برنامه‌ریزی نشست شب قبل از انتخابات شورای شهر بهشهر برای رسیدن به اجماع برای شهردار شدن فرماندار صورت گرفت تا به مقصد نهایی یعنی استفاده از توان شهرداری و شورای اسلامی بهشهر برای پیروزی کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دست یابند.

5+1-tavafogh

 

 

به گزارش شرق پرس, انتخابات سومین سال هیئت رئیسه نمایندگان مردم در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شورای شهر در شهرهای نکا، رستم‌کلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه برگزار شد و روسا، نایب رئیسان و منشی‌های هر شورا انتخاب شدند.

 

 

فارس می نویسد: با نگاهی به کیفیت، میزان مشارکت اعضا، میزان استقلال فکری و عملی و همدلی و همراهی اعضای شورا در شهرهای مذکور به این نتیجه می‌رسیم که غیر از بهشهر که کانون و مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های نکا، گلوگاه و بهشهر است؛ انتخابات بدون حاشیه‌ای در سایر شهرها برگزار شد.

 

 

به عنوان مثال؛ انتخابات شورای اسلامی خلیل‌شهر، یکی از سالم‌ترین انتخابات استان و کشور است زیرا با نظر جمعی و بدون حاشیه‌سازی برگزار شد به‌نحوی که تنها یک داوطلب برای هر کدام از سمت‌های ریاست، نائب رئیسی و منشی شورا داشتند و همان داوطلب البته با رای صددرصدی اعضا انتخاب شدند.

 

 

اما علت این‌ همه غوغا و حاشیه در شورای شهر بهشهر چه بود و چه کسانی با ورود به انتخابات شورا، استقلال آن را از بین برده و با لابی‌گری توانستند هویت و اقتدار شورای اسلامی که جایگاهی مردمی است را به جایگاهی برای رسیدن به مقاصد سیاسی گروهی خاص تبدیل کنند و کسانی را به کرسی بنشانند که هر کدام از آنها مشکلات خاص خود را دارند!

 

 

بهشهر از آن‌دسته شهرهایی است که ۹ عضو شورای اسلامی دارد و در روز انتخابات شوراهای اسلامی و شب قبل از آن، اتفاقات تامل‌برانگیزی رخ داد که مردم بهشهر بسیار مشتاق شنیدن آن هستند.

 

 

در شبی که صبح آن به انتخابات شورای اسلامی در بهشهر ختم می‌شد، پنج تن از اعضای شورای شهر بهشهر به همراه نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و تنی دیگر، ابتدا در منزل یکی از اعضای شورای شهر نشستی برگزار کرده و پس از بی‌نتیجه ماندن بحث‌ها به منزل شخصی به نام «س.ن» رفتند و ادامه مذاکرات در آنجا پیگیری شد.

 

 

البته این قبیل شب‌نشینی‌ها و شب‌نامه‌هایی که از کنار آن در پنج‌ماه گذشته در بهشهر اتفاق افتاده است را مسئولان استان مازندران نیز در جریان هستند و جای کالبدشکافی مسائل گذشته نیست.

 

 

اما در شب قبل از انتخابات هیئت رئیسه در بهشهر، مقرر شد که از بین پنج عضو شورای شهر حاضر در جلسه، سه نفر داوطلب ریاست، نایب رئیسی و منشی شورای شهر شوند و هر پنج نفر نیز به این ائتلاف رای دهند تا نتایج انتخابات برای هر کدام، حداقل پنج ـ چهار تمام شود، بالاخره روز انتخابات فرا رسید و دیکته‌های شب گذشته باید در صبح مشق می‌شدند و تمامی نتایج نیز پنج بر چهار بود‌.

 

 

دو سمت ریاست و منشی نیز بسیار مورد بحث قرار گرفته و به‌ویژه در سمت منشی شورا نیز این سئوال مطرح شده که یکی از اعضای ائتلاف پنج‌نفره ‌چرا از همراهی با «ا.ا» که از همکاران او بوده، سر باز زده است!

 

 

برنامه‌ریزی و طراحی نشست شب قبل از انتخابات شورای شهر بهشهر نیز برای رسیدن به اجماع برای شهردار شدن فرماندار شهرستان بهشهر صورت گرفت تا به مقصد نهایی یعنی استفاده از توان شهرداری و شورای اسلامی بهشهر برای پیروزی کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دست یابند.

 

 

هر چند که نشست شب قبل از انتخابات شورای اسلامی بهشهر با مذاکرات ۱+۵ در سطح شهر بهشهر برای تصاحب کرسی‌های شورای اسلامی این شهر به نتیجه رسیده است اما این سئوال مطرح است که چرا برخی از اعضای شورای اسلامی به‌جای استقلال فکری و عملی، شناخت جایگاه واقعی شورا و تلاش برای حل مشکلات مردمی، ترجیح داده‌اند با جریانات حزبی و سیاسی عده‌ای خاص، همسو ‌شوند و ادعا کنند که برای منافع مردم آمده‌اند!