سیدحسن خمینی بابیان اینکه اگر مردم باشند فساد هم در جامعه نخواهد بود، تصریح کرد: اگر خدای نکرده مردم از جامعه کنار گذاشته شوند فساد در همه ابعاد و ظواهر رخ مینماید؛ فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ جامعهای که مردم آن دل در گرو هم نداشته باشند و مسوولان آن همدل نباشند زمینه هر فسادی مانند بذر در آن فراهم است، اگر میخواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.

seyd-hasan-khomeyni8

 

 

به گزارش شرق پرس, یادگار گرامی امام با تأکید بر اتکال به خدا و مردم به عنوان دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل، تأکید کرد: اگر می خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در اجتماع پرشور و گسترده مردم گلستان که در مصلی این شهر حضور یافته بودند، با بیان اینکه یکی از نقاط مهم در زندگی سیاسی امام (س) اتکال به خدا و توجه به نقش و جایگاه مردم است، اظهار داشت: امام (س) با اتکال به خدا و قدرت لایزال الهی و اعتماد به حمایت یک دل و یک صدای مردم، انقلاب را پیروز کرد، به پیش برد و کشور را از جنگ با سرافرازی بیرون آوردند؛ ایشان به ما یاد دادند که اگر این دو بال پابرجا بمانند، جمهوری اسلامی هیچ آسیبی نخواهد دید.
 
 
وی با بیان اینکه هر گاه مردم در صحنهای آمده اند، جامعه اسلامی پیش رفته و دشمنان داخلی و خارجی مأیوس شده اند، یادآور شد: امام در مبارزه هیچگاه به حرکت‌های گروهگرایانه، ولو با نیت خوب اتکا نکردند و به گروه های چریکی نیز متکی نبودند؛ ایشان حتی بعضی ترورهایی که مفسیدن را هدف قرار می دادند مورد بی اعتنایی قرار دادند و همواره می گفتند سربازان من در گهواره هستند و وقتی بزرگ و ارشاد شدند، طوفان ملت نتایجی را به بار می آورد که بنشینید و ببینید.
 
 
 
سید حسن خمینی ادامه داد: امام سال ۴۲ با اتکا به مردم قیام را شروع کردند و دوره روشنگری ایشان تا روز شهادت آیت الله مصطفی خمینی پیش رفت و تا آن هنگام شاگردان امام (س) مردم را ارشاد کرده و توجه آنها را به یک رهبر دور از وطن متوجه کردند و از آنجایی که دلهای مردم دست خداست، آنان متوجه کسی شدند که با یک اشاره طوفانی به نام انقلاب ۵۷ را به وجود آوردند.
 
 
وی یادآور شد: انقلاب ما به خاطر حضور مردم ، خیلی زود پیروز شد در حالی که در تاریخ خوانده ایم که بسیاری از انقلاب های جهان سال ها طول کشیدند، ولی حرکت غیر خشن و آرام ما که مردم در مقابل گلوله سربازان رژیم، گل می دادند و با پیوستگی ایجاد شده در جامعه که همه اقشار از کاسب و سرباز و فرهیخته تا سایر اقشار جامعه در آن یک فرد را به عنوان رهبر و یک جریان را به عنوان یک جریان باورمند و باورپذیر قبول کردند، کمتر از چند ماه پیروز شد و نظام اسلامی تحقق یافت.
 
 
سیدحسن خمینی با بیان اینکه در طول انقلاب در مقابل هر حادثه‌ای اتکال به خدا و مردم وجود داشته است، تاکید کرد: اتکال به مردم به گونه ای نبوده است که شرک را پدید آورد بلکه امام قدرت مردم را همان قدرت خدا می دید و مردم را ید مبسوطه‌ای می دید که هرچه می خواهند دیکته می کنند و این درس امام برای ماست.
 
 
 
 یادگار امام گفت: امام همواره به ما توجه داد که علت ایجاد انقلاب علت بقای آن نیز هست و آن علل اتکا به خدا و وحدت کلمه است و فریاد بلند امام در وحدت شیعه و سنی بعنوان دو قشر بزرگ درجامعه اسلامی هنوز درگوش ماست و چند روز پیش نیز مقام معظم رهبری گفتند، هر کس درجامعه اسلامی اختلاف ایجاد کند، سخن آنان غلط و نفرت آفرین است.
 
 
 
وی با تاکید بر وحدت میان دانشجو و روحانی و اقشارمختلف مردم افزود: هرکس وحدت را خدشه دار کند جامعه را دو پاره می کند و اینکه میگوییم کینه ها را از دل ها بزدایم به این خاطر است که اگر ملت دلهای به هم پوسته نداشته باشند وحدت بعنوان رمز بقای جمهوری اسلامی محقق نخواهد شد.
 
 
 
سیدحسن خمینی بابیان اینکه اگر مردم باشند فساد هم در جامعه نخواهد بود، تصریح کرد: اگر خدای نکرده مردم از جامعه کنار گذاشته شوند فساد در همه ابعاد و ظواهر رخ مینماید؛ فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ جامعهای که مردم آن دل در گرو هم نداشته باشند و مسوولان آن همدل نباشند زمینه هر فسادی مانند بذر در آن فراهم است، اگر میخواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.
 
