خطیبان جمعه این هفته شهرستانهای شرقی به مسائلی مانند هفته بسیج, تحریم های آمریکا , مذاکرات هسته ای, حمایت مسئولان از تولیدکنندگان و مرغ داران شرق مازندران پرداخته اند.

 

 khotbee3

به گزارش شرق پرس, خطیبان جمعه این هفته شهرستانهای شرقی به مسائلی مانند هفته بسیج, تحریم های آمریکا , مذاکرات هسته ای, حمایت مسئولان از تولیدکنندگان و مرغ داران شرق مازندران  توجه به مسائل داخلی همزمان با سیاست خارجی پرداخته اند.

 

 

 

 

 rasolii5

حجت‌الاسلام مجتبی رسولی‌جویباری خطیب جمعه میاندورود, در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رمز موفقیت کشور را تفکر بسیجی دانست و اظهار کرد: تفکر بسیج در عرصه سیاسی و علمی ما را سربلند کرده است و دشمنان از حضور این تفکر در کشور هراس دارند.
 
 
 خطیب جمعه شهرستان میاندورود با بیان اینکه بسیج هرگز محدود نیست، اظهار کرد: تشکل‎ها ظرفیت تحقق بسیج است و باید درب تشکیلات را باز کرد تا بسیجیان از اقشار مختلف وارد این میدان شوند.
 
 
امام جمعه میاندورود ایجاد آرامش در جامعه را یکی دیگر از وظایف مسئولان و سیاسیون عنوان و اظهار کرد: نباید آرامش جامعه را زیر سوال برد و مردم را نگران و مضطرب کرد چرا که فشار بی‌جا و بی‌مورد به مردم و مذاکره‌کنندگان نادرست است.
 
 
رسولی در پایان با بیان اینکه تحریم‎های جدید کشورهای غربی و امریکا برای ما بسیار کهنه است، یادآور شد: ما با تحریم بزرگ شدیم و زندگی کرده‎ایم و دشمنان بدانند که ما ایرانیان از گردنه‎های صعب‌العبور با توکل بر خدا، عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی عبور خواهیم کرد.
 
 
 
laeni-mohammadbagher
حجت الاسلام والمسلیمن حاج شیخ محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه نکا گفت: اگر قدرت خداوند در قدرت بسیج و ملت است پس قدرت بسیج هم در مسیر قدرت خداوند است. قدرت ما در تقوای ما و ایمان ماست بنابراین باید کانون اصلی قدرت را که تقوا و ایمان است را بشناسیم همانگونه که جبهه را بسیجی اداره کرده‌ایم باید بسیجی، توبه کنیم. خدواند می‌فرماید: توبه کنید ای مومنان «توبوا الی الله جمیعا».
 
 

محمدی لائینی همچنین گفت: تیم مذاکره کننده باید تفکر بسیجی را در نظر داشته باشد نه اینکه فقط فکرشان این باشد که فقط تحریمها را بشکنند که آنها این کار را نمی‌کنند. اقتصاد ما وقتی شکوفا می‌شود که متکی به اقتصاد مقاومتی باشیم. مملکت باید به وسیله ی منابع فکری و نخبگان اداره شود نه بوسیله ی چاه نفت.

 

 

وی همچنین متذکر شد ما باید به خودمان متکی باشیم. مرغ داران و تولیدکنندگان ما مشکلات فراوانی دارند. مسئولین فقط شعار می‌دهند باید تولید کنندگان داخلی را حمایت کنیم.

 

 

خطیب جمعه نکا یادآور شد ما از اهل بیت (ع)، اباعبدالله و بزرگ بسیجی، امام سجاد و حضرت زینب(س) الهام بگیریم. آنها توانستند با یک سخنرانی مهم علیه یزید، قدرت لایزال خود را به رخ جهانیان بکشانند و در مقابل آنها احساس ذلت نکردند با وجود اینکه مصیبتهای زیادی را تحمل کردند.

 

وی گفت: مسئولین باید به فکر ملت باشند و با اتکا به قدرت خداوند و باتقوا بودن، کارها را به پیش ببریم و به گفته ی حضرت امام، اگر ما به قدرت لایزال خداوند متکی باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 
 
مروری بر مهم ترین عناوین خطبه های نمازجمعه شهرستانهای شرقی مازندران
 
آیت‌الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار کرد: در امر معروف، ابتدا خود فرد مقدم است.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه ابتدا باید خودمان، خانواده و سپس جامعه را اصلاح کنیم، گفت: این سبک زندگی اسلامی است که هیچ جایی از بدنه اجتماع، معصیت و منکری مشاهده نشود.

 

 

 
امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه بسیجیان، کشور را حفظ کردند، ادامه‌ داد: مقام معظم رهبری فرمودند تا بسیج هست دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
 
 
امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه شاید مذاکرات در نهایت، تمدید شود، گفت: آنها نمی‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد بلکه می‌خواهند ما را زیر دیوار شکسته نگه دارند و وابسته باشیم به همین دلیل رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند تا با تولید و سازندگی دوام بیاوریم.
 

طبرسی با اشاره به اینکه مذاکرات ممکن است به این زودی‌ها نتیجه ندهد، افزود: باید حواس ما جمع باشد و بر این قدرت‌های شیطانی فائق شویم.

 
 
namazjomee
 
حجت الاسلام حسینی امام جمعه موقت شهرستان گلوگاه, با اشاره به آغاز هفته بسیج فرمودند: بسیج یکی از یادگارهای امام راحل(ره) است و این نشان از آینده بگری ایشان دارد چراکه زمانیکه فرمان تشکیل بسیج مستضعفین صادر شد سال ۵۸ بود و هنوز جنگ آغاز نشده بود.
 
 
وی با یادآوری نقش بسیج در سختیها و دشواریهای انقلاب افزودند: کشورهای دیگر همچون لبنان, عراق و یمین نیز از بسیج الگو برداری کردند تا توانستند بر مشکلات فائق آیند.
 
 
 
امام جمعه موقت گلوگاه با تذکر به دولت گفت: همه ی تلاشمان نباید به مسائل سیاست خارجی باشد چراکه مسائل مهم داخلی هم هست که افسار برخی مسائل از دست ما رها شده است.