این عضو شورای شهر بهشهر با اشاره به برخی خیانت‌ها که موجب تعطیلی کارخانه چیت‌سازی در این شهر شده است، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که در هشت سال با مسئولان مربوطه انجام گرفت تا مشکلات چیت‌سازی رفع شود، قسمتی از زمین‌ها و ساختمان اداری آن بابت بدهی کارخانه به شهرداری واگذار شد

fakhariaan-behshahr54

 

 

به گزارش شرق پرس علی‌اکبر فخاریان در گفت‌وگو با فارس در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: با وجود نیروهای جوان و پرانرژی، عملکرد برخی از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی خلاف خواسته‌های مردم بوده و ما نتوانستیم خواسته‌هایی که حق مسلم مردم است را برآورده سازیم.

 

 

 

وی با ابراز تأسف از وجود سیستم اداری پیچیده در شهرداری بهشهر، افزود: این سیستم پیچیده نمی‌گذارد بهترین کارها را برای مردم انجام دهیم و در مواردی انجام برخی از برنامه‌ها ممکن است که ماه‌ها یا سال‌های زیادی به درازا بکشد.

 

 

رئیس شورای اسلامی بهشهر گفت: مشکلات زیاد اداری برای توافق با مردم وجود دارد و با وجود استانی یا ملی بودن برخی از طرح‌های عمرانی، مسئولان تلاش‌های لازم را انجام نمی‌دهند که باعث مشکلات و چالش‌های فراوانی می‌شود.

 

 

این عضو شورای شهر بهشهر با اشاره به برخی خیانت‌ها که موجب تعطیلی کارخانه چیت‌سازی در این شهر شده است، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که در هشت سال با مسئولان مربوطه انجام گرفت تا مشکلات چیت‌سازی رفع شود، قسمتی از زمین‌ها و ساختمان اداری آن بابت بدهی کارخانه به شهرداری واگذار شده که به ۵ هزار مترمربع می‌رسد.

 

 

وی مهم‌ترین چالش این دوره از شورای شهر بهشهر را نبود اتحاد مناسب بین اعضای شورا دانست و بیان کرد: در دو سال گذشته برخی کوتاه‌بینی و منیت‌ها موجب شد که شورای اسلامی بهشهر، پیشرفت‌های لازم و مناسبی را نداشته باشد.

 

 

رئیس جدید شورای اسلامی شهر بهشهر اضافه کرد: به هیئت رئیسه جدید شورای شهر بهشهر خوش‌بین هستم و به شهروندان عزیز قول می‌دهم که ۵۰ برابر دو سال گذشته عملکرد داشته باشیم.

 

 

فخاریان چگونگی استفاده از تجربیات، اتحاد و همدلی برای انجام امور را از مهم‌ترین خصوصیات یک مجموعه نام برد و ادامه داد: تعامل و ارتباطات مهم‌ترین بخش مدیریت است و نبود ارتباط مناسب شورای شهر با بخش‌های مختلف دولت در دو سال گذشته باعث ایجاد ضعف‌های شدید شده است.

 

 

وی استفاده نامناسب از ظرفیت‌های موجود در اعضای شورای شهر بهشهر را از معضلات این شورا دانست و افزود: برخی از اعضای شورا با وجود تخصص کافی در یک زمینه خاص، در جای دیگری که مربوط به تخصص آنها نیست، فعالیت می‌کنند که باعث بازدهی نامناسب نیروها می‌شود.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر بهشهر در سال سوم، با ابراز امیدواری از انتقال ساختمان شهرداری به کارخانه چیت‌سازی و استفاده مردم از این فضا به صورت رایگان، خاطرنشان کرد: بهشهر با مظلومیت خود به پیش می‌رود و نه با مدیریت، چون بیشتر مدیران شهرستان غیربومی هستند و همه می‌گویند ما می‌خواهیم عاشقانه کار کنیم اما در عمل چیزی وجود ندارد.

 

 

فخاریان توجه به فرهنگ را از مهم‌ترین برنامه‌های دوران ریاست خود در شورای شهر بهشهر دانست و با انتقاد از عملکرد رئیس سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: کمیسیون فرهنگی شورا در دو سال گذشته، عملکرد خوبی نداشته و امیدواریم در دو سال باقی‌مانده از عمر شورا، فعالیت‌های خوبی انجام شود.

 

 

وی گفت: معلوم نیست که حق و حقوق مردم در کجا باید احقاق شود و ما در قضیه میانکاله می‌بینیم که محیط‌زیست یکی از مدعیان اصلی است و مردم نمی‌توانند از این فضای طبیعی استفاده کنند، هرچند اعتقادم بر این است که شهر بهشهر با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد، اگر از استان مازندران جدا شود، به یکی از شهرهای پیش‌رو در توسعه تبدیل می‌شود.