ایام محرم و عزاداری امسال مصادف شد با تبلیغات, تکاپوی سیاسی و انتخاباتی کاندیدای مجلس و متاسفانه برخی نیز در پی برنامه ریزی برای سوءاستفاده از مجالس عزاداری به نفع کاندید خاص هستند که مسئولان باید با جدیت به این مسئله ورود پیدا کنند.

heyaat15479

 

 

شرق پرس-سیاسی: آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان مصادف شد با روزهای پر جنب و جوش تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی و برخی از افرادی که سودای نمایندگی مجلس در سر دارند دست به دامان هیئتهای مذهبی می شوند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.

 

 

تلاش برای دیده شدن بیشتر از سوی برخی کاندیداها و ورود به مسائل اعتقادی مردم  علاوه بر لطمه رساندن به شور این مراسمات در مردم نیز این باور را تقویت می کند که این افراد حتی برای عقاید و ارزشهای مردم نیز احترام قائل نیستند و در صدد بهره برداری شخصی و سیاسی از این تجمعات مذهبی هستند.

 

تیم های مشاوره ای و تبلیغاتی حول این کاندیداها نیز با رصد کردن تکایا و مساجد سطح شهر و روستا در پی ایجاد ارتباط با مسئولان هیات ها برای ورود و دیده شدن هستند که جا دارد برای جلوگیری از سیاسی شدن فضای عزاداری ها و احترام به باورها و اعتقادات مردم مسئولان نظارتی نیز جدی تر وارد شوند.

 

گرچه بسیاری از کارشناسان امر تبلیغ بر این باورند که رفتار اینگونه چیزی جز تاثیر منفی بر نظرات مردم و تخریب فرد مورد نظر در افکار عمومی نخواهد داشت اما ولع بی حد و حصر برخی افراد و برنامه ریزی برای این روزها و شب ها موجب ایجاد نگرانی برای علما و مردم عاشق اهل بیت (ع) در ورود مسائل سیاسی به جایگاه مقدس عزاداری ها می شود.

 

در اینجا لازم می دانیم ضمن هشدار به بزرگان هیئت ها در مراقبت از فضای مقدس عزاداری محرم این مسائل را نیز را گوشزد نمائیم که :

 

 

بزرگنمایی و اعلام حضور فلان شخص سیاسی در هیات توسط ذاکرین اهل بیت(ع) موجب بی اعتمادی و خدشه در جایگاه مداحان و سخنرانان خواهد شد.

 

 

مسئولیت اخروی و دنیایی این بی اعتمادی، به پای بزرگان و مسئولان هیاتهای مذهبی که اجازه این بی حرمتی را می دهند نوشته خواهد شد.

 

 

در صورت بروز رفتارهای اینگونه شاهد رویگردانی جوانان از کانون هیات ها خواهیم بود که این خواست وهابی ها و دشمنان اهل بیت (ع) است.