مهدی عبوری گفت: مردم ساری از سیاه‌نمایی‌های شما خسته شدند، مردم ساری دیگر قرار نیست به حرف و وعده‌های توخالی شما رأی بدهند، مردم ساری بیدار هستند، امروز می‌دانند چه کسی در این شهر کار می‌کند و چه کسی در این شهر سنگ‌اندازی می‌کند.

 آب‌گرفتگی ساری میراث مدیران قبلی است/ مردم ساری از سیاه‌نمایی‌ها خسته شدند

 

 

 

به گزارش شرق پرس مهدی عبوری در یادواره ۷۵ شهید روستای تویه‌دروار ساری، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای تویه‌دروار هم‌زمان با فرا‌رسیدن چهلمین روز خاک‌سپاری شهدای غواص در مازندران و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس را به فال نیک می‌گیریم.

 

 

 

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی به چندین فرودگاه کشور و حمله زمینی ارتش بعثی به شهرهای غربی و جنوبی کشور جنگ هشت ساله آغاز شد، این جنگ ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تنها چند روز پس از پاره کردن پیمان الجزایر توسط صدام حسین در مقابل دوربین‎های شبکه‌های تلویزیونی جهان که ادعای حاکمیت بر اروندرود که آن را شط‌العرب نامیده بود، شروع شد.

 

 

شهردار ساری با طرح سوالی مبنی بر اینکه تمهیدات دولت عراق برای حمله به ایران چه بود و آیا یک‌باره تصمیم حمله به دولت ایران را گرفت، بیان کرد: اساساً صدام با نیت مبارزه با جمهوری اسلامی ایران نقشه کودتا در عراق را کشید و در ۲۵ تیر ۱۳۵۸ در عراق به حکومت رسید و از آن ابتدا تمامی نقشه‌های شوم خود را برای به زانو در آوردن نظام نوپای جمهوری اسلامی به‌کار گرفت.

 

 

این مسئول ادامه داد: اخراج هزاران ایرانی ساکن در عراق، جلوگیری از مسیر توسعه کشور، پناه دادن ژنرال‌های حکومت پهلوی و در نهایت جعلی خواندن نام شهرهای ایران نقشه‌های صدام بوده است.

 

 

عبوری اضافه کرد: عراقی‌ها در طول جنگ تمام قوانین و مقررات بین‌المللی از پیمان الجزایر تا پیمان منع استفاده از سلاح شیمیایی و پیمان منع حمله به مناطق مسکونی و ضرورت رفتار انسانی با اسرا بوده زیر پای گذاشتند اما صدای احدی از ابرقدرت دنیا که امروز مدعی حقوق بشر هستند، بلند نشد.

 

 

وی تصریح کرد: صدام و صدامیان فکر می‌کردند ایران اسلامی آن زمان با توجه به شرایط خاص و مبارزه چندین‌ساله و شرایط اول انقلاب و همچنین عدم وجود ارتش منسجم و قوی نمی‌تواند در برابر ارتش تا دندان مسلح عراق ایستاد اما نمی‌دانستند با ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان ایران به حقانیت انقلاب اسلامی تحت حمایت امام راحل و موج عظیمی مردمی تحت عنوان بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس و حضور فعالانه در تمام عرصه‌ها وجود داشته است.

 

 

شهردار ساری یادآور شد: این حضور آگاهانه و مدبرانه بسیجیان زمان و رزمندگان امام روح‌الله موجب شد تا ماشین جنگی دولت عراق متوقف شود و پس از هشت سال جنگ، دولت عراق در نقطه آغازین خود قرار گیرد.

 

 

این مسئول با بیان اینکه آیا هشت سال جنگ دستاوردهایی برای کشور ما هم‌داشت، خاطرنشان کرد: عزت، امنیت، استقلال، آزادگی و همچنین قدرت جهانی کشور ایران به همه دنیا ثابت شد و وحدت مردم و تثبیت حکومت را در پی داشت و اما مهم‌تر از آن قابلیت‌ها و توانایی‌های جوانان نخبه این مرز و بوم را نیز بروز داد.

