زیباکلام با اشاره به اینکه هیچ وقت در چنین برنامه‌ای نبودم که با چند دانشجو مناظره کنم، افزود: در ابتدا قرار بود طبق روال معمول، یکی از اصولگرایان در این نشست حضور یابد اما دوستان بسیج دانشگاه گفتند که هیچ یک حاضر نشدند در این نشست حاضر شوند.

 

zibakalam4
به گزارش شرق پرس به نقل از فارس، صادق زیباکلام در نشست دانشجویی در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه سیاست‌های هسته‌ای را نمی‌توانیم از نگاه سیاست خارجی و موضع آمریکاستیزی ما جدا دانست، اظهار داشت: در کرسی‌های آزاداندیشی این مساله عنوان شد که به چه طریق هدف انقلاب اسلامی به سمت آمریکاستیزی رهنمون شد.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکاستیزی و نابودی غرب از اهداف انقلاب نبود.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه هیچ وقت در چنین برنامه‌ای نبودم که با چند دانشجو مناظره کنم، افزود: در ابتدا قرار بود طبق روال معمول، یکی از اصولگرایان در این نشست حضور یابد اما دوستان بسیج دانشگاه گفتند که هیچ یک حاضر نشدند در این نشست حاضر شوند.

 

وی با بیان اینکه من هم گفتم اشکالی ندارد و چند دانشجو در این نشست حضور یابند، تصریح کرد: شاید به علت آلودگی من به ایدز و جزام، حاضر نشدند که به مناظره با بنده بنشینند.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه متوجه شدم که سوادم در اندازه‌ای نیست که اصولگرایان قبول کنند که در این برنامه با من مناظره کنند، گفت: دانستم که باید بیشتر مطالعه کنم تا در اندازه مناظره با اصولگرایان باشم.

 

وی با بیان اینکه من نه به دانشجویانی که در این مناظره هستند توهین کردم و نه به کسانی که حاضر نشدند در این مناظره حضور یابند، ادامه داد: کسانی که می‌گویند در جلسات زیباکلام نباید منطق داشت و بلکه با سوت و کف این نشست‌ها اداره می‌شود، به من توهین نکردند اما باید به حال آن شورای عالی انقلاب فرهنگی گریه کرد که دانشجویانش کف و سوتی باشند.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه آخرین کارم درباره امام و انقلاب را دانشگاه کمبریج انگلستان منتشر کرد، افزود: حالا من اعتبار ندارم، ولی چند استاد ایرانی توانسته از کنار کمبریج رد شوند و یک کیسه سیب‌زمینی بخرند چه برسد به اینکه مقاله آنها چاپ شود.

 

وی با بیان اینکه اوج عقب‌ماندگی ما در زمان قاجار بود، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی قاجار، تلاش برای نوسازی بود و با این وجود، چطور می‌توان ادعا کرد ایران از علوم دنیا برخوردار بوده و تاریخ را ندیده گرفت و گفت که رضاشاه در جهت مصالح انگلیسی حرکت کرده است.

 

وی با بیان اینکه متوجه شویم که ذات دانشگاه که ذات مطالعه و تولید علم دارد، سربازخانه نیست که هرچه شما گفتید اطاعت کنند، گفت: در همه دانشگاه‌های دنیا، همواره ابعادی از دگراندیشی وجود دارد.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه از حوادث بعد از ۲۲ خرداد سال ۸۸ تلاش‌های جدی در جهت اسلامی کردن علوم اسلامی شد، خاطرنشان کرد: به تصور شما دولت آقای روحانی، دولت وابسته است و به سمت اسلامی کردن علوم انسانی نمی‌رود اما در چهار سال دولت دهم که اصولگرایان از منابع و امکانات و… هرچه که می‌خواستند داشتند چرا نتوانستند درباره علوم انسانی اسلامی، مطلب تولید کنند.

 

وی با بیان اینکه شما نتواسنتید و هیچ کسی هم نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد، گفت: چرا که علوم، نوکر ایدئولوژی نیست، کسانی که ادعا می‌کنند حکومت پهلوی، وابسته بوده پاسخ دهند چرا صنایعی که در زمان پهلوی شروع به کار کرد را بعد از انقلاب، گسترش دادیم.

 

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه نفس مذاکره این نیست که از خط قرمز عبور کنیم یا نه، اظهار داشت: روند هسته‌ای ما ظرف یک دهه گذشته به سمتی رفت که عده‌ای به جای توجه به منافع ملی، به عنوان منافع سیاسی از این مذاکرات بهره بردند.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین لطمه را از سال ۸۴ به بعد کسانی به کشور وارد کردند که از این مذاکرات، استفاده ابزاری در جهت پوپولیسم کردند، گفت: معتقدم یکی از جفاهایی که در حق انقلاب اسلامی صورت گرفت این بود که انقلاب اسلامی را ابزاری کردند برای اینکه به سمت مبارزه با آمریکا بکشانند.

 

وی با بیان اینکه سئوالم این است که در ۱۰ سال اخیر که از بهداشت، آموزش و پرورش، مسائل زیربنایی و… گذشتیم و در باتلاق هسته‌ای ریختیم، چه دستاوردی برای اقتصاد ما داشته است، ادامه داد: پاسخ دهند مسائل هسته‌ای چه منفعتی برای کشور داشت تا من دو جین دلیل بیاوردم که چطور آمریکا ستیزی، تیشه به ریشه منافع ملی ایران زده است.