رئیس مجلس افزود: یکی از اولویت های نخست کشور راه اندازی و تقویت صنایعی بوده که درحال حاضر با ظرفیت کم کار می‌کنند.

images (1)

 

شرق پرس : رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی باید از لحاظ اقتصادی توسعه پیدا کند، گفت: راه رستگاری مردم ایران در توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار است.

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی در آیین بهره برداری از کارخانه شیشه ایمن جام صالحی در شهرک صنعتی شکوهیه قم اظهار کرد: اگر به دنبال سربلندی ملت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و توفیق مسلمانان در کل جهان هستیم باید ایران اسلامی به پیشرفت و توسعه اقتصادی مطلوب دست یابد.

 

 

 

وی با تاکید بر لزوم توسعه صنعتی قم گفت: امیدوارم مشکلاتی که در سال های گذشته گریبانگیر ملت شده بود رفع شود تا زمینه گسترش تولید فراهم شود.

 

 

 

رئیس مجلس افزود: بعداز رفع مشکلات نباید دروازه های کشور به سوی واردات باز شود، بلکه باید از سرمایه‌ها در جهت تولید و رفع موانع تولید استفاده شود و قرار نیست کشور ما به مصرف کننده محصولات کشورهای دیگر تبدیل شود.

 

 

 

وی ادامه داد: سرمایه‌ها باید با تلاش کارآفرینان و متخصصان ایرانی در خدمت رونق تولید و ایجاد اشتغال‌زایی قرار گیرد. سیاست کشور این گونه خواهد بود و مجلس و دولت موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد.

 

 

 

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید برنامه‌ریزی روشنی برای تقویت تولید وجود داشته باشد.

 

 

 

لاریجانی افزود: در کار تولید و گسترش صادرات باید مصمم بود. یکی از مشکلات شهرک صنعتی قم مساله تأمین برق و آب کارخانه های تولیدی است، البته به وزیر نیرو برای رفع کمبود برق استان قم تاکیدات لازم انجام شده و استاندار نیز باید مساله را پیگیری کند.

 

 

 

 

رئیس مجلس در خصوص مشکل تامین آب گفت: در زمینه آب در کل کشور با مشکلاتی روبرو هستیم و استان قم نیز در این زمینه رنج می برد؛ بنابراین باید الگوی کشت متناسب با شرایط منطقه ای باشد و حتی جهاد کشاورزی در بعضی جاها الزام کند از کاشت محصولاتی که آب زیاد نیاز دارند پرهیز شود و به آبیاری تحت فشار بیشتر توجه شود.

 

 

 

 

لاریجانی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای مهار آب های مرزی ادامه داد: در سال گذشته از صندوق توسعه ملی منابع قابل توجهی برای مهار آب های مرزی اختصاص یافت و باید در زمینه شیرین کردن آب نیز سرمایه گذاری لازم انجام شود.

 

 

 

 

وی ادامه داد: مقرر شده از پساب تهران آب به استان قم انتقال یابد تا مورد استفاده صنعت استان قرار گیرد و یکی از مزیت‌های قم نزدیکی به تهران بوده و باعث شده زمینه برای جذب سرمایه گذاری در قم فراهم شود.

 

 

 

 

رئیس مجلس افزود: یکی از اولویت های نخست کشور راه اندازی و تقویت صنایعی بوده که درحال حاضر با ظرفیت کم کار می‌کنند.

 

 

 

وی در پایان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود از بانک ها نام برده و ایشان تأکید کردند که بانک ها باید پشتیبان تولید باشند؛ بنابراین باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود البته در بودجه راه هایی برای افزایش سرمایه بانک ها لحاظ شده که بتوانند به بخش تولید تسهیلات ارائه بدهند.