رسولی جویباری که نخستین خطبه هایش در هچیرود چالوس را با حضور برخی از مردم شهرستان میاندورود خواند تاکید کرد: اگر تاکنون تن به مذاکره دادیم، اولاً در قالب 1+5 بوده و ثانیاً بر اساس فرمایشات رهبری تنها در بحث هسته‌ای است.

رسولی جویباری اولین خطبه نماز جمعه هچیرود چالوس را با حضور تعدادی از مردم میاندورود خواند

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر هچیرود که برای نخستین‌بار و با حضور مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران و مسئولان شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصل ما ولایت‌فقیه بوده و تبعیت از ایشان واجب است، بنابراین هر حزبی که با ولی‌فقیه زاویه داشته باشد مورد قبول ما نیست.

 

 

وی با اشاره به اینکه چشم و گوش ما به فرمایشات مقام معظم رهبری است، افزود: ما از هیچ گروه خاصی حمایت نمی‌کنیم مگر اینکه بدانیم در راستای ولایت‌فقیه قدم برمی‌دارند.

 

 

امام جمعه شهر هچیرود با اعلام اینکه به هیچ حزب، جناح و گروهی وابسته نیستم، خاطرنشان کرد: بدون شک همه چیز در این نظام بعد از دین با ولی‌فقیه سنجیده می‌شود و مشروعیت تمام احکام و قوانین دینی به اذن ایشان است.

 

 

رسولی با تاکید بر اینکه در تمام مسائل کشور در موازات فرمایشات رهبری حرکت می‌کنیم، به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اگر تاکنون تن به مذاکره دادیم، اولاً در قالب ۱+۵ بوده و ثانیاً بر اساس فرمایشات رهبری تنها در بحث هسته‌ای است.

 

 

وی با تاکید بر داشتن تقوای الهی خاطرنشان کرد: تقوا امری درونی و برخاسته از فطرت انسان‌ها است و لازمه زندگی هر فردی داشتن تقوا است.

 

 

امام جمعه شهر هچیرود به اهمیت نماز جمعه در مقایسه با سایر نمازها اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه فوق تمام عبادت‎ها بوده و تنها نمازی است که با حضور جمع زیادی از نمازگزاران اقامه می‌شود.

 

 

رسولی با بیان اینکه نماز جمعه ذکرالله است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که کیفیت نماز جمعه را با دیگر نمازها متمایز کرده، ایراد خطبه در نماز است.

 

 

وی حقیقت تفاوت نماز جمعه را در خطبه‌های آن خواند و گفت: نماز جمعه نمازی حکومتی است، نماز حکومتی نمازی است که حاکم اسلامی باید مجوزش را صادر کند و مشروعیت نماز به اذن حاکم دین و ولی‌فقیه است.

 

 

به گزارش فارس, جمعی از نمازگزاران شهرستان میاندورود برای ابراز ارادت به امام جمعه سابق خویش نیز در نماز جمعه شهر هچیرود حضور یافتند.

 

 

 

 

 

منبع: فارس