بابک زنجانی در دادگاه امروز گفت: اگر شما خیلی علاقه دارید بدانید چرا چند شناسنامه و اسم داشتم، پرونده مختومه را باز کرده و مطالعه کنید آنوقت من هم پرونده کرسنت، بانک آسیا، جهاد سازندگی و فروش نفت به هند را باز می‌کنم آنوقت ببینیم 20 تا 30 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کردن است یا داشتن چند شناسنامه؟

babak-zanjanii55

 

 

 

به گزارش شرق پرس صبح امروز نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

بابک زنجانی برای ارائه ادامه دفاعیات خود با حضور در جایگاه و قرائت ترجمه آیه ۲۱ سوره حدید گفت: در جلسه گذشته وکیل شرکت نفت اظهاراتی را بیان کردند که معلوم نبود شکایت است یا لایحه یا کیفرخواست! در واقع ایشان از روی جواب سوال تنظیم کرده و تقلب رو به جلو انجام داده بود.

 

وی افزود: اگر ایشان به جای دفاع، کیفرخواست ارائه داده است باید بگویم که در جایگاهی نیست که برای من کیفرخواست بدهد و در مورد زندگی شخصی و رفتار اجتماعی من صحبت کند، اگر هم لایحه دفاعیه تنظیم کرده که وای به حال موکل ایشان چون با این ترفند آمد ابرویی بردارد، چشمی را هم کور کرد.

 

زنجانی تصریح کرد: من اظهارات جلسه گذشته وکیل شرکت HK اعتراف‌نامه و معجزه الهی در این روزهای سخت می‌دانم.

 

بابک زنجانی تصریح کرد: ایشان شروع به آغاز مطالبی با آیه و حدیث کرد و من را با دزدها مقایسه کرد که هماهنگی‌های لازم بوجود آمده تا از وی بخاطر هتک حرمت شکایت کنم.

 

متهم نفتی با بیان اینکه وکیل شرکت نفت گفته من چندین شناسنامه داشتم و سابقه خرید چک مسروقه و جعل هم داشته‌ام، گفت: ایشان باید به کتاب قانون مراجعه کنند چرا که وقتی پرونده‌ای مختومه می‌شود دوباره به آن باز نمی‌گردند و اگر دادستان از آن صحبت می‌کند به دلیل شناخت بیشتر برای قاضی است.

 

زنجانی افزود: اگر شما خیلی علاقه دارید بدانید چرا چند شناسنامه و اسم داشتم، پرونده مختومه را باز کرده و مطالعه کنید آنوقت من هم پرونده کرسنت، بانک آسیا، جهاد سازندگی و فروش نفت به هند را باز می‌کنم آنوقت ببینیم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کردن است یا داشتن چند شناسنامه؟

 

متهم پرونده فساد نفتی ادامه داد: کسی که کار می‌کند حتماً دچار مشکلات حقوقی هم می‌شود، من هم انسانم و پیامبر خدا نبودم که عاری از هرگونه خطا باشم. ایشان گفته‌اند که من اظهارداشته‌ام که خانم‌ها -م- را آبدارچی و تایپیست خطاب کردم، حرف من این بود که از کسانی سوال کردند که اطلاعاتی نداشته‌اند چون در نامه‌ای که از معاونت وزارت اطلاعات به آقای م.ش ارجاع شده و ایشان هم به من داده بودند اعلام شده بود که این خانم‌ها و تعدادی اشخاص دیگر فاقد صلاحیت هستند و نباید اطلاعاتی در اختیارشان قرار داده شود در واقع موضوع دستور نظام به من بوده است.

 

زنجانی گفت: در نامه به صراحت اعلام شده بود به دلیل اینکه SCT بنکرز و بانک مالزی تنها روزنه نظام در این روزهای سخت است، بابک زنجانی از عملیات‌های خود در بانک مالزی هیچ مدرکی ثبت نکند، این پیام‌ها از سوی م.ش و از طریق ایمیل به دست من رسید.

 

وی خطاب به وکیل شرکت HK گفت: شما در جلسه قبل گفتید باید از بابک زنجانی به دلیل اینکه شیوه‌های نوینی را وارد ایران کرده، تشکر کنید، شما به باز کردن حساب ال‌سی می‌گویید کار نوین؟ حتی یک پسربچه ۶ ساله هم می‌داند حساب باز کردن چیست.

 

 

 

 

 

تابناک