محمدی کیادهی عضو شورای شهر ساری با انتقاد از سواستفاده از امکانات دولتی و شهرداری ساری برای انتخابات آینده گفت: یک عضو شورای شهر اقدام به جذب نیروهایی در شهرداری‌های مناطق کرده که برخی از این افراد نیز مسئله دار هستند

سوء استفاده از امکانات دولتی و شهرداری ساری برای انتخابات آینده / فرماندار و دادستان ساری وارد شوند

 

شرق پرس (شرق مازندران): عضو چهار دوره شورای اسلامی شهر ساری با ابراز نگرانی از جذب غیرقانونی نیروها در شهرداری ساری گفت: متاسفانه مشاهده شده یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری از امکانات اداری شهرداری ساری برای تبلیغات انتخاباتی خود و نامزد مورد نظرش استفاده می‌کند.

محمد حسن محمدی کیادهی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بیان نقدانتقاد آمیز خود از عملکرد برخی اعضای شورای اسلامی شهر ساری در صحن علنی شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: در چهار دوره فعالیت شورایی خود همواره بر مدار قانون حرکت کرده و سعی کردم جز در مسیر قانونی، اقدام نکنم.

وی افزود: متاسفانه مشاهده شده یکی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر با جذب و بکارگیری برخی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر از شهرهای همجوار، قائم‌شهر و نکا می‌خواهد اهداف و برنامه‌های انتخاباتی خود را در شورای پیش رو از طریق امکانات دولتی استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه نکته اساسی این است که این عضو شورا با نفوذی که در شهرداری پیدا کرده، اقدام به استفاده از امکانات اداری و انسانی برای نامزدهای مورد نظر انتخاباتی شورای شهر سال ۹۶ نموده است.

کیادهی با بیان اینکه با بررسی‌هایی که بنده در شهرداری ساری صورت داده، مشاهده شد در برخی از نقاط شهر ساری, جشن‌هایی در ایام اخیر با بودجه شهرداری برگزار ولی هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر بجز عضو مورد نظر و نامزدهای حامی وی دراین مراسمات حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نحوه جذب نیروها در شهرداری ساری به حدی غیرقانونی شده که عضو شورای شهر مورد نظر اقدام به جذب نیروهایی در شهرداری‌های مناطق کرده که برخی از این افراد نیز مسئله دار هستند، گفت: این افراد نیز تحت امر عضو شورای شهر مورد نظر با استفاده از امکانات دولتی برای وی یا نامزدهای مورد نظر آن عضو شورا فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری در شهرداری و سازمان‌های تابعه آن می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه طبق قانون استفاده از امکانات اداری توسط عضو فعلی شورا یا نامزدهای مورد نظر تخلف محرز محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه برخی مناطق و اماکن در شهرداری ساری برای  اعضای شورای اسلامی شهر ساری جزو مناطق ممنوعه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از این مناطق ممنوعه که توسط  عضو شورای شهر مورد نظر شهر ساری برای اعضای شورای شهر مرکز استان لحاظ شده، سرای تداوم است، افزود: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری که اخیرا سنت شکنی کرده و قصد بازدید از سرای تداوم ساری را داشته با برخورد زشت و عدم پاسخگویی کارکنان این فضاها مواجه شده است.

محمدی کیادهی با بیان اینکه متاسفانه ایجاد سرای تداوم  در سطح شهر ساری بدون مصوبه شورای اسلامی شهر ایجاد شده است، گفت: این مکان به ظاهر فرهنگی اجتماعی به محلی برای برگزاری جلسات، اتاق فکر و برنامه‌ریزی انتخاباتی برای عضو شورای شهر مورد نظر یا نامزدهای مورد حمایت وی مبدل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه از فرماندار مرکز استان که ندای قانونمداری را برای انتخابات پیش روی سر داده استدعا دارم که با این تخلفات انتخاباتی و غیرقانونی در شورای اسلامی شهر برخورد کند یادآورشد: از دادستان مرکز استان نیز می‌خواهم برای رعایت حفظ حقوق بیت المال و صیانت از آرای مردمی، پاسخگوی دغدغه اصلی مورد نظر در شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم برخورد مسئولان مرتبط شهرستان با تخلفات صورت گرفته باید درانتظار مهندسی انتخابات برای شورای اسلامی شهر ساری در دوره پنجم باشیم، تصریح کرد: هرگونه فعالیت انتخاباتی طبق قانون در ساعات اداری از سوی عضو شورا یا نامزدهای مورد نظر در محیط اداری نظیر شهرداری ممنوع است.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه بنده از این رویه غیرقانونی استفاده عضو شورای اسلامی شهر ساری برای رسیدن به مقاصد انتخاباتی خود با امکانات دولتی و نیروهای شهرداری بسیار نگران هستم, تصریح کرد: باید فرماندار و دادستان شهر ساری با جدیت بسیاری برخورد قاطع با متخلفان در شهرداری و شورای اسلامی شهر داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بنده تذکرات خود را به شهردار ساری برای برخورد با اقدامات غیرقانونی و انتخاباتی عضو شورای شهر متذکر شدم، افزود: مطمئن هستم که شهردار جوان و مجرب ساری سریعا با این اقدامات غیرقانونی برخورد قاطعی خواهد کرد.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه متاسفانه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر از تشکیل سرای تداوم و جذب بی ضابطه نیروها در این مکان فرهنگی گله مند هستند، گفت: متاسفانه بسیاری از نیروهای سرای تداوم دارای مشکلات حقوقی و بیمه ای بوده و آینده شغلی ندارند.

