رضا پیوندی یکی از اعضای شورای شهر ساری در جلسه علنی شورای شهرگفت: بافت تاریخی شهر ساری توسط شهرداری و برخی شهروندان در حال از بین رفتن است, چرا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری مازندران به صورت جدی با شهرداری ساری برخورد نمی‌کند.

peyvandi9

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, رضا پیوندی در جلسه علنی شورای شهر ساری با بیان اینکه چرا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری مازندران به صورت جدی با شهرداری ساری برخورد نمی‌کند، تصریح کرد: بافت تاریخی شهر ساری توسط شهرداری و برخی شهروندان در حال از بین رفتن است.

 

 

عضو شورای شهر ساری افزود: به‌دنبال حفظ میراث و خاک این سرزمین هستیم که در حال از بین رفتن است.

 

وی با اشاره به اینکه درباره تاریخ میراث و آثار باستانی شهر ساری به آیندگان چه جوابی باید بدهیم، گفت: اگر میراث درباره تملک و شناسایی بناهای قدیمی توان ندارد، مرمت بعضی از این مراکز با مدیریت میراث، به عهده شهرداری گذاشته شود.

 

دیگر عضو شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: بیکاری بزرگ‌ترین مشکل امروز است و بیشترین مراجعان به اعضای شورا، افراد جویای کار هستند.

 

علی‌اکبر زلیکانی با بیان اینکه تلاش کردیم پروژه‌ها ماهیت اشتغال‌زایی داشته باشد، ادامه داد: این انگیزه در مجموعه شورا و شهرداری بسیار بالا‌ست، اما به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال نیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهرهای مازندران قابلیت‌های متفاوتی دارند، افزود: اگر بتوانیم قابلیت شهرگردی را برای شهرستان‌ها هم استفاده کنیم می‌توانیم اشتغال زیادی برای جوانان ایجاد کنیم.

 

زلیکانی با بیان اینکه تورهای شهرگردی در مازندران هم راه‌اندازی شود، بیان داشت: وقتی مازندران بیشترین تعداد گردشگران را دارد باید از قابلیت‌های گردشگری و میراثی استان استفاده کنیم.

 

عضو دیگر شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: تلاش ما اشتغال‌زایی از طریق توسعه گردشگری است و در حال مناسب کردن زیرساخت‌های گردشگری هستیم که احداث پارک ملل در حاشیه رودخانه تجن در این راستا‌ست.

 

محمد آقامیری با بیان اینکه آماده کردن زیرساخت فرهنگی به سادگی انجام نمی‌شود، گفت: این مقوله در حوزه اداره‌کل گردشگری و دیگر دستگاه‌های فرهنگی دولتی است.