در جوابیه حسین طبری عضو شورای شهر سورک به محمد کیادهی آمده است: هر فردی چه دکتر یوسف نژاد و چه دکتر شجاعی و چه هر فرد دیگری که برای استقلال و اقتدار منطقه میاندورود تلاش کرده است، خدمت بزرگی به مردم مظلوم این دیار نموده که مردم میاندورود به پاس این خدمت بزرگ جبران زحمات خواهند داشت. 

tabarai-mohammadi54

 

 

به گزارش شرق پرس درپی اظهارات تعجب برانگیز محمدی کیادهی که بعنوان جایگزین به عضویت شورای شهر ساری درآمده است, و جدایی میاندورود از ساری و شهرستان شدن آن را خیانت دانستند، حسین طبری عضو شورای شهر سورک و عضو شورای شهرستان میاندورود با ارسال یادداشتی به ما به این سخنان مجددا واکنش نشان داد و جوابیه قبلی خویش به آقای شمشیر بند رئیس شورای شهر ساری را اینبار جهت یادآوری به آقای کیادهی ارسال داشتند.

 

 

در این یادداشت آمده است:

 

جناب آقای کیادهی: اگر مردم یک سرزمین همانند آب در همه جای آن سرزمین جاری باشند مرداب دهشتناک جدایی خواهی پا نمی گیرد .

 

 

همکار محترم بدانید خدمت به مردم شریف شهرستان میاندورود خیانت نبوده و نباید خدمت به این عظمت خیانت معرفی شود؟ شما و مسئولین ساروی خدمات شاخص خویش به بخش سابق میاندورود را بیان بفرمایید!؟

 

همکار محترم و عضو تازه وارد شورای شهر ساری شاید مشغله زیاد و یا فعالیت انتخاباتی به نفع شخص و یا اشخاص خاص شما را از توجه به این نکته که چه عواملی باعث می‌شود بخشی از شهروندان یک شهرستان خواستار استقرار فرمانداری و ارتقا آن به شهرستان می‌شوند غافل گردانیده است.

 

 

خدمت شما همکار عزیز مجددا یادآور می‌شوم دانستن این نکته کلید حل مشکل است؛ فقط یک نکته را با قاطعیت بیان کنم، به‌طور قطع جدایی خواهی از روی هوس نیست بلکه از روی جبر است، محروم کردن بخشی از جامعه از حقوق اساسی آن باعث نابودی فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و …. آنها می‌شود تنها راه برون رفت همان است که خواستار جدایی و ارتقا محل زندگی خود شوند.

 

معلوم نیست چرا شما در هر محفل و مجالی و برخی همکاران محترمتان در شورای شهر ساری که اکنون داعیه دار نمایندگی مردم این شهرستان و شهرستان ساری در دوره آتی مجلس شورای اسلامی هستند در جلسات انتخاباتی خویش در شهرستان ساری جداسازی منطقه میاندورود و ایجاد فرمانداری در منطقه میاندورود را به نام پروژه خیانت به مردم معرفی می‌کنید.

 

 

مگر نه اینکه ایجاد ادارات و نهادهای مستقل در یک شهرستان موجب سهولت در خدمت رسانی به مردم می‌شود؟ مگر به غیر از این است که ایجاد شهرستان میاندورود موجب شده است که بودجه مستقلی جهت خدمات رسانی به عمران و آبادانی شهرستان در دستور کار دولت و استانداری و نمایندگان مجلس قرار بگیرد؟

 

شما هم می‌دانید تشکیل فرمانداری مستقل موجب خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شود که حق شهروندان است تا از خدمات و امکانات مناسب بهره‌مند شوند و به راحت‌ترین شیوه و طریق ممکنه نیازها و امورات خود رابرطرف سازند، شما و همکارانتان نیز بر این مقوله واقفید که درگذشته پیرامون اختصاص اعتبارات به شهرستان میاندورود و یا بخش سابق میاندورود مسئولین استانی و شهرستانی نگاه ویژه‌ای نداشتنند و حق مردم ادا نشده بود.

 

عزیز بزرگوار ایجاد شهرستان میاندورود به مرکزیت شهر سورک از حقوق مردم بوده است که نظام آن را به مردم اهدا کرد و هدف از آن بهره‌برداری از اعتبارات و مدیریت بر منابع بوده است و هر فردی چه دکتر یوسف نژاد و چه دکتر شجاعی و چه هر فرد دیگری که برای استقلال و اقتدار منطقه میاندورود تلاش کرده است، خدمت بزرگی به مردم مظلوم این دیار نموده که مردم میاندورود به پاس این خدمت بزرگ جبران زحمات خواهند داشت. 

 

آقای کیادهی و شما همکاران محترم شورای شهر ساری که مدعی کرسی مجلس هستید، بدون تعصب و بدون پیش فرض‌های ذهنی خودتان مطالعه کنید و ببینید دلیل وجودی شهرستان میاندورود چه بوده است. بروید مطالعه و تحقیق کنید تا بدانید وفاق ملی چیست؟ وفاق منطقه‌ای چیست؟ حتما به نتیجه خواهید رسید، قبلا هم گفتم و باز هم تاکید میکنم: ” ما میاندورودی‌ها و سورکی‌ها چشم تنگ نیستیم، همه برای هم و با هم هستیم، نیازی به تفرقه‌اندازی نیست. سیاه روی باد آنکس که با کردار نادرست خود به وحدت بین مردم آسیب میزند. مردم ما با نزاع میانه‌ای ندارند و اینکه برخی فقط با نزاع و دروغ پردازی می‌خواهند به پیروزی برسند، این در واقع بی‌هنری است. “

 

 

بدانید همه ما متعلق به مازندران هستیم و بایسته و شایسته که عزت و اعتبار ما در گرو خدمت به مردم باشد نه بازی‌های سیاسی که باعث شود ما از شرح وظایف قانونی خود غافل شویم. تا چند سال دیگر به دنبال بازی با این سوژه اجتماعی خواهید بود ؟ باور داشته باشید مردم به دنبال این بازی‌های سیاسی نیستند چرا که بسیاری از مردم ساری در میاندورود زمین دارند و بسیاری از میاندورودی‌ها در ادارات مرکز استان مشغول به کار هستند و این تعامل و ارتباط حتی با جداسازی جغرافیایی این دو قطع نمی‌شود.

 

 

اما این سوأل را از شما داریم که اگر شما واقعاً نسبت به این مسئله معترض و ناراحتید چرا در آن زمان که مسئولیت اجرایی در این شهر داشته‌اید سکوت اختیار کردید؟ چرا همکاران شما و مدعیان حال حاضر مجلس در نشست‌های انتخاباتی خود در شهرستان میاندورود جدایی را حق میاندورود و در جلسات شهرستان ساری آن را خیانت معرفی می‌کنند؟

 

 

در آخر به نمایندگی از مردم میاندورود و شهر سورک قدردانی خویش از زحمات آقایان دکتر یوسف نژاد و دکتر شجاعی و تشکیلات وزارت کشور و استانداری به جهت تلاششان برای شهرستان شدن میاندورود اعلام داشته و به شما و همکارانتان توصیه میکن‌م شعار جدایی طلبی و سهم خواهی و لجاجت‌های رسانه‌ای را به پایان رسانده و باید بر بی‌مهری‌های مرکز استان به شهرستان میاندورود و شهر سورک پایان بخشیده و نگاه‌ها را عوض کنید.