با وجود گذشت چند روز از این اتفاق هنوز هم رسانه ها، جریانات و شخصیتهای نزدیک به دو طیف عمده این رویداد به تحلیل به نفع خود و تقبیح اقدام طرف دیگر می‎پردازند و در این بین یکی خواستار عذرخواهی طرف دیگر می‎شود و دیگری از شنبه به یادماندنی حرف میزند!

مناظره ناخواسته آیت الله معلمی و سیدعلی خمینی و پیامدهای آن

 

شرق مازندران: سفر سیدعلی خمینی فرزند یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی به مازندران و قائمشهر به بهانه دعوت برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت یک روحانی فقید انجام شد اما حواشی آن آنقدر بزرگ و وسیع بود که بازتاب ملی و بین‎المللی داشت و هنوز هم در گوشه و کنار پاسخ‌ها و پیگیری هایی را در بر دارد.
انتقادهای امام جمعه قائمشهر در این همایش خطاب به سیدعلی خمینی آنچنان غیرمنتظره بیان شد که آن پرسش‎ها و پاسخ‎های سیدعلی نه تنها جمیعت انبوه و مردم حاضر در جلسه بلکه دیگرانی را هم تحت تاثیر قرار داد که در نشست حضور نداشتند و صرفا خواننده مکتوب این سخنان یا گوش فرا دهنده به فایل صوتی منتشره در فضای مجازی بودند.
پرسش‎هایی بی سابقه که منتج به سخنان بی سابقه نوه حضرت امام(ره)شد، اگرچه تاکیدی بر استحکام ولایت پذیری در خاندان امام (ره) بود، اما شایعاتی را پس مدتها سکوت و آرامش دوباره براه انداخت مبنی بر اینکه””بین سران مملکت اختلاف است!””حال اینکه جمهوری اسلامی در عین تفاوت سلیقه در بین مسئولان اما در سایه مودت مردم با نظام، در بهترین شرایط اتحاد و استحکام در سالهای گذشته است.
اما مواضع آیت‎الله معلمی در یک سخنرانی که خود از مجاهدان راه انقلاب و بزرگان مازندران است، موجب موج سواری تحلیل های نادرست از اختلاف بیت معظم امام راحل عظیم الشان با رهبر مسلمانان و شیعیان جهان شد.
با وجود گذشت چند روز از این اتفاق هنوز هم رسانه ها، جریانات و شخصیتهای نزدیک به دو طیف عمده این رویداد به تحلیل به نفع خود و تقبیح اقدام طرف دیگر می‎پردازند و در این بین یکی خواستار عذرخواهی طرف دیگر می‎شود و دیگری از شنبه به یادماندنی حرف میزند.
و در حالی که این جلسه می‎تواست بیش از هر زمان دیگری بر تقویت انقلاب اسلامی و آرامش مردم تاکید کند آبستن حاشیه‎هایی شد که خبر نامربوط اختلاف بین مسئولان را به جامعه مخابره کرد. هرچند با پاسخ‎های دشمن شکن یادگار امام راحل بخش زیادی از میدان توهم دشمنان از آنان گرفته شد.
به ویژه آنجا که گفت:”در ۲۰۰ سال گذشته دوره‌ای قدرتمندتر از امروز به رهبری آیت‌الله خامنه‎ای نداشته ایم”
اما مروری بر سخنان رهبری پیرامون پرهیز از اختلاف و وحدت مسئولین نشان می‎دهد اتحاد بین مردم و مسئولین، پرکاربردترین کلیدواژه بیانات رهبری معظم انقلاب است.
آنجا که می‎فرمایند: اختلاف‎نظر نباید نشان دهنده اختلاف مسؤولان باشد. چرا؟ چون مردم را مأیوس و نگران و دشمن را خوشحال می کند…

این نوشتار فارغ از سوگیری‎های رایج بوده و هدف از آن نادیده گرفتن جایگاه شخصیتی مجاهد، روحانی و پدر دو شهید انقلاب اسلامی نیست اما هشدارهای رهبری برای همه مردم و مسئولان در بخش‎های مختلف جامعه لازم‎الاجرا است و مسئولان می‎توانند گلایه‎ها یا صحبت‎های چالش‎برانگیز را در محافل خصوصی به یکدیگر بگویند تا هم آرامش مردم حفظ شود و هم دستمایه سوء استفاده دشمنان نظام را خودمان با دستان خودمان فراهم نکرده باشیم.

 

 

 

 

تابناک