عامل این مصیبت های جانکاه و حوادث ناگوار که منجر به کشته شدن صدها زائر خانه خدا، مجروح و آسیب دیدن هزاران نفر در مسجد الحرام و منی و غمگین و عزادار شدن میلیون ها مسلمان در سراسر جهان شد؛ چیزی جز بی کفایتی، بی لیاقتی و سوء مدیریت آل سعود نیست.

mena-hadese-koshte

 

 

شرق پرس-سرویس سیاسی: این روزها، برای مسلمانان جهان، مصیبتی بزرگتر از این وجود ندارد که در روز عید قربان به جای تبریک و شادباش گفتن؛ آیه استرجاع( انا لله و انا الیه راجعون) را بخوانند و به جای عرض تبریک و هدیه دادن به هم، به یکدیگر تسلیت گفته و یکدیگر را دلداری دهند.

 

 

در کشورهای مختلف خانواده هایی با شادمانی در تدارک تهیه کارت دعوت و پوستر و آذین بندی و چراغانی کردن منزل و نصب بنرها و پارچه های خیرمقدم و زیارت قبول برای بستگانشان بودند که توفیق زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره را داشتند و خوشحال بودند که این روزها عزیزانشان با اتمام اعمال حج در زمره حجاج بیت الله الحرام قرار گرفته و به زودی با حجی مقبول و سعیی مشکور بازخواهند گشت اما با کمال تاسف تعدادی از این خانواده ها اکنون باید با چشمانی گریان و اشکبار در تدارک قبر و مراسم کفن و دفن، تهیه اعلامیه فوت و مراسم ترحیم، هفته، چهلم و… باشند و به جای آذین بندی، در و دیوار را سیاه پوش نمایند.

 

 

بی شک عامل این مصیبت های جانکاه و حوادث ناگوار که منجر به کشته شدن صدها زائر خانه خدا، مجروح و آسیب دیدن هزاران نفر در مسجد الحرام و منی و غمگین و عزادار شدن میلیون ها مسلمان در سراسر جهان شد؛ چیزی جز بی کفایتی، بی لیاقتی و سوء مدیریت آل سعود و سردرگمی حکام سر سپرده عربستان ناشی از دخالت های بی جا در کشورهای مختلف برای اجرای سیاست های استکبار جهانی نیست.

 

 

اگر این خائنان به اسلام و مسلمین که خود را خادمان حرمین شریفین جا زده اند، به جای همکاری و همراهی با امریکا و اسرائیل برای به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی گناه؛ به وظیفه اصلی خود، که تامین امکانات و امنیت زائران خانه خداست، می پرداختندو به جای گذاشتن تمام هم و غم خود برای میزبانی درست از میهمانان خانه خدا به سراغ جنگ افروزی در کشورهای اسلامی نمی رفتند؛ هیچ گاه شاهد حوادث سقوط جرثقیل در حرم امن الهی و قربانی شدن حاجیان زیر دست و پا در بیابان خدا و سر زمین منی نمی شدیم.

 

 

این حامیان تروریست و تامین کننده منابع مالی و تجهیزاتی و آموزشی تروریست هایی همچون القاعده، داعش، النصره و سایر شاخه های شاخص تروریستی در سطح دنیا، که با ساز دول غربی و نوکری امریکا و همپالکی رژیم صهیونیستی می رقصند؛ نه لیاقت اداره حرمین شریفین و مراسم حج را دارند و نه شجاعت اظهار به عجز و ناتوانی در این زمینه را.

 

 

اتفاقاتی که امسال پیش آمد، این موضوع را برای همه جهانیان بویژه مسلمانان سراسر دنیا ثابت کرد، که رژیم آل سعود لیاقت پرده داری خانه خدا را ندارد و مسلمانان جهان بویژه سران کشورهای اسلامی و علمای اعلام، باید برای حفظ جان زائران بیت الله الحرام و تامین امنیت آنها و فراهم کردن زمینه اجرای بی دغدغه و بدون دلهره مراسم حج دست به کار شده و با تشکیل مجموعه ای فراگیر از کشورهای اسلامی تولیت و مدیریت حرمین شریفین و امور حج را به دست گیرند.

 

 

آل سعود هم بداند خون بی گناهانی که در کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه و یمن در سایه حمایت و هدایت این رژیم سفاک به زمین ریخته می شود و دیری نخواهد پایید که تنه این درخت از درون پوسیده به دریای فراموشی تاریخ سپرده خواهد شد.

 

 

آل سعود هر روز از زمین و دریا و هوا مردم مظلوم و بی گناه یمن را که خواستار خارج شدن از یوغ استکبار و بیرون رفتن از نوکری استعمار هستند را با انواع سلاح های ممنوعه مورد حمله وحشیانه قرار می دهد و این گونه می خواهد قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد؛ اما مقاومت دلیرانه این مردم ستمدیده و مظلوم و نفرین خانواده شهدا و خون به ناحق ریخته زنان و کودکان و مردان بی گناه یقه آنها را خواهد گرفت و به زودی حکام جور سرزمین حجاز و غاصبان منصب خادمی حج را به زباله دان تاریخ خواهد سپرد.

 

 

وقتی مروری گذرا بر وصیت نامه سیاسی الهی امام داشته باشیم عباراتی که درباره حاکمان عربستان نوشته شده بسیار قابل توجه و به روز است:

 

« … و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند. »
« … و لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق ـ علیهم سلام الله ـ‌ به طور کوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است که حافظ ملّیت مسلمین، بویژه شیعیان ائمه اثنی‌عشر ـ علیهم صلوات الله وسلم ـ [است]. »

 

شاید زمانی برای برخی قابل هضم نبود که چرا امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه) تعایبری مانند: آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم ـ را در وصیت نامه خود به کار برده اند، اما هر چه زمان می گذرد ضرورت به کارگیری این عبارات بر همگان عیان می شود.

 

 

مقام معظم رهبری نیز در پایان پیام خود به حجاج در سال جاری بر مسوولیت سنگین حکومت آل سعود در قبال حج تاکید دارند:

 

« امسال حادثه‌ی تلخ و خسارت‌بار مسجدالحرام، کام حاجیان و ملّتهای آنان را تلخ کرد. درست است که درگذشتگان این حادثه که در حال نماز و طواف و عبادت به دیدار حق شتافتند، به سعادتی بزرگ دست یافته و در حریم امن و رعایت و رحمت الهی آرمیده‌اند ان‌شاءالله -و این تسلّایی بزرگ برای بازماندگان آنها است- ولی این نمی تواند از سنگینیِ مسئولیّت کسانی که متعهّد امنیّت ضیوف‌الرّحمانند بکاهد. عمل به این تعهّد و ادای این مسئولیّت خواسته‌ی قطعی ما است.»

ولی الله عرب مختاری

 

 

 

 

اصفهان شرق