علی محمد شاعری نماینده شرق مازندران با انتقاد از طرح انتقال آب خزر گفت: اگر دولت اصرار به تأمین آب سمنان دارد، می‎تواند از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد استفاده کند.

شاعری: دولت برای انتقال آب به سمنان, از خلیج فارس استفاده کند

 

 

به گزارش شرق پرس علی‌محمد شاعری در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‎های مازندران در پاسخ به سؤال  فارس درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان، اظهار کرد: مخالف این طرح هستم، زیرا دریاچه خزر، یک دریاچه بسته است و در این شرایط اگر استحصال و شیرین‎سازی شود، غلظت آن افزایش و درجه حرارت آب افزایش می‎یابد.

 

 

وی افزود: علاوه بر این نیز، مسیر آب در طرح ارائه‎شده، از جنگل‌های هیرکانی عبور می‌کند و معلوم نیست در سمنان به مقصد خوبی برسد.

 

 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: اگر دولت اصرار به تأمین آب سمنان دارد، می‎تواند از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد استفاده کند، زیرا این پروژه در حال انجام بوده و مسیر سخت خود را نیز پیموده است.

 

 

این مسئول ادامه داد: آدرس‌های اشتباهی را در این زمینه به دولت دادند، البته نظرات خود را به دولت ارائه دادیم و اعلام کردیم که هزینه اجرای این خط انتقال به‌مراتب از هزینه انتقال آب خلیج فارس بیشتر است، لذا انتقال آب خزر به سمنان به صلاح نیست.

 

 

شاعری بیان کرد: اگر قرار باشد که آب دریاچه خزر شیرین‌سازی شود، باید آب مورد نیاز مردم منطقه خود را تأمین کند، اکنون از ساری تا بندرگز دچار بحران آب است و به صلاح نیست که به استان دیگری منتقل شود.

 

 

وی در پایان گفت: براساس گزارش‌های انجام‎شده، وضع آب در سمنان بحرانی نیست و برخی از سفره‎های آب آن بهتر از شرق کشور و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی بوده و برداشت آب از سفره‎های آب زیرزمینی در سمنان به‌مراتب کمتر از سایر مناطق است.