روز گذشته جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه مازندران میهمان ساختمان استانداری بودند تا پرسش های خود از سیاست تا اقتصاد و فرهنگ را از ربیع فلاح بپرسند, فارغ از انتقاد به نحوه دعوت از رسانه ها و خبرنگاران که ظاهرا در استان مازندران ساز و کار خاصی ندارد دعوت می شود مهم ترین مباحث مطرح شده را در ادامه به نقل از خبرگزاری فارس ملاحظه بفرمائید:

ربیع فلاح از منطقه آزاد تجاری برای مازندران تا وضعیت معیشتی مردم ...

 

 جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه مازندران میهمان ساختمان استانداری بودند تا پرسش های خود از سیاست تا اقتصاد و فرهنگ را از ربیع فلاح بپرسند. فارغ از انتقاد به نحوه دعوت از رسانه ها و خبرنگاران که ظاهرا در استان مازندران ساز و کار خاصی ندارد دعوت می شود مهم ترین مباحث مطرح شده را در ادامه به نقل از فارس ملاحظه بفرمائید:

 

شرق مازندران: از سئوالات مطرح شده اصحاب رسانه از استاندار مازندران در بخش‌های مختلف می‌توان  وجود مشکلاتی در بخش بهداشت و درمان بیکاری، موانع صادرات، منطقه ویژه اقتصادی، پاسخگو نبودن ۹۰ درصد مدیران دولت و نداشتن تخصص در حوزه مدیریتی، نداشتن رسانه همسو، هجمه‌های درباره منطقه آزاد تجاری، خانه‌نشینی اجباری برای از افراد متخصص به حکم سیاسی، میزان استفاده از ظرفیت‌های مجمع نمایندگان استان، استفاده از شخصیت‌های دینی، سیاسی و دانشگاهی در بدنه مدیریتی و مشورتی، جلب سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی و خصوصی راهیابی به بازارهای هدف کشورهای حاشیه دریای خزر، داشتن استاندار در سایه در مازندران، نداشتن طرح‌های اموزشی و پژوهشی شاخص در استان و وجود رانت‌های در بخش آموزش و پژوهش، به سرانجام رسیدن فاینانس ماحصل سفر معاون رئیس جمهور در استان و افتتاح یک پروژه در استان در چندین نوبت، بحث زباله و خانه‌تکانی مدیریتی در استان بود که استاندار به بعضی از سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

استاندار مازندران در بخش وجود مشکلات در حوزه بهداشت درمان و نبود خدمات درست در این  زمینه در استان و اینکه نباید عنوان شود در این بخش مشکل نداریم، گفت: عنوان نشد که در این بخش در استان مشکل نداریم بلکه مشکلات تا حدودی برطرف شده است به عنوان نمونه در گذشته بیماران در کف بیمارستان‌ها و راهروها پذیرش می‌شدند که این روند اکنون اصلاح شده است و مشکلات این بخش نیز به مدیران مرتبط اطلاع داده می‌شود که باید پاسخگوی مشکلات باشند.

فلاح جلودار درباره برنامه‌ریزی مسؤولان استان مازندران برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اعطای در بخش‌های اشتغالزایی نیز اظهار کرد: انحرافی ممکن است در این بخش وجود داشته باشد و در جاهای انحراف دیده شد و سعی در کنترل این وضعیت داریم و تمام تلاش مسؤولان استان سرعت دادن به خدمات رسانی است هر چند ممکن است دست‌اندازهای در این بخش وجود داشته باشد.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه دولت طرح جدید و پروژه جدید در استان تعریف نکرده است، خاطر نشان کرد: به دلیل وجود طرح‌های نیمه‌تمام در استان طرح جدید در استان آغاز نشده است و در طول دو سال گذشته سعی شده است این طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی با اعلام اینکه خزانه واقعا خالی بود و مشکلات اقتصادی در کشور وجود داشت، تصریح کرد: تخصیص‌ها به استان تا ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته داده شده بود اما به دلیل خالی بودن خزانه در سال ۹۴ تخصیص‌ها بسیار پایین بود.

فلاح جلودار در ادامه با اشاره به اینکه در آذر و دی‌ماه امسال محور سوادکوه بازگشایی می‌شود و سد گلورد نکا نیز آبگیری آن صورت می‌گیرد، گفت: ۴۸۰ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری در استان موافقت شده است و به دنبال نهایی شدن این مسئله هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نامساعد بودن وضعیت معیشتی مردم در استان نیز بیان کرد: بنده مورد به مورد قیمت‌ها را رصد می‌کنم و در میادین میوه و تره‌بار بازدید می‌کنم این مسائل را رصد می‌کنم و می‌دانم مشکلات وجود دارد و دولت تمام تلاش و نظارت خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

استاندار مازندران درباره کاهش آمارهای بیکاری و آنچه که مسؤولان می‌گویند و مردم احساس می‌کنند، تناقص وجود دارد، متذکر شد: بنده نیز این مشکلات را قبول دارم اما این آماری است که مرکز آمار ایران اعلام کرده و باید این آمارها را قبول کنیم هر چند ممکن است آمارها با مسائلی که ما مشاهده می‌کنیم متفاوت باشد.

