شهردار ساری پیش از خطب های نمازجمعه ساری با بیان اینکه می‌گفتند عبوری از رانت خانواده شهید استفاده کرده، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که جزو خانواده شهید هستم و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انقلابی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنم.

obori-namazjome5

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس مهدی عبوری در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه امروز مرکز استان، اظهار کرد: مردم ساری، هم‌دلان و هم‌زبانان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

 

وی با بیان اینکه رمضان ماه نشاط معنوی و تقرب الهی است،افزود: خداپسندترین عبادت که نشاط‌انگیز و مورد تقرب است، خدمت به خلق خدا است و مسیر کسب رضایت خالق، به دست آوردن رضایت مخلوقات است.

 

 

شهردار ساری با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان را آن‌طور که خدا می‌فرماید «بشناسیم و از نو تفسیر کنیم»، گفت: عادت کردیم رمضان را نخوردن و نیاشامیدن و نماز و دعا و نیایش تفسیر کنیم اما رمضان را می‌توان از منظر دیگری هم نگریست.

 

 

این مسئول با بیان اینکه رمضان ماه محروم‌نوازی، یتیم‌نوازی، نوسازی و پاکسازی است، تصریح کرد: رمضان ماه گذشته از خود و رسیدن به دیگران، ماه درک انسان از منظر انسانیت است نه از منظر مسئولیت و موقعیت.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه رمضان ماه حرافی و ادعاهای توخالی نیست بلکه ماه همت و عمل است، ادامه داد: رمضان ماه درک و تمرین اخلاص در بندگی و زندگی و ماهی است که باید چشمان خود را بشوییم و دوباره تمرین بندگی و زندگی را آغاز کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه تردید نکنید که شهرداری در همه سطوح کاری یکی از بارزترین مصادیق خدمت است، خاطرنشان کرد: افرادی که مسئولیت شهرداری را می‌پذیرند نباید روحیه و منش اربابی داشته باشند.

 

 

شهرداری ساری با اشاره به اینکه سال‌هایی که مورد بی‌اعتنایی و بی‌مهری مدیران قرار گرفتیم تنها امیدوارکننده مردم بودیم، اظهار کرد: شهرداری مانند استانداری نهاد همه‌کاری نیست و امکانات و اختیارات محدود دارد اما با کمک مردم، امروز به تاثیرگذاترین نهاد تبدیل شده و از یادمان نرفته شهرداری از نهادهای دسته‌چندم شهر بوده است.

 

 

این مسئول با بیان اینکه امروز شهرداری دستگاه قدرتمندی شده و خدمت‌رسانی درستی به مردم انجام می‌دهد، افزود: پروژه‌هایی که به سرانجام رساندیم در حد بضاعت ما، کارهای بزرگی بودند اما ما کارهای بزرگ‌تری هم انجام دادیم.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه اثبات عقب‌ماندگی ساری که امروز شاهد نگاه بزرگ به ساری هم نیستیم، گفت: بعد از اینکه پارک ملل را احداث کردیم تازه متوجه شدیم مردم ساری مکانی را برای تخلیه هیجانات درونی نداشتند.

 

 

وی با بیان اینکه معضل ترافیک مردم ساری را کلافه کرده بود و بعد از احداث زیرگذرها و پل‌ها، متوجه این مسئله شدیم، تصریح کرد: آب‌گرفتگی‌های پی در پی در ساری داشتیم و پروژه مهار آب‌های سطحی را آغاز کردیم و امروز ۸۰ درصد این معضل حل شده است.

 

 

شهردار ساری با اشاره به اینکه شناسایی استعداد در شهر بسیار مهم است، ادامه داد: چند سال رودخانه تجن از درون شهرساری می‌گذشت و کسی به فکر این موهبت عظیم و خدادادی نبود اما امروز این استعداد شکوفا شد و به مجموعه بزرگ گردشگری تبدیل شد و فاز دوم این مجموعه را هم آغاز کردیم و فرصت اشتغالزایی برای جوانان این خطه هم فراهم می‌شود.

 

 

این مسئول با بیان اینکه چند سال ساحل فرح‌آباد در ساری بود و قبل از اینکه پروژه‌های سالم‌سازی دریا شکل بگیرد مردم جایی به جزء پلاژ شهرداری نداشتند، خاطر نشان کرد: کسی فکر نمی‌کرد این ظرفیت را بتوان تبدیل به احسن کرد که این اقدام با کمک بسیج سازندگی صورت گرفته است.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه امروز معترف هستم که مردم داوطلبانه عوارض پرداخت می‌کنند،اظهار کرد: رشد چند ۱۰۰ درصدی ساخت‌وساز را در ساری شاهد هستیم و مردم نقدینگی خود را به بازار آورده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه الگو شدن برای سایر دستگاه‌ها برای عملیاتی کار کردن،افزود: در گذشته اگر پروژه‌ای در ساری شروع می‌شد مردم یاد آثار باستانی می‌افتادند و پروژه‌ها گاهی تا چهار دهه طول می‌کشید که به سرانجام برسد.

 

 

شهردار ساری با اشاره به اینکه امروز سطح توقعات مردم افزایش یافته و پروژه‌هایی که بیشتر از یک سال طول بکشد تا به بهره‌برداری برسد را تحمل نمی‌کنند،گفت: جواب مخالفت‌ها را با کار بیشتر دادیم و به تخریب نشریات زرد پاسخ ندادیم، از روزی که به عنوان شهردار انتخاب شدم تخریب‌ها را شروع کردند.

