شب 12 فروردین و در آستانه روز طبیعت جناب خان عروسک محبوب جنوبی از زخمهای کهنه و قدیمی شمال کشور گفت و کنایه های نیشداری بر وضعیت زیست محیطی و حتی واردات برنج خارجی به شمال داشت!

تلنگرهای جناب خان برای دردهای قدیمی مازندران!

 

 

شرق پرس-سردبیر: در سالهای اخیر تماشای سریال پایتخت در نوروز تبدیل به عادت ایرانیان شده بود.

سریالی که علی رغم حاشیه های فراوان اما نکات مثبتی برای حال پریشان مازندران داشت و آن نقدهای ریز و درشتی بود که در لابه لای روایت زندگی روزانه یک خانواده شمالی به آن پرداخته می شد که می توان به مسائل اشتغال , زمین خواری, پروژه های عمرانی بی پایان و… اشاره کرد.

 

 

اما جای خالی این سریال و تلنگرهای نیشدار آن امسال در شب ۱۲ فروردین و با حضور جناب خان در برنامه خندوانه پر شده بود.

 

 

در دیالوگ جالب رامبد جوان (مجری برنامه) و این عروسک بانمک جنوبی که با اصطلاح از مسافرت شمال برگشته بود نکات پرمعنای و دردناکی  وجود داشت.

 

 

آنجا که جناب خان با کنایه از شکار غیر مجاز و عکس انداختن برخی ها تعریف می کرد و یا از دریای مازندران زباله های عجیبی با خود به برنامه آورده بود و دردآور تر از کنایه های زیست محیطی, برنج تایلندی بود که از شمال با خود سوغات آورده بود!

 

 

حال باید پرسید وقتی مشکلات و نارسایی ها در مازندران و شمال کشور جای ثابتی در برنامه های طنز و جدی تلویزیون برای خود دست و پا کرده است, چه وقت مسئولان ما به خود خواهند آمد تا درمانی برای دردهای اقتصادی, زیست محیطی و کشاورزی این استان پیدا کنند؟