شاعری گفت : رفع مشکل بیکاری استان در گرو توسعه منطقه آزاد ادست و دستیابی به این مهم نیز تنها در گرو وحدت و به دور از تعصبات شهرستانی و منطقه ای بدست می آید.

علی محمد شاعری: تعصبات خاص شهرستانی و منطقه ای مانع رفع مشکلات مازندران

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری فرصتی برای توسعه مازندارن که به همت دولت تدبیر و امید در بندر امیرآباد فراهم شده است.
 

علی محمد شاعری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وجود منطقه آزاد تجاری به رشد و توسعه همه جانبه استان مازندران شتاب بیشتری می بخشد.

 

وی گفت: استان مازندارن در دوران مختلف از صنعتی باز مانده و همین مساله موجب شد تا از بسیاری امکانات عقب بماند و اکنون با موافقت شورای عالی مناطق آزاد با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به منطقه آزاد تجاری ، اکنون مازندران فرصتی دو باره برای توسعه پیدا کرده است.

 

شاعری ادامه داد:‌ ایجاد مناطق آزاد تجاری یعنی آبادانی و رونق اقتصادی باید از این فرصت برای توسعه همه جانبه منطقه و استان استفاده کنیم.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی رفع مشکل بیکاری مازندران در گرو توسعه این منطقه دانست و خاطر نشان کرد : دست یابی به این مهم نیز تنها در گرو همدلی ، وحدت به دور از تعصبات خاص شهرستانی و منطقه ای بدست می آید.

 

وی خاطر نشان کرد : وجود منطقه آزاد امیرآباد ظرفیتی مهم برای گذر از دوران رکود در مازندران است که باید از این امتیاز بزرگ و تاریخی که دولت تدبیر و امید برای مازندران فراهم کرده بهترین استفاده را برای توسعه همه جانبه مازندران ببریم.

 

شاعری با بیان اینکه اقدامات زیر بنایی مناسبی طی سال های گذشته در بندر امیرآباد فراهم شده ، افزود : این بندر تنها بندر کشور که دارای مسیر ریلی است و دسترسی به فرودگاه دشت ناز ساری، مرز اینچه برون و کریدور شمال- جنوب از این بندر فراهم است .

 

وی یکی از ظرفیت های این بندر را دارا بودن اسکله های مختلف با ظرفیت بالای ۷.۵ تنی تخلیه و بارگیری کالا و … بیان کرد خواستار حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دراین منطقه شد.

 

بندر امیرآباد با یک هزار هکتار مساحت ، بزرگ ترین بندر شمال کشور در حاشیه شرقی دریای خزر در شهرستان بهشهر است .

 

به گزارش ایرنا, این بندر که در کریدور شمال – جنوب قرار دارد ، با داشتن ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی ، بیشترین حجم صادرات دریایی شمال کشور را انجام می دهد.