در پی انتقاداتی که به خرید خودروی تویوتا 230 میلیونی شهرداری بهشهر شده است آزموده شهردار این شهر با دفاع از خرید این خودرو آنرا مصوبه شورای شهر و نیاز شهرداری دانست.

toyota-15

 

 
به گزارش شرق پرس, 
حمید آزموده در گفت‌وگو با فارس در بهشهر، گفت: ۲۹ سال است که در شهرداری بهشهر مشغول کار هستم و از دهه ۶۰ زمانی که بهترین ماشین‌های مردم و حتی خودروی فرماندار وقت بهشهر از نوع پیکان بود؛ شهرداری بهشهر، خودروهایی از نوع تویوتا، استیشن و پاترول را در بخش خدمات در اختیار داشت.

 

 

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که شهرداری بهشهر فاقد این نوع ماشین‌ها بوده و تعدادی از بدهکاران به شهرداری پیشنهاد دادند که در قبال پرداخت بدهی به صورت اقساطی، خودرویی را در اختیار شهرداری قرار دهند که در همه جا معمول است.

 

شهردار بهشهر درباره قانونی بودن یا نبودن پذیرش این پیشنهاد، اظهار کرد: چنین پیشنهاداتی به کمیسیون ماده ۷۷ و یا به شورای شهر برای اظهار نظر ارجاع داده می‌شود و در مورد اخیر هم این اتفاق افتاد و یکی از بدهکاران به شهرداری گفت که به جای پول می‌توانیم خودرو تهیه کنیم، لذا این موضوع در شورای شهر مطرح و با ۹ رأی موافق و بدون هیچ مخالفتی به تأیید رسید.

 

وی درباره ضرورت خرید چنین خودرویی گفت: اگر به سمینار شهرداران بیایید، می‌بینید که از چه نوع ماشین‌هایی استفاده می‌کنند، چون شرایط خاص و بلایای طبیعی پیش می‌آید.

 

عضو شورای اداری بهشهر اظهار کرد: در سیل سال گذشته بهشهر، شهرداری با یک دستگاه پژو پارس در مناطق سیل‌زده حضور داشت و این خودرو توان حرکت در آب را نداشت و خیلی زود خاموش می‌کرد.

 

آزموده ادامه داد: خودروی تویوتا به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان خریداری شده و با وجود اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند هزینه آن از اعتبارات سیل تهیه شده است اما باید بدانیم که اعتبارات سیل تعریف شده هستند و هیچ ارگانی برای تهیه خودروی سواری اعتبار در نظر نمی‌گیرد.

 

وی بیان کرد: البته مجوز شورای شهر بهشهر بیشتر از این مبلغ بود و قرار بود که ماشینی با قدرت موتور ۳۷۰۰ خریداری شود که دیگر در ایران نیست.

 

شهردار بهشهر درباره سفر اخیر خود با خودروی جدید شهرداری گفت: این سفر برای بازدید از کارخانه کمپوست مشهد بوده و با نحوه فعالیت این کارخانه آشنا شدیم تا تجربیات خود را در کمپوست بهشهر به کار بگیریم.

 

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کمپوست بهشهر نیز اظهار کرد: این کارخانه هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و باید تمامی جوانب کار بررسی شود تا در ادامه کار، مشکلی نداشته باشیم.