علی اصغر فضلی در نشست خبری با اشاره به موضوع مشکل مالی در سی‌ان‌جی نکا تاکید کرد: در این پرونده حق مردم ضایع شده است و برای احقاق حق مردم، پرونده را تا سازمان ملل پیگیری می‌کنیم تا حقی ضایع نشود

fazli12

 

 

به گزارش شرق پرس حسین پویا شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای شهر نکا، اظهار کرد: مهار آب‌های سطحی شهر نکا از جمله مشکلات و معضلاتی است که مردم شهر نکا با آن دست ‌به‌گریبان هستند و در این راستا، فعالیت‌های فراوانی انجام شده است که در دست اقدام است.

 

وی افزود: احداث سد لاستیکی بر روی نکارود نیز برای زیباسازی, فعالیتهای تفریحی و همچنین جهت جذب گردشگر و توریست، اهمیت دارد و از جمله برنامه‌های مهم شورای شهر نکا از دوره اول بود. وی تاکید کرد, احداث سد لاستیکی، از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است و می‌تواند علاوه بر مهار آب‌های بالادست و رودخانه برای ایجاد فضایی مناسب در شهر و منطقه مثمرثمر باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نکا اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، لاستیک این سد با اعتبار حدود چهار میلیارد ریال، از طریق بندر امیرآباد وارد شده است و به‌زوی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

پویا تصریح کرد: کاربرد سدهای لاستیکی متنوع بوده و می‌توان از آثار آنها در افزایش حجم ذخیره‎سازی و تنظیم آب سدهای بزرگ، کاهش فرسایش رودخانه‎ها، کنترل سیلاب به عنوان بندهای انحرافی، ساخت حوضچه‎های پرورش آبزیان و… استفاده کرد.

 

وی یادآور شد: بودجه امسال با توجه به بودجه سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بسته شد که از این مقدار ۴۸ درصد بودجه به بخش عمرانی و ۵۲ درصد آن به بخش جاری اختصاص یافته است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نکا بیان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری نکا ۱۵ میلیارد تومان بسته شد و بودجه یک‌سال قبل‌تر از آن نیز حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است که با برنامه‌ریزی انجام شده، شاهد افزایش بودجه مناسب در سال جاری بوده‌ایم.

 

پویا همچنین با اشاره به نهایی شدن کارخانه کمپوست در بهشهر برای شهرهای شرق مازندران گفت: سهم شهرداری و شورای شهر نکا از کمپوست بهشهر ۲۷ درصد بوده است که عملیاتی شد و با آغاز افتتاح نهایی این کارخانه، زباله‌های سطح شهر نکا به این کارخانه منتقل می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به پروند مشکل مالی در سی‌ان‌جی نکا گفت: این پرونده نیز در اختیار قوه‌قضائیه و دادگستری و مراحل قانونی آن از طریق دادگستری پیگیری می‌شود و ما نیز مراحل مختلف پرونده را پیگیری می‌کنیم اما تاکنون رای قطعی صادر نشده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با بیان اینکه رفع معضل مشاغل مزاحم در شهر نکا در دست اقدام است، یادآور شد: مقرر شد تا مشاغل پر سروصدا به خارج از شهر منتقل شوند و همچنین ورود کامیون‌ها که اقتصاد برخی از خانواده‌های نکایی از این طریق است نیز محدود شود تا شاهد تردد کمتر کامیون‌ها در داخل شهر در ساعات مختلف باشیم.

 

پویا در رابطه با مشکلات موجود در شهر نکا گفت: توافق مسیر جاده ۳۰ متری، پیگیری کمبود آب نکا، آسفالت خیابان‌ها و معابر، به‌سازی و زیباسازی رودخانه نکا رود، ورودی و خروجی نکا، جمع‌آوری آب‌های سطحی، لایروبی جداول و کانال‌ها، روشنایی بیشتر در معابر و.. از جمله مشکلاتی است که باید با همکاری و هم‌فکری مسئولان عملیاتی شود.

 

در موضوع پرونده مشکل مالی سی‌ان‌جی نکا حق مردم ضایع شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا نیز با اشاره به پرونده سی‌ان‌جی نکا یادآور شد: در این پرونده حق مردم ضایع شده است و برای احقاق حق مردم،مسئله را تا سازمان ملل پیگیری می‌کنیم تا حقی ضایع نشود و تنها هدف ما، اصلاح امور است و قصد متهم کردن کسی را نداریم.

 

علی‌اصغر فضلی گفت: کار به قوه قضائیه واگذار شده و ما تنها وظیفه پیگیری آن را بر عهده داریم و در جایگاه متهم کردن کسی یا گروهی قرار نداریم و صادرکننده رأی نیستم، بنابراین همه مراحل از طریق دادگاه پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه گاز تخلف صورت گرفته است، افزود: در زمینه‌های دیگر در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم اما پیگیر امور هستیم و مسائل را دنبال می‌کنیم.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا همچنین با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه عمرانی در شهر نکا در دست اقدام است، یادآور شد: دیواره سنگی سیل‌بند، نوسازی جاده، ورودی و خروجی شهر نکا، پل ۳۰ متری نیروگاه، زیرسازی جاده‌ها، نصب جدول‌ها، اجرای عملیات خط‌کشی و… از جمله پروژه‌های مهم در دست اقدام است که بیش از ۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

فضلی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین اعضای شورا در این دوره وجود دارد، افزود: علمی بودن کارها و خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم و مسئولیت‌پذیری اعضای شورای شهر نکا و همکاری همه‌جانبه با شهرداری از جمله موضوعات مهم و قابل تاملی است که در بین شورا و شهرداری وجود دارد.

 

شهر نکا با پول مردم اداره می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه عمرانی برای شهر در نظر گرفته شده بود، افزود: براساس قانون بودجه شهرداری باید ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی باشد که در سال جاری، این بودجه در شهرداری نکا ۴۸ درصد عمرانی و ۵۲ درصد جاری شده است تا خدمات عمرانی بیشتری به شهروندان ارائه شود.

 

سخنگوی شورای شهر نکا متذکر شد: با توجه به اینکه در سال جاری از هزینه جاری شهرداری نکا کاسته و به عمرانی افزوده شده است، اکنون شهر از پول مردم اداره می‌شود و این اعتبار در نظر گرفته شده تا مهرماه برای امور عمرانی شهر نکا هزینه شد و تا پایان سال باید درآمد جدید برای شهرداری تعریف شود.

 

 

 

 

فارس