در حالی به روزهای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که اصلاح طلبان در انتظار اعلام نتایج تائید صلاحیت ها هستند تا گزینه اصلی خود را بشناسند و از طرف دیگر اصولگرایان نیز با برگزاری جلسات و همایش هایی سعی در ایجاد وحدت برای این انتخابات هستند.

entekhabat-majlesss541

 

 

 

شرق پرس: در فاصله کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات اسفندماه پنجمین دوره مجلس خبرگان و مجلس دهم، اردوگاه دو حزب یا گروه عمده سیاسی کشور و به تبع آن فعالان سیاسی مرتبط در استان با هم متفاوت است.

 

اصلاح‎طلبان مازندران پس از اینکه در هفته گذشته با حدنصاب بیشینه پای میز نام‎نویسی فرمانداری‎ها در هر دو مجلس رفتند اکنون منتظر انجام مراحل تائید صلاحیت هستند تا ببینند با کمند دستگاه‎های نظارتی چهارگانه و شورای نگهبان چند چند خواهند شد.

 

بیم وامید در این اردوگاه به شدت موج می‎زند به ویژه اینکه تعابیر متفاوت از حضور متعدد کاندیداهای این نگاه سیاسی از احزاب متفاوت ارائه شده است.

 

در شرایطی که حتی از ثبت‎نام برخی افراد دارای سوابق قضایی صحبت‎هایی به میان آمده اما اصلاح‎طلبان هرگونه اجماع روی افراد مشترک را به بعد از اعلام نتیجه تایید صلاحیت‎ها موکول کرده‎اند تا اصطلاحا روی مهره سوخته برنامه‎ریزی نکرده باشند.

 

اما در آن سوی میدان، اصولگرایان نه تنها دغدغه چندانی به تناسب رقبای سیاسی خود برای رد صلاحیت ندارند بلکه هنوز هم به یک تجمیع‎نظر قابل اعتماد و کامل نرسیده‎اند و از این حیث می‎توان وضعیت آنان را مشابه اوضاع اصلاح‎طلبان در دوره گذشته انتخابات مجلس دانست.

 

طیف‎های مختلف اصولگرا در حالی در سطح کشور و استان به کارگروه‎های چند گانه تقسیم شده‎اند که هنوز هم به توافق کامل دست نیافته اند.

 

مهمترین گروه منفک از اصولگرایان دور مانده از همین توافقات ضمنی را باید گروه منصوب به یاران دولت قبل دانست که اغلب اصولگرایان هرکدام به دلایل خاص خود حاضر به جمع شدن زیر یک سقف با آنان نیسند اما آنان نشان داده‎اند که قبل از هرگونه نشست قابل توجه اصولگرایان در استان اقدام به نشست‎های متعدد با حضور برخی از وزرای سابق کرده بودند و در حالی که نمایندگان فعلی منصوب به آنان در استان دچار چرخش سیاسی شده‎اند هنوز هم ناامید از ورود به مجلس نیستند.

 

 

 

 

 

 

تابناک