حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های این هفته ساری اتحاد و همدلی را رمز پشترفت کشورها دانست و افزود: اتحاد و همدلی نخستین منشور پیامبر گرامی اسلامی بود.

حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه ساری

 

 به گزارش شرق پرس ، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ساری، با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دولت وملت، همدلی و هم‌زبانی، گفت: همه دولتمردان و سران سه قوه و مسئولان نظام بدانند که یکی از عوامل تکامل جامعه اسلامی اتحاد و همدلی است.

 

وی افزود: تمام تلاش دشمنان بر این است که وحدت و همدلی در دنیای اسلام حاکم نباشد.

 

امام جمعه موقت ساری، اتحاد و همدلی را رمز پشترفت کشورها دانست و افزود: اتحاد و همدلی نخستین منشور پیامبر گرامی اسلامی بود.

 

قاسمی افزود: اگر در جامعه اسلامی در دوران غیبت  امام زمان(عج) اتفاقی پیش آمد برای حل این مسئله باید به ولایت فقیه تمسک بجویم تا مصالح اسلام درنظر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: اگر دولت و ملت بخواهند شعار سال در سال ۹۴ اجرایی شود باید به فرامین مقام معظم رهبری توجه کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه  در رسانه ملی باید جایگاه و نقش مادر تبین شود، گفت: در جامعه اسلامی نباید خانه سالمندان وجود داشته باشد.

 

وی به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی در آمریکا اشاره کرد و گفت: جوانان مازنی و ایرانی ما در این دوره از مسابقات در سرزمین کفر و با ناداوری های فراوان پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در آوردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به افتخار آفرینی کشتی گیران مازنی در مسابقات جام جهانی در کشور آمریکا،  تاکید کرد: مسئولان برای اشتغال ورزشکاران چاره اندیشی کنند.

 

وی به مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱ اشاره کرد و افزود:  امروز تمام سلاح هسته ای دنیا در اختیار ۸ کشور جهان است.

 

قاسمی گفت: تفکرات دشمنان ما تفکر بدی است، آمریکا ۷ هزار و ۶۰۰ کلاهک هسته ای و فرانسه ۳۰۰ کلاهک اتمی دارد و در بین این هشت کشور ۵ کشور  فقظ منع سلاح هسته ای را امضا کردند.

 

وی گفت: فرانسه که یکی از آزمایش‌های هسته ای خودش را در الجزایر به کار برد و در سال ۱۹۶۰ این آزمایش به ثبت رسیده است ۱۷ بار بمب اتم در نقاط مختلف الجزایر به ثبت رساندند.

 

وی با بیان اینکه تاریخچه کشور یمن را باید جوانان مطالعه کنند، گفت:  کشور یمن با ۲۴  میلیون جمعیت که نیمی از این جمعیت شیعه هستند در برابر جنگ نابرابر سعودی‌ها ایستادگی کرده است.

 

امام جمعه موقت ساری به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمنان اسلامی از این بیداری نگران بوده و هرگز نمی‌توانند وحدت و اتحاد مسلمان را مشاهده کنند.

 

وی با بیان اینکه خاک یمن به قتلگاه سعودی ها تبدیل خواهد شد، افزود: عربستان با حمله به یمن قطعا سقوط خواهد کرد.

 

قاسمی افزود: شورای امنیت سازمان ملل به جای اینکه عربستان را محکوم کنند مردم بی گناه یمن را محکوم می‌کند و دنیا بداند ملت ایران اسلامی از ملت یمن  حمایت سیاسی و معنوی خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت ساری گفت: دشمنان ما بدانند که نگاه دولتمردان ما به دنبال یک توافقنامه خوب و عزت مندانه بوده و در آن منافع کشور لحاظ شود و اگر بنا باشد ایران پای مذاکره بنشیند و امضای رخ دهد باید تمام تحریم‌ها برطرف شود.

 

به گزارش تسنیم وی به ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی و ۲ اردبیهشت سپاه پاسداران انقلاب اشاره کرد و گفت:  سپاه حزب الله پرور بسیج آفرین بوده و عامل رعب صهیونیست و نظام سلطه است.