 

 

عبوری بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس همین شهیدان بودند که به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی این مرز و بوم، تعیین‌کننده خط مشی نظام و جامعه بودند.

 

 

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری این یادواره‌ها معرفی شهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی به نسل امروز و فردای کشور است، کار بزرگ شهدا روشن کردن چراغ و نشان دادن راه به گم‌شدگان است.

 

 

شهردار ساری اضافه کرد: شهدا نورهایی از جنس نورهای قرآن هستند و لذا تأسی از شهدا تأسی از قرآن است، شهدا بیش از آنکه ادعا کنند، عمل می‌کردند و بیش از همه، دشمن از این عمل واهمه داشت و دارد و ما نیز باید بیشتر به‌جای حرف زدن عمل کنیم.

 

 

این مسئول اظهار کرد: چشم شهدا به دنیا دوخته نبود، گوش آنها به دنیا بدهکار نبود و نه تنها شهدا اسیر دنیا نبودند بلکه آنها را می‌توان امین دنیا دانست، شهدا ولایتی زندگی کرده بودند و گوش آنها فقط به ندای ولایت دوخته بود.

 

 

 آب‌گرفتگی ساری میراث مدیران قبلی است

عبوری در بخش دیگری از سخنانش افزود: برخی از مدیران فقط دغدغه کار و خدمت به مردم را دارند ولی بعضی‌ها هم به‌جای انجام کار، تلاش و پیگیری برای رفع معضلات و مشکلات مردم استان، از گذشته تاکنون غفلت کردند.

 

 

وی بیان کرد: با یک بارش شدید باران در مدت زمانی کوتاه، دچار آب‌گرفتگی در سطح شهر ساری هستیم، باید شما مردم در جریان قرار بگیرید که آیا این آب‌گرفتگی در مجموع سه سال به‌وجود می‌آید یا از دوره‌های قبل به ما به ارث رسیده است.

 

 

شهردار ساری خاطرنشان کرد: امروز شنیدم تعدادی از عواملی که در اختیار گروه سیاسی قرار دارند، دوربین به دست در خیابان‌های ساری به راه افتادند و تصاویری از این آب‌گرفتگی‌ها ضبط کرده و در شبکه‌های مجازی منتشر کردند.

 

 

این مسئول ادامه داد: بنده مثل قبلی‌ها نمی‌گویم که ساری دچار مشکلات نیست، چون این مشکلات به عینه قابل لمس و درک است اما این را با قدرت می‌گویم، ای کاش در گذشته هم از این شهدا و مردمی که به آنها اعتماد کردند، خجالت می‌کشیدند.

 

 

عبوری تصریح کرد: امروز در میدان فرح‌آباد آب‌گرفتگی زیادی وجود دارد، چرا تا پنج سال قبل این آب‌گرفتگی وجود نداشت، چرا زمانی که پل ولی‌عصر (عج) در میدان فرح‌آباد احداث شد، زمانی که ستون این پل، در داخل کانال احداثی هدایت شد، آن زمان نسبت به تغییر مسیر کانال اقدام نکردند، کانالی که سه متر دهنه داشت و آب آن منطقه را به رودخانه گذرخان هدایت می‌کرد، آن را با خاک پوشاندند و امروز مردم این شهر پنج سال شاهد خیانت‌های مدیران گذشته هستند، چرا این‌ها را در شبکه‌های مجازی بازگو نمی‌کنید.

 

 

 مردم ساری از سیاه‌نمایی‌ها خسته شدند

وی با بیان اینکه با این سنگ‌اندازی‌ها و تبلیغات منفی به چه چیزی می‌خواهید برسید، اضافه کرد: اگر دل شما برای مردم ساری می‌سوزد، لباس خدمت بر تن کنید، اگر امروز مسئول هستید و اگر دیروز مسئولیت داشتید و حتی اگر امروز شهروند عادی هستید، به میدان بیایید، در کنار نیروهای شورا و شهرداری ساری قرار بگیرید و برای رفع این مشکلات و معضلات به داد این مردم برسید.

