سید فاطمه مقیمی رییس کانون زنان بازرگان ایران گفت: در مسئله اقتصاد و کار آفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و ما باید به سمت و سویی برویم که در سطح جهانی رشد داشته باشیم ما زنان نباید تنها مصرف کنندگان در یک جامعه باشیم زنان می توانند منبع تولید زایش و تکثیر انواع تفکرهای درست و اقتصادی در درون جامعه باشند.

moghimi-fateme8

 

 

به گزارش شرق پرس سیده فاطمه مقیمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران که در همایش نقش زنان در توسعه پایدار در میان انبوه جمعیت زنان اصلاح طلب شرق مازندران و در تالار وحدت این شهرستان سخن می گفت توسعه پایدار را یکی از فرآیندهای مهم در دنیای امروز خواند و اظهار داشت: امروز در دنیا توسعه پایدار به عنوان فرآیندی نقش آفرین توسط سازمان ملل مطرح و در کنگره های دوره ای در سراسر جهان مورد بحث قرار میگیرد .

 

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند بر نقش پر اهمیت آنان در توسعه پایدار تاکید کردو افزود: یکی از مهمترین معیارها و شاخص های توسعه یافتگی هر کشور میزان مشارکت زنان در بحث های اقتصادی و سیاسی است ما هم کشوری در حال توسعه هستیم و نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند زنانی که در دنیا   دو سوم ساعات کارکرد را انجام می دهند و در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشورشان نقش آفرینی می کنند.

 

رییس کانون زنان بازرگان ایران ادامه داد:قابلیت حضور زنان در جامعه در بخش های مختلف دیده شده و ما به هیچ عنوان نمی خواهیم بگوییم که سهم زنان بیشتراست اما قطعا اعتقاد داریم که شایسته سالاری در انتخاب مسولیت پذیری افراد می تواند حرف اول و نهایی را بزند.

 

دکتر مقیمی تصریح کرد: به دنبال تغییر در نگاه بنیادی حضور زنان در جامعه اقتصادی هستیم و قدر مسلم تک تک ما اعتقاد به اصل خانواده داریم آنگونه که اگر حضور زنان در بخش های اقتصادی و اجتماعی جامعه شکل بگیرد به هیچ عنوان مسئولیت پذیری آنان را به عنوان همسر ، مادر و دختر خانواده نادیده نمی گیریم .

 

وی یاد آور شد: در مسئله اقتصاد و کار آفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و ما باید به سمت و سویی برویم که در سطح جهانی رشد داشته باشیم   ما زنان نباید تنها مصرف کنندگان در یک جامعه باشیم زنان می توانند منبع تولید زایش و تکثیر انواع تفکرهای درست و اقتصادی در درون جامعه باشند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بیان داشت:توسعه یک جامعه در گرو توسعه کار آفرینی است و کار آفرینی تفکر خلاق و ایده های نو در بازارهای جدید با حداقل هزینه است   ایده های خلاقی که می تواند برای رشد اقتصادی جامعه موثر باشد و این اتفاق زمانی صورت می گیرد که بحث آموزش برای آحاد جامعه وجود داشته باشد.

 

وی به تحصیل   ۶۰ درصد زنان در دانشگاههای کشور اشاره کردو افزود: جامعه فرهیخته جامعه ای   است که در آن تحصیلات و دانش به حدی می رسد که فرهیختگان جامعه از قشر تحصیلکردگان آن انتخاب شوند .

 

مقیمی خاطر نشان ساخت: مگر غیر از این است که دختران و زنان ما که اکثریت صندلی دانشگاهها را تسخیر کرده اند و دانش آموختگان دهه آینده جامعه ما خواهند بود می توانند مدیران موفق جامعه باشند قطعا می توانند این جایگاه را داشته باشند .

 

رییس کانون زنان بازرگان ایران   تاکید کرد: وقتی صحبت از شایسته سالاری است به جنسیت نگاه نمی کنیم اگر در یک مجموعه اجتماعی زنان توانستند همراه با مسئولیتهای اولیه خانه و خانواده مسئولیت های اجتماعی خودشان را هم به بهترین نحو انجام دهند چه ایرادی دارد چرا تفکیک جنسیتی؟

 

مقیمی افزود: ما بدنبال شغل های دولتی برای زنان نیستیم اما برای پست های مدیریتی زنان باکفایت حتما از دولت تقاضا داشته و داریم.

 

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در خاتمه سخنانش ابراز داشت : ما از نمایندگان مجلس آینده انتظار داریم   نگاهی کارشناسانه به حضور زنان به عنوان عامل موثر در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند و امیدواریم در دوره بعدی انتخابات کاندیدایی به مجلس راه پیدا کنند که به تمام این موارد برای توسعه اقتصاد ی کشور دقت   دارند .

سکینه نوری تیرتاشی