آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از مدیریت حرمین شریفین و خاندان آل سعود افزود: این چه مدیریت و چه هوشی است که حرم امن الهی بر اثر بی تدبیری شما این همه حاجی شهید شوند.

انتقاد شدید آیت الله مکارم از آل سعود به علت حادثه روز گذشته

 

 

شرق پرس:  آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در  مسجد الحرام و شهادت عده ای از حاجیان در این حادثه و با قرائت فاتحه ای  اظهارداشت: حادثه مسجد مسجد الحرام  که منجر به شهادت عده ای گردید، بسیار دردناک بود.

 

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: این حادثه نشان می دهد آل سعود توانایی اداره حرمین شریف را  ندارد؛ کدام عقلی اجازه می دهد که در کنار مسجد الحرام در ایامی که میلیون ها نفر حضور دارند  شما جرثقیل به کار ببرید.

 

وی با انتقاد شدید از مدیریت حرمین شریفین افزود:  این چه مدیریت و چه هوشی است که حرم امن  الهی؛ بر اثر بی تدبیری شما این همه حاجی شهید شوند.

 

وی با بیان این که حکام عربستان می گویند، طوفان آمد و این جوری شد گفت: حوادث طبیعی مانند طوفان ها همیشه وجود دارد؛  باید مدیریت کرد و  همه هشدار می دهند این دلیل بر سو مدیریت  شما است؛ هرکجا بنای مهمی ، مذهبی یا غیر مذهبی ساخته شود به کسی اجازه نمی دهد  بیایند و تماشا کنند.

 

این مرجع تقلید یاد آورشد: هرکجا بنای بزرگی وجود دارد؛  اجازه برج سازی نمی دهند، شما چرا اجازه دادید برج های ۵۰مرتبه ای را ایجاد کنند.

 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که عظمت مسجد الحرام برای جهانیان مشهود است گفت: برج های ۵۰ طبقه اطراف حرم را گرفته  و ابهت و عظمت مسجد الحرام را تحت شعاع قرارداده است، آل سعود حرمین شریفین را مال خودشان می دانند؛  این برج ها را ویران کنید با علمای اسلام مشورت کنید تا ابهت مسجد الحرام مشخص باشد.

 

به گزارش حوزه, این مرجع تقلید خطاب به علمای اسلام تاکید کرد: علمای اسلام باید حاکمان عربستان را نصحیت کنند راه و روش اداره مسجد الحرام و حرمین شرفین صحیح نیست و باید تغییر کند.