 

 

شهردار ساری گفت: مردم ساری از سیاه‌نمایی‌های شما خسته شدند، مردم ساری دیگر قرار نیست به حرف و وعده‌های توخالی شما رأی بدهند، مردم ساری بیدار هستند، امروز می‌دانند چه کسی در این شهر کار می‌کند و چه کسی در این شهر سنگ‌اندازی می‌کند.

 

 

این مسئول اظهار کرد: تا دیروز می‌گفتید این کارهایی که عبوری و تیم مدیریتی آن در شهرداری انجام می‌دهند، جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، امروز که عبوری نشان داد مردم و شهر ساری برایش مهم‌تر از انتخابات آینده است، چه حرفی برای گفتن دارید، چرا با احساسات مردم بازی می‌کنید، به چه چیزی می‌خواهید برسید.

 

 

عبوری ادامه داد: مقدار مساحت نهرهای زراعی فروخته‌شده زمان شما را می‌خواهید به این مردم اعلام کنیم، اگر طرح هدایت آب‌های سطحی از سال ۷۷ در این شهر مصوب شده، چرا تا قبل از سال ۹۱ اجرایی نشده است.

 

 

وی یادآور شد: حال که توان اجرای طرح‌های بزرگ و زیربنایی را نداشتید، چرا همین زهکش‌های طبیعی و انهار زراعی و جوی خدادادی را به فروش رساندید، مردم این‌ها را نمی‌دانند، وای به حال شما که اگر مردم از جزئیات کار‌های شما در زمان مسئولیت قبل و حال مطلع شوند.

 

 

شهردار ساری خاطرنشان کرد: از حجب و حیای بنده سوء استفاده شده، بنده دنبال وحدت و اجرای پروژه‌های بزرگ و رفع معضلات و مشکلات ۳۰ ساله شهر ساری هستم، نیاز است امروز کنار مردم باشید، خوشا به حال آنهایی که به‌جای تخریب دیگران، جامه خدمت به تن کرده و دنبال عطیه الهی هستند، در رحمت الهی و مغفرت به روی همه باز است، بیایید دوباره لباس خدمت بر تن کنیم.

 

 

مردم فرق خدمتگذار و غیرخدمتگزار را می‌دانند

عبوری تصریح کرد: فضای این شهر و استان به برکت ورود شهدای غواص هنوز پاک است، نگذارید این فضای معطر با یاد و نام شهدا، با اعمال فریب‌کارانه برخی، دوباره آلوده شود.

 

 

شهردار ساری افزود: برخی وقت‌ها فکر می‌کنیم که این افراد در حال و هوای این شهر و استان زندگی نمی‌کنند، همه این کارهایی که در مدت ۳۴ ماه گذشته در این شهر انجام شده، با تأسی از روح پاک و مطهر امام (ره) و شهدا بوده، اگر از این عزیزان مدد نمی‌گرفتیم، امروز اثری از بنده و همکارانم در این شهر باقی نمی‌گذاشتند.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: ما که با شما کاری نداریم، عادت کردید سیاه‌نمایی کنید و عادت کردید گزارش دروغ به مردم بدهید و عادت کردید که کارهایی که دیگران به سرانجام می‌رسانند، به نفع خود مصادره کنید.

 

 

عبوری در پایان گفت: امروز عده‌ای به غلط به برخی از کرسی‌های ریاست تکیه زدند، مردم این زمان بسیار بیدار و هوشیار هستند و این سخن را بار دیگر در حضور این مردم تکرار می‌کنم، مردم شهر ساری، دیگر به‌درستی می‌داند چه‌کسی خدمت می‌کند و چه کسی برخلاف خدمتگذاری گام برمی‌دارد.

 

 

 

 

 

فارس