جای سئوال است با وجود امکانات و درآمد توریستی شهرهای غرب استان چگونه است که نماینده نوشهر و چالوس لب به اعتراض می گشاید و حسرت بودجه و اعتبارات شرق استان را می خورد و در کمال تعجب اعلام می کند بهشهر و نکا دو برابر بابل و ساری اعتبار می گیرند و اعتبار شهرستانی مانند بابلسر نصف گلوگاه است.

ahmadi-lashki8

 

 

به گزارش شرق پرس قاسم احمدی لاشکی شامگاه پنجشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نوشهر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشده بود با انتقاد شدید از روند توزیع و تخصیص اعتبارات در بین شهرهای مازندران گفت: متأسفانه روند توزیع و تخصیص بودجه ۹۴ مصداق نا عدالتی و تبعیض در بین شهرهای استان است.

 

مهر گزارش داد, احمدی لاشگی با اشاره به نام برخی شهرهای استان گفت: اینکه شهرهای بهشهر و نکا نزدیک به دو برابر ساری و بابل اعتبار می‌گیرند و در شهرهای نوشهر و چالوس از اعتبار خبری نیست کجای عدالت است.

 

وی افزود: در شهرستان بابلسر نصف شهری به نام گلوگاه اعتبار تخصیص می‌یابد آیا این کار عاقلانه است.

 

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس تصریح کرد: صرف اینکه در حوزه استحفاظی نوشهر و چالوس و کلاردشت بی‌عدالتی شده است گله‌مند نیستم، این ناعدالتی به بهانه شاخص‌های سال ۸۹ صورت گرفته درحالی‌که طی سنوات بعد از ۸۹ اعتبار به‌اندازه کافی تخصیص‌یافته و طبق عدالت بایستی به شهرهای دیگر رسیدگی شود.

 

احمدی لاشگی رقم بودجه‌ای تخصیصی امسال مازندران را ۱۷۱ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با این نا عدالتی لازم است تا تکلیف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده در شهرهای خسارت‌دیده همچون نوشهر و چالوس و کلاردشت مشخص شود و به این شهرها تخصیص یابد.

 

 این نماینده مجلس یادآور شد: به‌طور شفاف و صریح اصلاً این روند توزیع اعتبار را قبول نداریم و با این شکل توزیع نشود بهتر است.

 

 

پیشرفت و توسعه در شهرهای غربی استان نسبت به شرق استان بر کسی پوشیده نیست. نزدیک بودن به گردشگران استان تهران, وجود مراکز تفریحی رفاهی و هتل ها و مراکز اقامتی پردرآمد, نقاط گردشگری,مانند تله کابین , موزه , توسعه بندر و در یک کلام درآمد حاصل از ورود گردشگران داخلی و خارجی موجب شد شرق و غرب مازندران بصورت متقارن پیشرفت نداشته باشند.

 

حال جای سئوال است با وجود امکانات و درآمد توریستی شهرهای غرب استان چگونه است که نماینده نوشهر و چالوس لب به اعتراض می گشاید و حسرت بودجه و اعتبارات شرق استان را می خورد و در کمال تعجب اعلام می کند بهشهر و نکا دو برابر بابل و ساری اعتبار می گیرند و اعتبار شهرستانی مانند بابلسر نصف گلوگاه است.

 

شایسته است مسئولان استانی و شهرستانی در شرق مازندران برای تنویر افکار عمومی توضیح دهند که ماجرا چیست. مردم در شرق مازندران پل های نساخته و جاده های مرگ آوری دارند که وقت فکر کردن به دیگر کمبودهای حیاطی و امکانات را برایشان نمی گذارد اما در عین حال می بینیم نماینده غرب استان حسرت اعتبارات آنچنانی شرق مازندران را می خورد!

 

نکته دیگر که باید مورد توجه نماینده ها و مسئولان شرق مازندران قرار گیرد اینست که با وجود برخورداری مناسب تر شهرستانهای غربی اما بازهم نماینده غرب استان به توزیع امکانات اعتراض می کند و درخواست اعتبارات بیشتر را می کند البته این نه ضعف بلکه نقطه قوت یک نماینده  است که برای رسیدگی بیشتر به مردم خود می جنگد و اعتبارات را هیچوقت کافی نمی داند.

 

البته خوب بود اقای احمدی لاشکی به شهرستانهایی که نام بردند سفر می کردند و بعنوان یک هم استانی امکانات و اعتبارات هزینه شده ! را می دیدند و با مردم نیز هم صحبت می شدند تا بدانند در مورد کجای استان صحبت می کنند و بهتر بود برای این قیاس خود مصداقی مناسب تر را پیدا می کردند.