 

 

این مسئول با بیان اینکه می‌گفتند عبوری از رانت خانواده شهید استفاده کرده، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که جزو خانواده شهید هستم و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انقلابی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنم.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه درسی و ششمین ماه خدمت در شهرداری هستم، ادامه داد: کسانی می‌گفتند عبوری بچه است و امروز مردم باید قضاوت کنند آنها که به اندازه سن عبوری سابقه خدمت در شهرداری داشتند بیشتر خدمات دادند یا من که سن فرزندان آنها را داشتم.

 

 

وی با بیان اینکه با چانه‌زنی، لابی‌گری و بهره‌گیری از ظرفیت مدیران ملی مازندرانی از ظرفیت دولت برای خدمت در شهر استفاده می‌کنم،خاطرنشان کرد: شهرداری از سال ۶۲ خودگردان شده و در دو سه سال اخیر که وضعیت مالی دولت بد شده و خبری از فروش نفت ۱۴۰ دلاری نیست، در دو سه سال اخیر به اندازه ۲۰ سالی که منابع دولت سرشار بود و کمک‌های خوبی می‌کردند، اعتبارات ملی برای این شهر کسب کردم.

 

 

شهردار ساری با اشاره به اینکه امروز مدیران شهرداری جرات بسیار بالایی دارند، اظهار کرد: کاهش اجرای پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها را در پی داشت و متخصصان بومی را به کار گرفتیم.

 

 

این مسئول با بیان اینکه معتقد هستم شهرداری عقل کل نیست، افزود: امروز تمام پروژه‌هایی که در شهر انجام شده درخواست مردم بوده و از مردم انتظار داریم برای دریافت خدمات بیشتر در ارزیابی خادمان خود، این معیار را هم مورد سنجش قرار دهید که خادمان ملت به منافع خود فکر می‌کنند یا اینکه به فکر منافع مردم هستند.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه سال‌ها به مردم چیزی نگفتند و فقط به فکر کارنامه‌سازی بودند، گفت: بارها اعلام کردیم ساری شهری بزرگ و مستعد قرار گرفتند در کنار کلانشهرها است.

 

 

وی با بیان اینکه امروز سرانه فضای سبز ما با رشد چشمگیری در حال افزایش است، تصریح کرد: ساخت معابر، پل‌ها و پارک‌ها کمک می‌کند تا به نقطه مطلوب برسیم.

 

 

شهردار ساری با اشاره به اینکه از استاندار  مازندران و فرماندار ساری تقاضا داریم اکنون در فصل توزیع اعتبارات به شعارهایی که دادند عمل کرده و ساری را ویژه ببینند، ادامه داد: مقام برادر بزرگی ساری را حفظ کنید، ساری مرکز استان است باید مورد توجه ویژه باشد.

 

 

این مسئول با بیان اینکه من به ساری بزرگ فکر می‌کنم و تا ساری رشد نکند مازندران به جایی نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت‌های زیاد و بی‌قوارگی شهر در گذشته، شاهد بودیم که ساری تجزیه شد و امروز هیچ بخشی نمی‌خواهد از ساری جدا شود و حتی زمزمه این کلام هم مقابله دارد.

 

 

عبوری با اشاره به اینکه ما تنها مرکز استانی هستیم که مراکز اداری ما چند پاره است، اظهار کرد: فرودگاه مرکز استان در میاندورود، نمایشگاه بین‌المللی‌اش در قائمشهر، گمرک در نوشهر و مخابرات آن در بابل است و دلم از دست کسانی خون است که مسئولیت را فقط برای جبران عقب‌ماندگی‌های شخصی می‌دانند و با سوءاستفاده از جایگاه قانونی و تذکرهای بی‌مورد، در میان مردم شبهه افکنی می‌کنند.

 

 

شهردار ساری با بیان اینکه زمین زندان ساری در سال ۹۱ به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد و فراموش نمی‌کنیم که قرار بود این زمین را به مبلغ چهار میلیارد تومان به سرمایه‌گذار واگذار کنند، افزود: پادگان هم در سال ۹۲ به مزایده گذاشته شد و اکنون با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به سرمایه‌گذار واگذار کردیم و من به مردم قول می‌دهم در آینده نزدیک پادگان را تبدیل به پارک زیبا می‌کنیم.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه اگر ذره‌ای طمع نماینده شدن در من بود اکنون اینجا نبودم، گفت: از عبوری‌ها می‌ترسند چون پایگاه مردمی ندارند.

 

 

عبوری با بیان اینکه باید از دولت تشکر کنم که در مراجعات مستقیم، پاسخ ما را دادند، تصریح کرد: مردم مازندران و ساری به رئیس‌جمهور که چشم رهبری است امید دارند  و امیدوارم مشکلات زمین مانده در این دولت رفع شود و از دولت دعوت می‌کنیم که به مازندران سفر کند.

 

 

شهردار ساری در پایان با اشاره به اینکه رسیدن به توافقات هسته‌ای زیر نظر رهبری و بحث مهم انتخابات را امسال در پیش داریم، گفت: با اتحاد و همبستگی، مصالح نظام را به همه چیز ترجیح می‌دهیم و حامی دولت هستیم.