حجت الاسلام قمی درباره مذاکرات هسته ای گفت: ایران با تلاش فزاینده خود در عرصه سیاست خارجی توانست منجر به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی اورانیوم شود و این یک دستاورد بزرگ به شمار می رود.

ghomi- moaven rahbari

 

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی در نهمین همایش اساتید و دانشجویان خارج از کشور در مشهد افزود: ایران تنها کشوری است که به پشتیبانی خودش وارد مذاکرات شد و از این امتحان سربلند بیرون آمد.

 

وی گفت: تیم مذاکره کننده ایران پس از ماهها تلاش توانست محرومیتها در استفاده از انرژی هسته ای را تبدیل به محدودیتها کنند و این ارزشمند است.

 

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی ایران اظهارداشت: دروس مقطع تحصیلات تکمیلی در هیچیک از کشورهای اسلامی به زبان خود آن کشور نیست اما در ایران این امر محقق شده که نشانگر بومی شدن علم در کشورمان است.

 

 

وی افزود: امروز دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده و دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات حرف نخست را می زند لذا در این بعد باید خود را تقویت کنیم تا از شبیخون فرهنگی دشمن آسیب نبینیم.

 

حجت الاسلام قمی ادامه داد: دشمنان علیه ایران دست به شبیخون فرهنگی زده اند و در این راستا از امکانات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی فراوانی بهره می برند.

 

وی گفت: به همین خاطر باید به صورت گسترده فعالیتهای فرهنگی منسجمی را انجام دهیم و در برابر شبیخون مسلح شویم زیرا در غیر این صورت نه تنها پیروز نمی شویم بلکه در تهاجم فرهنگی کشته و یا اسیر خواهیم شد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام انقلاب اسلامی را رعایت اخلاق و اصول انسانی ذکر و بیان کرد: دانشجویان ایرانی که در دیگر کشورها تحصیل می کنند باید سفیران فرهنگی باشند و در این راستا فرهنگ ایرانی اسلامی را در دیگر کشورها گسترش دهند و خط امام راحل را در پیش گیرند.

 

وی افزود: امروز رشد علمی کشور محقق شده و هدف دیگر نهضت فرهنگی ایران مقابله با رژیم صهیونیستی است که به جد دنبال می شود.

 

حجت الاسلام قمی ادامه داد: امروز وضعیت رژیم صهیونیستی بسیار اسفناک است بطوری که حتی در کرانه غربی هم امنیت ندارد و در حال دیوارکشی به دور خود است.

 

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی دیگر هیچ حامی در دنیا ندارد زیرا در جنگهایی که توسط این رژیم انجام گرفت تنها در کشورهای اروپایی ۲۵ میلیون نفر علیه آن تظاهرات کردند.

 

 

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: برقراری دموکراسی و اراده ملت برای مقابله با زور و ستم راه حل مشکلات امروز کشورهایی از جمله فلسطین و سوریه است که منجر به نابودی رژیم صهیونیستی می شود.

 

به گزارش ایرنا وی افزود: نتیجه اصرار غیرعادلانه برخی از حکومتهای جور از رفتن بشار اسد و حمایت از گروههای تکفیری کشتار عده ای زیادی از مردم سوریه بود.