در حالی سید علی قاسمی از عدم جذب و استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش مازندران سخن می گوید که استانهای دیگر سهم بسزایی در سهمیه استخدامی سالانه وزارت آموزش و پرورش دارند!

قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: استخدام جدید در آموزش و پرورش مازندران نداریم !

 

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود مازاد نیرو در این نهاد ، آب پاکی را بر روی دستان مربیان پیش دبستانی و خرید خدمت ریخت و گفت که این اداره کل برنامه ای برای جذب و استخدام نیروی جدید ندارد.

 

سید علی قاسمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : ۲ هزار و ۵۰۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت مازندران مشمول قانون استخدام سال گذشته مجلس شورای اسلامی شدند.

 

وی پیش شرط اجرای این قانون را  اعلام نیاز از سوی ادارات آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد : با لحاظ کردن این پیش شرط ، ۳۶۰ نیرو پارسال در مازندران جذب و حق التدریسی شدند.

 

بر اساس قانون مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی جذب و حق التدریسی کردن مربیان پیش دبستانی و خرید خدمت قبل از سال ۱۳۹۱ در صورت نیاز آموزش و پرورش ، مجاز است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : با توجه به جذب و ورود یکهزار نیروی مراکز تربیت معلم در بدنه آموزش و پرورش مازندران از سال گذشته تاکنون ، کمبودی از نظر نیروی انسانی در این ساختار وجود ندارد.

 

وی افزود : تا قبل از سال ۹۲ در مازندران ۱۰۷ هزار ساعت مازاد نیروی آموزشی وجود داشت که هم اکنون به کمتر از ۳۰ هزار ساعت رسیده است.

 

قاسمی از وجود نیروهای مازاد به عنوان یکی از چالش های موجود در آموزش و پرورش مازندران یاد کرد و اظهار داشت : افرادی توسط انجمن اولیا و یا نهادهای غیردولتی در مدارس با عنوان مربی پیش دبستانی و خرید خدمت به کار گرفته شدند که غیر قانونی و خارج از ضوابط استخدامی بود و اکنون برای این نیروها توقع ایجاد شده است که تغییر وضعیت بدهند و گاهی هم تجمع برپا می کنند .

 

وی افزود : یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش مازندران ، مشخص نبودن وضعیت اداری یکهزار و ۲۷ نیروی استخدامی از سال ۸۴ است.

 

قاسمی اظهار داشت : با تلاش های صورت گرفته تاکنون ۸۰ درصد این مشکلات شامل بیمه و سوابق سنوات کار برطرف شده است و رفع بقیه مشکلات هم در حال پیگیری است.