 
 
وی با اشاره به حضور امروز مردم گفت: ببینم موج جمعیت چگونه میتواند هر نوع افرط گری را بشوید و کنار بگذارد؛ وقتی مردم اراده کنند هر نوع نگاهی را میتوانند با آرامش کنار بگذارند.
 
 
وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت حضرت امام در ۱۴ خرداد نماد وحدت است که همه اقوام، برادران شیعه و سنی و جریانات مختلف یک دل و یک صدا و با یک پرچم درآن حضور می یابند.
 
 
این بخش از سخنان یادگار امام با تکبیر مردم مواجه شد.
 
 
سید حسن خیمنی گفت: این مردم شرط لازم برای مبارزه با فساد هستند. اگر میگوییم، جامعه در فساد فرهنگی غوطه ور است راه آن این است که مردم دلهایشان را به هم گره بزنند؛ بزرگترین راه کنترل، کنترل غیر رسمی است. ما بعضا با یک نگاه منتقدانه دلی را به سمت خدا برمی گردانیم.
 
 
وی تاکید کرد، فساد اقتصادی با حضور و نظارت مردم  و ارکان مردمی از بین می رود.
 
 
  یادگار امام با اشاره به وضعیت استان گلستان و بیان این مطلب که همه انتظار دارند مشکلات استان به سرعت حل شود، گفت: از وزیر محترم صنعت، که دراین جلسه حاضر است وعده میگیرم و از استاندار محترم میخواهم که مسائل این استان را پیگیری کنند و اگر لازم باشد من نیز کمک میکنم تا زمینه صنعتی شدن استان پیش رود.
 
 
جنایات اخیر درمنطقه آخرین بخش از سخنان یادگار امام بود که وی دراین زمینه گفت: امروز نمیتوان از جنایاتی که امت اسلامی گرفتار آن هستند یاد نکنیم، امروز در یمن، عراق و سوریه شاهد شکل گیری گروهی هستیم که هیچ رنگ و بویی از پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) نبرده و به دروغ خود را به عنوان یک جریان اسلامی مطرح می کنند و بی شک منشاء آبروریزی برای پیامیر اسلام شده است و از خداوند می خواهیم که این مصیبت را مرتفع کند و یادمان باشد برادران ما در کشورهای اسلامی زحمات و سختی هایی را متحمل می شوند و آنها را دعا کنیم.
 
 
وی گفت: کشور ما کشور امنی است و امیدواریم به لطف امام زمان (عج) و تدابیری که بر کشور حاکم است، شاهد هیچ ناامنی نباشیم، اما دل ما برای نا امنی برادران ما در اقصی نقاط کشور و منطقه میتپد و رحمت واسعه خدا را برای آنان خواستاریم.
 
 
سیدحسن خمینی درپایان با بیان اینکه محبت مردم سرمایه بزرگی است که امیدوارم خود را لایق آن نگاه داریم از  آیت الله نور مفیدی امام جمعه ارشمند و کم نظیر گرگان تشکر کرد و افزود: ایشان یکی از نعمتهای خدا به استان گلستان است. و حضور ایشان آرامشی را میان برادارن شیعه و سنی و جریانات سیاسی ایجاد کرده است.
 
 
 به گزارش ایلنا پیش از سخنان یادگار امام، صادقلو استاندار گلستان،  سید حسن خمینی را بزرگ میراث دار خط امام دانست و گفت: حضور شما و همراهان بارقه ای از امید به استان ما، که ایران کوچک و نگارستان اقوام است، ایجاد کرد.
 
 
استاندار گلستان گفت، به حق باید اذعان کرد این یادگار فرهیخته، بزرگ میراث دار خط امام هستند. چرا که بهترین مدیریت زمان را هم در آموختن و آموزاندن و هم در پیامداری و پیام رسانی داشتند.
 
 
وی افزود: باید اعتراف کرد که  این یادگار فرزانه تاریخ امام را در تنگنا و پیچیدگی های زمان تبدیل به  خط استمرار نمودند و می نمایند؛ زیرا اگر تاریخ در تاریخ بماند پیامداری و پیام رسانی خود را از دست می دهد. چرا که خط استکبار درکارخانه  تولیدی خود اسلام زدایی، اسلام هراسی، امام هراسی و هراس از رهبریت رهبر معظم انقلاب را دارد.
 
 
صادقلو ادامه داد: حضور شما و همراهان بارقه ای از امید به استان ما، که ایران کوچک و نگارستان اقوام است، ایجاد کرد.
 
 
وی در پایان گفت: امیدواریم در سایه وجود آیت الله نورمفیدی که صدای ایشان ندای وحدت است، در سایه  اتصال به روح  امام و رهنمودهای شما تحول، توسعه و برکات زیادی برای استان گلستان به وجود بیاورد.