فلاح‌ جلودار در پاسخ به سئوالی درباره نداشتن رسانه‌های همسو در استان نیز اضافه کرد: رسانه‌ها را در استان دوقطبی نکردیم و اگر این گونه رخ می‌داد مسئله دوقطبی در استان شکل می‌گرفت و همه رسانه‌ها را همسو می‌دانم چون آنچه که در استان رخ می‌دهد را رسانه‌ها به صورت کامل اطلاع دارند.

وی در ادامه درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و مخالفت‌ها و موافقت‌های این بخش نیز بیان کرد: درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان کتاب‌های که از ۱۵ سال گذشته در این زمینه منتشر شده و بحث‌های موجود را مطالعه کردم و انتظارم این است که اگر قرار است هر صحبتی در این بخش شود با کارشناسی دقیق باشد چون کارشناسی بحث نکردن موجب بی‌اعتمادی می‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه استاندار سمنان نیز در این زمینه از من عذرخواهی کرده است، گفت: ما نیز در استان درباره طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان بحث و حرف داریم اما انتظارات این است که مباحث به صورت کارشناسی مطرح شود.

فلاح جلودار درباره کنار گذاشتن مدیران دولت قبل و اینکه در گذشته چنین رویه بوده اما اکنون در استان نبود و همچنین درباره کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد نیز افزود: در سه سال اخیر فعالیت دولت در استان برخوردهای سیاسی با مدیران و افراد نداشتیم و سعی شد در این بخش براساس عقلانیت و کارآیی افراد عمل شود و در هیچ شرایطی احساساتی تصمیم گرفته نشد.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره استفاده از ظرفیت‌های مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برای افزایش ضریب اعتباری در استان گفت: با اعضای مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتباط دو طرفه داریم و مسیر کاری مشترکی در این زمینه وجود دارد اما در زمینه استفاده از ظرفیت مجلس خبرگان رهبری تاکنون موردی نبود که بخواهیم آن را دنبال کنیم اما با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز ارتباط‌های برقرار شده است.

استاندار مازندران  همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره تداوم روند سرمایه‌گذاری در استان نیز بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاری از گذشته در استان مطرح نبوده اما اکنون با ایجاد پنجره واحد اقتصادی و تعیین هدف‌های کوتاه و بلندمدت به دنبال حل فرآیند سرمایه‌گذاری در استان هستیم.

فلاج جلودار درباره قرار نگرفتن خیلی از مدیران در استان در جای خودشان نیز گفت: این مسئله را قبول ندارم چون این گونه نیست که هر کس بخواهد تصمیم بگیرد و یک فردی اگر قرار است مدیر شود باید هفت‌خان رستم را پشت سر بگذارد.

استاندار مازندران در پاسخ به سوالی درباره به سرانجام نرسیدن منطقه آزاد تجاری در مازندران افزود: تاخیر در این مسئله به این دلیل است که هنوز به دنبال نظرات کارشناسی هستیم هر چند در این زمینه بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز اختلاف نظراتی وجود دارد و ممکن است انتقاداتی نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بخش داشته باشد اما نظر نهایی هنوز اعلام نشده است ولی تاکیدم این است که بخشی‌نگری در این بخش نداشته باشیم.

*فلاح در پاسخ به سوالی درباره رئیس دفتر استاندار و استاندار در سایه بودن وی که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد نیز خاطر نشان کرد: توهین و افترا در این بخش را قبول ندارم و ایشان فردی کاملا منطقی هستند و براساس دستورات عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نخوردن حکم شهردار قائم‌شهر بعد از چند ماه از انتخابش توسط اعضای شورای شهر قائم‌شهر نیز اضافه کرد: پرونده شهردار قائم‌شهر در حال پیگیری است و مشکلی در پرونده‌اش نیست و حکمش با بررسی پرونده وی ابلاغ می‌شود در عین حال، چیز منفی در این بخش وجود ندارد.

استاندار مازندران همچنین با تبریک به المپیکی‌های مازندران به دلیل تلاش غیرت‌مندانه آنها  گفت: بهداد سلیمی تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام داد و زحمات وی قابل تقدیر است و از نزدیک در جریان روند درمان وی بودم و اعتقادم این است که وی مظلومانه حذف شده است.

فلاج جلودار همچنین در پایان قهرمانی حسن یزدانی با کسب مدال طلا، کمیل قاسمی نشان نقره و سایر المپیکی‌ها از استان مازندران را تبریک گفت.