دلیل نگرانی از بداخلاقی انتخاباتی در خبرگان رهبری اینست کسانی در این انتخابات حضور پیدا می‎کنند که اولا درجات اخلاقی و فقهی را گذرانده‎اند و قرار است در مجلسی مزین به نام رهبری با هدف نظارت بر ولی فقیه فعالیت کنند.

khobregan1547

 

 

به گزارش شرق پرس برپایی همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز ۷ اسفند اگرچه از برخی جهات شکلی با یکدیگر مشابه هستند، اما برخی تفاوت‎های ماهوی یا محتوایی بین این دو رویداد و اهداف آن وجود دارد.

 

در بسیاری از انتخاب‎های گذشته چه در عرصه ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و چه در میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بداخلاقی‎های زیادی از طرفداران کاندیداها دیده شده است که اغلب ریشه در برنامه‎های انتخاباتی شخص این افراد دارد.

 

اما در انتخابات خبرگان رهبری کسانی حضور پیدا می‎کنند که اولا درجات اخلاقی و فقهی را گذرانده‎اند و قرار است در مجلسی مزین به نام رهبری با هدف نظارت بر ولی فقیه فعالیت کنند.

 

همین مساله موجب تفاوت اساسی در برنامه‎های این انتخاب با انتخابات دیگر در کشور می‎شود، حال اینکه شنیده‎های موثق حکایت می‎کند طرفداران یک یا چند کاندیدا در یکی از شهرستان‎های مازندران با زیرسوال بردن اخلاق موجب تخریب نامزدهای رقیب شده‎اند.

 

این ستادها که در یکی از شهرستان‎های بزرگ و مطرح مازندران به طرفداری از کاندیدای خود دست به تخریب، توهین و اقدامات مخالف با سفارش‎های دینی علیه دیگر افراد می‎زنند بر حسب اتفاق از افرادی باسابقه و با اخلاق در عرصه روحانیت طرفداری می‎کنند که با ورود کاندیداهای محترم و سپردن کارها به عقلای هر ستاد جلوی این رویه گرفته می‎شود.

 

 

 

 

 

 

تابناک