دکتر رضیان نماینده قائم شهر, مکررا مخالفت 9 نماینده مازندران از ایجاد منطقه آزاد در امیرآباد را نادرست دانست و گفت حداقل 5 نماینده موافق هستند و بقیه مخالف نیستند اما درخواست منطقه آزاد برای شهرستان خود دارند.

عبدالله رضیان نماینده قائم شهر سوادکوه جویبار و سیمرغ درباره منطقه آزاد امیرآباد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) عبدالله رضیان نماینده قائم شهر, سوادکوه, جویبار و سیمرغ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری در استان با چالش مواجه بود و از روز نخستی که وارد مجلس شدیم نشست‌های بسیار زیادی در این زمینه برگزار شد.

 

وی افزود: نتیجه این نشست‌ها انتخاب سه منطقه بود که دولت اعلام کرد؛ سه منطقه امکان‌پذیر نیست و قرار شد تصمیم نهایی با توجه به استعداد بیشتر منطقه و شرایط مهیا بر عهده دولت قرار گیرد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه امیرآباد به‌دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها به‌عنوان منطقه آزاد تجاری انتخاب‌ شده، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری بحث زمین بود که در منطقه امیرآباد حدود ۲ هزار هکتار زمین تملک شده بود.

 

وی ادامه داد: براساس تعریفی که در خود سازمان مناطق آزاد وجود داشت باید دور این مجمع حصار(فنس) کشیده می‌شد که در منطقه امیرآباد حصار(فنس) کشیده بود و با مهیا بودن این شرایط به‌عنوان منطقه آزاد تجاری انتخاب شده است.

 

رضیان با بیان اینکه نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند؛ ۹ نماینده مخالف هستند اما مخالفتی وجود ندارد، اظهار کرد: در مصاحبه‌های قبلی هم گفتم این آمار درستی نیست چرا که در صحبت‌هایی که با آقایان ادیانی، یوسف‌نژاد، شاعری و دامادی نمایندگان شهرهای مختلف مازندران در مجلس داشتیم، موافق انتخاب امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری بودند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس و شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز هم مخالف نیستند و می‌گویند مناطق ما هم جزو منطقه آزاد تجاری محسوب شود که مضمون نامه نانواکناری هم به این موضوع اشاره دارد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار، مجمع نمایندگان و دستگاه‌های قضایی در تنکابن داشتیم در این زمینه صحبت شد، عنوان کرد: صحبت‌هایی درباره اینکه فرایند را به سمتی هدایت کنیم که این مشکل حل شود تا در آینده  دست‌کم یک منطقه آزاد تجاری در استان داشته باشیم.

 

وی افزود: این نگاه وجود داشته که منطقه‌ای انتخاب شود تا استان ضرر نکند و نگاه قومیتی یا هر نوع نگاه دیگری وجود نداشته همچنین تصمیم بر عهده دولت قرار داده‌ شده تا براساس استعداد موجود در مناطق تصمیم گرفته شود.

 

رضیان در پاسخ به این سؤال که در بابلسر کمپین منطقه آزاد تجاری تشکیل شد و در غرب استان هم برخی به دنبال ایجاد استان جدید هستند، گفت: ممکن است برخی با شیطنت بخواهند اختلافاتی را به وجود آورند اما بدانند همه‌جا را با یک نگاه می‌بینیم و غرب استان هم برای مازندران است.

 

 وی در پایان گفت: اختلاف منطقه آزاد تجاری از قبل بوده، در دوره قبلی نمایندگان نتوانستند به توافق برسند اما در این دوره به توافق رسیدیم و قبول کردیم موضوع منطقه آزاد تجاری با کارشناسی دولت انتخاب شود همچنین نگاه همه ما حل این موضوع است.