یدالله پور گفت: مسئولان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران باید نسبت به نگهداری یک یگان از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مازندران اقدام کنند که متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشد.

artesh-sari1

 

 

به گزارش شرق پرس سرهنگ علی‌رضا یدالله پور در گفت‌وگو با تسینم درباره فرآیند واگذاری پادگان شهید فرامرزی ساری، اظهار داشت: در ابتدای طی درخواستی از سوی نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در سال ۸۷ صورت گرفت و درخواست از دفتر مقام معظم فرمانده کل قوا به دفتر فرماندهی کل ارتش ارسال شد و پس از آن از فرماندهی نیروی زمینی نظرخواهی شد.

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه بنده به‌عنوان کارشناس اراضی و املاک اداره مهندسی ارتش انجام وظیفه کرده که پرونده واگذاری زمین پادگان به‌عهده بنده بوده است تا اینکه پس از مکاتبات متعدد مقرر شد معوض پادگان ساری زمینی در اختیار نزاجا قرار گیرد.

 

 

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: تیمی متشکل از ستادکل نیروهای مسلح، ارتش و نیروی زمینی و یگان سرزمینی وارد ساری شدیم که بنده به‌عنوان نماینده اداره مهندسی ارتش در تیم مذکور شرکت داشتم و چند گزینه را بررسی کردیم که از جمله ان بازدید از اراضی پرکوه بوده است.

 

 

یدالله پور افزود: در کمیسیون ماده ۵ اراضی پادگان ساری را به‌عنوان فضای سبز درنظر گرفتند که پس از مراجعه به دفتر معاون عمرانی وقت استانداری مازندران مقرر شد اراضی به صورت ۶۰ درصد تجاری، اداری و ۴۰ درصد فضای سبز توسط شرکت مشاور مازند طرح شروع به کار شود.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمین پادگان ساری ۱۰ هکتار مساحت دارد و این پادگان جزمصوبه خروج پادگان‌ها از شهر نبود تا اینکه تصمیم بر این شد از طریق مرائده به‌عنوان اراضی مازاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ازای دریافت ارزش کارشناسی روز واگذار شود.

 

 

یدالله پور تصریح کرد: تمام واگذاری و دریافت اراضی و املاک برای نیروهای مسلح با نظر ستاد کل نیروهای مسلح و به دستور مقام معظم فرماندهی کل قوا صورت می‌گیرد.

 

 

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: در اعلام مزایده فروش پادگان ساری تعاونی مسکن معاونت اطلاعات نزاجا برنده اعلام شد و زمین پادگان بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان فروخته شد.

 

 

وی ادامه داد: چون اراضی نیروهای مسلح کاربری نظامی دارد برای تبدیل به کاربری مسکونی، تجاری و اداری باید از طریق شهرداری تغییر کاربری صورت گیرد.

 

 

یدالله پور افزود: بر اثر تهاتر و تعامل بین شهرداری ساری و تعاونی مسکن مقرر شد  ۷۰ درصد زمین پادگان به شهرداری و ۳۰ درصد دیگر به تعاونی با مجوز تغییر کاربری و تراکم صورت گیرد که این فرآیند با تدبیر تعاونی مسکن نزاجا و شهرداری ساری انجام پذیرفت.

 

 

وی تاکید کرد: مسئولان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران باید نسبت به نگهداری یک یگان از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مازندران اقدام کنند که متاسفانه تاکنون این مهم در استان محقق نشده است.