجوی هستم . به عنوان  یک فرهنگی ۲۸  سال است که در آموزش و پرورش گلوگاه مشغول به کارم .

 

آقای خواجوی شما دکتر هستید؟

فوق دیپلم امور پرورشی هستم و چون جانباز هستم  مدرک معادل می گیرم. از  بنیاد بین المللی ایران شناسی دکترای افتخاری دارم.

 

شنیدیم شما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودید صحت دارد؟ برایمان بیشتر بگویید.

 

بله صحت دارد در سال ۸۴ همان سالی که بیش از ۸۱۴نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند من هم ساعت نه و نیم ۱۹ اردیبهشت همان سال به  وزارت کشور رفتم و دربین بیش از صدعکاس،فیلمبردار و گزارشگر خارجی نام نویسی کردم و  بعد از نام نویسی به خبرنگاران حاضر گفتم که می خواهم مصاحبه ای  با آنان داشته باشم.مصاحبه خود را  در همان  جایگاهی که ساعتی قبل رئیس دولت اصلاحات در آن به سخنرانی پرداخته بود انجام دادم  و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتم  و مورد تشویق قرار گرفتم.

 

 

نام نویسی کردید آیا  مدارک لازم را به همراه برده بودید؟

 

بله

 

چه مدارکی برای ثبت نام ارائه کردید؟

 

مدارک کامل را دادم

 

چه مدارکی؟

 

هر آنچه که برای ثبت نام ریاست جمهوری لازم  بود  و آنها هم از من تشکر کردند.

 

تایید صلاحیت  نشدید؟

 

 بله. جزو ۸۰۴ نفری بودم که رد صلاحیت شدند  هیچ اشکالی ندارد آنجا شخصیت های طراز  اول و رجال ثبت نام کردند و شورای نگهبان ده نفر را تایید صلاحیت کرد.

 

برای مجلس شورای اسلامی هم کاندید شدیده اید؟

 

بله. ۱۵ سال پیش برای انتخابات مجلس به  میدان آمدم.

 

بیشتر توصیح دهید

 

تمام مدارکم را برای ثبت نام تحویل فرمانداری دادم اما با من نامهربانانه برخورد شد و من به نشانه اعتراض یک ساعت جلوی ساختمان فرمانداری نشستم .

 

کارتان نتیجه داد؟ از شما ثبت نام کردند؟

 

نه

 

شنیدیم در گلوگاه به شما می گویند اصغر رئیس جمهور ،نظرتان در این مورد چیست؟

 

نام نویسی من برای انتخابات ریاست جمهوری زبان به زبان چرخید .حالا کل ایران به من می گویند اصغر رئیس جمهور .

 

 ناراحت نمی شوید؟

 

نه افتخار می کنم که مردم  مرا  دوست دارند .در تمام نشست ها و ملاقات هایی که بین من و مردم انجام می شود همه می گویند دکتر این بار هم رای من با شماست .

 

گفته بودید جانباز هستید ؟چند درصد؟

 

ولش کن یک درصدی هست. آن درصدی را که می بایست بدهند ندادند. اعصاب و روان پی اس سی دی هستم . از ناحیه گوش ها جانباز هستم . در ضمن شیمیایی هم  هستم.

 

اگر رای می آوردید و روزی رئیس جمهور می شدید چه برنامه هایی داشتید؟

 

۹۰ درصد کرسی ها  و مسند امور و مسئولیت ها را به خانم ها می دادم .

 

در زمینه اشتغال چه برنامه ای داشتید؟

 

سرزمین من مهد اشتغال است وقتی ما مازندران و گلستان و گیلان را در نظر می گیریم زمینه و پتانسیل های ایجاد اشتغال آنقدر زیاد است که  حتی تهران آن فرصت ها را ندارد. اما متاسفانه استان ما و استانهای دیگر فقط به  مسیر ترانزیت و تردد توریسم و مسافر  تبدیل شدند اگر ما به  همین نقاط قوت  اهمیت می دادیم  در آمد توریسم از نفت هم بالاتر می رفت.

 

این برنامه ها مربوط به شمال کشور است برای نقاط دیگر برنامه ای نداشتید؟

 

یکی از اشکالات ما گماردن مسئولین غیر استانی و غیربومی در استانهای مختلف است که قومیتهای متفاوتی دارند من از به کار گیری مسئولین غیر بومی و غیر استانی در استانها و شهرستانها شدیدا گله دارم و شاکی هستم . این بزرگترین بی احترامی و بی اعتنایی به مردم یک  استان و شهرستان است که فرماندار و مسئولین شهرش از جای دیگری باشند.

 

و اما حرف آخر:

برای شما از درگاه الهی آرزوی سلامت و توفیق دارم  و خاطراتی دارم که در فرصتی دیگر منتشر خواهم کرد.

 

پلک زدم و دفترم را بستم .در جهانی زندگی می کنیم  که شاید بتوان امکانات زندگی خوب را از  آدم ها  گرفت اما نمی توان رویاهای کسی را سلاخی کرد و احساسش را به بند کشید. رویای هر  فردی متعلق به اوست و کسی نمی تواند آن را از خاطره هایش بدزدد. حتی اگر کسی پیدا شود که در آرزویش می خواهد رئیس جمهور باشد. و یادمان باشد هر کسی آرزویی در سر می پروراند اما  اندک افرادی در جامعه پیدا می شوند که برای آمال خود خطر می کنند و شجاعت این را دارند که اندیشه های خود را حتی در پشت تریبون کاندیدای ریاست جمهوری و حتی برای چند دقیقه به زبان بیاورند.