وی در مورد جذب غیرقانونی و بی ضابطه نیروها در شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه، گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر به جز یک یا دو نفر که نسبت به جذب نیروها بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اقدام کرده، سایر اعضای شورای شهر بین ۳ تا ۵ نفر را در شهرداری یا سازمان‌های تابعه جذب کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری ساری با بدهی‌های بسیاری به پیمانکاران مواجه بوده در حالی که ماهانه ۶۵ میلیارد ریال از بودجه شهرداری صرف حقوق کارکنان می‌شود، افزود: اگر چه با ایجاد اشتغال در شهرداری مخالف نیستم ولی مخالف این نوع جذب و جابجایی غیرقانونی افراد در شهرداری ساری هستم.

وی با بیان اینکه طبق قانون جذب نیرو در شهرداری‌ها باید از دو طریق قراردادی و استخدامی انجام شود، افزود: متاسفانه به واسطه نفوذ این عضو شورای شهر ساری در بدنه جذب نیروها اکنون شاهد هستیم بسیاری از نیروهای شرکتی که باید در شرکت مورد نظر خود به فعالیت بپردازند با لابی گری عضو شورای شهر مورد نظر در سازمان‌های تابعه شهرداری یا سازمان مرکزی شهرداری ساری در مصادر و مسئولیت‌های متعدد مشغول فعالیت شده که غیرقانونی است.

محمدی کیادهی با اشاره به وجود نیروهای متعدد متخصص و مجرب در شهرداری ساری، گفت: متاسفانه از وجود این افراد به واسطه استفاده غیرقانونی عضو شورای اسلامی شهر از افراد مورد نظر خود در مسئولیت‌های اصلی شهرداری یا سازمان‌های تابعه استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای شرکتی شاغل غیرقانونی در مشاغل حساس و مدیریتی شهرداری و سازمان‌های تابعه را عدد هزار نفر اعلام کرد و افزود: طبق قانون نیروهای شرکتی باید در شرکت مورد نظر جذب و فعالیت کنند و فعالیت آنان در مسئولیت‌های شهرداری غیرقانونی است.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده از سوی شهردار عملگرا و شورای اسلامی شهر ساری، گفت: مقوله عملگرایی که با تلاش شهردار و اعضای شورای شهر در مرکز استان ایجاد شده، متاسفانه از سوی عضو شورا و نامزدهای حامی این عضو به عنوان تبلیغات برا او تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری به واسطه تعدد پروژه‌های عمرانی دارای بدهی‌های فراوانی به پیمانکاران بوده که اعتراضی از این حیث به شهردار وارد نیست، افزود: در صورتی که بودجه شهرداری در مسیر غیرقانونی خود و برای افراد خاص در شورا و شهرداری هزینه شود، شورای شهر با آن برخورد خواهد کرد.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری ساری در دو سال اخیر رشد چند برابری یافته است ولی مشخص نیست این هزینه‌ها در کدام مسیر هزینه می‌شود، گفت: طبق ماده ۷۶ قانون شوراها، شهردار موظف است به صورت ماهانه عملکرد تفریغ بودجه شهرداری ساری را به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر برساند و رئیس و اعضای شورا موظف هستند که هر شش ماه یکبار این عملکرد شهرداری را به اطلاع شهروندان برسانند.

وی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر مسئول اصلی پیگیری و اجرای مصوبات شهرداری در شورای اسلامی شهر است، افزود: متاسفانه در دوره فعلی خصوصا یکسال گذشته هیچ اقدامی از سوی رئیس فعلی شورای اسلامی شهر برای واخواهی از تفریغ بودجه شهرداری ساری صورت نگرفته است.