حسین زادگان در جلسه شورای شهر ساری گفت: اشکال از آنجا شروع می شود که بخواهیم فراتر از قانون، اختیاراتی را کسب کرده و تکالیفی را اعمال کنیم.

farmandari51

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری, احمد حسین زادگان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نگرش منفی ندارم اما وقتی پروژه ها سنگین شده افزود : با رشد مضاعف مالی و رقم چندین برابری اعتباری در حال اجرا است، این تکلیف دستگاه نظارتی را افزایش می دهد.

 

وی اظهار کرد: شورای شهر ساری ترکیب خوبی دارد و این نشان از هنر و بلوغ سیاسی مردم است و هرچه پیش تر می رویم تجربه مردم در انتخاب گزینه ها، آگاهانه تر و ویژه تر می شود.

 

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر ساری در رشته های تحصیلی و از سلایق مختلف برخوردار است، افزود: کارنامه خوب شورای چهارم در طول دوران گذشته، بیانگر این است که مردم انتخاب خوبی داشتند.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در مجموع، برآورد انتخاب مردم، انتخاب خوب و درستی است و اثرات آن هم ملموس است، گفت: البته افراد نخبه دیگری هم وجود دارند که شاید به انتخابات ورود پیدا نکردند تا در شورا مسئولیت بپذیرند.

 

این مسئول با بیان اینکه اختلافات بین اعضای شورا و شهرداران از آنجا شروع می شود که تعریف درستی از اختیارات خودمان نداشته باشیم، تصریح کرد: تنظیم روابط دقیق بین اعضای شورا و شهردار، عامل موثری در رفع و کاهش اختلافات است و البته اختلافات سلیقه ای همیشه وجود دارد.

 

حسین زادگان با اشاره به آسیب جدی که در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … در کشور، استان و همچنین در شهرستان ساری وجود دارد، ادامه داد: این آسیب ها باعث شده نتوانیم به رشد و خواسته های واقعی در حوزه های مختلف، دست یابیم و همین واگرایی ها در حوزه مدیریت و حوزه های انسانی هم وجود دارد و این موضوع را در مازندران و ساری به شکل عمیق تری داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: نبودن ثبات مدیریت در جایگاه های مهم، یک زنگ خطر است.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه گروه های مختلف به جای هم افزایی، شکاف ایجاد می کنند، اظهار کرد: اختلافات، آسیب جدی به مردم وارد می کند.

 

این مسئول با بیان اینکه پیام ما برای جامعه، وفاق و همدلی است، افزود: اعضای شورا، منتخبان مستقیم مردم هستند و تکلیف همه ما را قانون مشخص می کند.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه اشکال از آنجا شروع می شود که بخواهیم فراتر از قانون، اختیاراتی را کسب کرده و تکالیفی را اعمال کنیم، گفت: از بی قانونی رنج نمی بریم بلکه با تعدد قوانین مواجه هستیم و وقتی قانون وجود دارد نباید اختلافی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه کمیته انطباق در قانون تعریف شده و اختیارتی دارد و نظارت بر مصوبه های شورا در اختیار فرمانداری ها است، تصریح کرد: شورا مصوباتی داشته باشد که کم تر مورد نقد قرار گیرد و کمیته انطباق هم باید قانونی وارد شده و شورای حل اختلاف هم به موقع تشکیل جلسه دهد تا به مسائل رسیدگی کند.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در حال تدوین شورای راهبردی شهرستان هستیم، ادامه داد: در فرمانداری ساری فضایی با عنوان میز احزاب فراهم کردیم و گروه های سیاسی مختلف و حتی احزاب مخالف وضع موجود هم برای حضور، دعوت شدند.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه دستگاه های ناظر، حق دخالت و تصدی گری در امور دیگر دستگاه های اجرایی را ندارند، اظهار کرد: رسانه ها می توانند به عنوان چشم بیدار مردم، در زمینه نظارت ها ورود پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر اعضای شورا هم جزو اختیارات فرمانداری ها است، افزود: دخالت با نظارت متفاوت است و ما در امور هیچ دستگاهی دخالت نمی کنیم، کار ما هماهنگی بین بخشی است.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه شورا می تواند در همه امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … با دستگاه ها همکاری کند، گفت: باید فضا را برای ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی، فراهم کنیم.

 

این مسئول با بیان اینکه قصد نقد دولت های گذشته را ندارم، تصریح کرد: اما پروژه های نیمه کاره بسیاری در شهرستان وجود دارد که نه تنها در دولت یازدهم بلکه در دولت های بعدی هم به نتیجه نمی رسد.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه پروژه ها نباید بر اساس سلیقه، تعریف شوند بلکه در این زمینه باید اولویت بندی صورت گیرد، ادامه داد: پروژه ساری تاکام به دلیل اختلافات حاشیه ای و مسائل غیرعقلانی تعطیل شده بود و جان مردم به خطر افتاد و این پروژه اکنون در حال اجرا است.

 

وی گفت: شروع به کار مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک اتفاق مبارک است چون بدنه کارشناسی نظام بودجه ریزی کشور را در اختیار دارد.