میری گفت: قرار بود کشتارگاه نیمه صنعتی نکا با مشارکت 5 شهر نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا ساخته شود, شهرداری نکا حق السهم خود را واریز کرد اما شهرداریهای دیگر به تعهدات خود عمل نکردند.

miri-shahrdarnekaشهردار نکا گفت: ترافیک شهری نکا، در برخی از موارد مشکل جدی در ارائه خدمات اورژانسی و آتش نشانی ایجاد می کند که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده حل شود.

به گزارش شرق پرس سید عیسی میری قلعه سری پنج شنبه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرداری نکا افزود: احداث پل ۳۰ متری و جاده ۳۰ متری اولویت کاری ما برای رفع ترافیک در نکا است.

وی اظهار داشت: متاسفانه وجود ترافیک در اوایل صبح، ظهر و غروب در شهر نکا، موجبات نارضایتی برخی از شهروندان و مسافران را فراهم کرده است که با تمام توان وارد شده ایم و برای رفع این مشکل اقدام می کنیم.

این مسئول شهری ادامه داد: تقاطع ۳۰ متری و پل جاده نیروگاه از جمله محورهایی است که تصادف منجر به مرگ داشته ایم و لذا در این رابطه براساس برنامه ریزی مقرر شد تقاطع بسته و تغییر مسیر از طریق زیرگذر باشد که نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم و بودجه ۱۵ میلیارد تومانی نکا جوابگوی آزادسازی زمینهای اطراف و ایجاد پل نیست.

شهردار نکا با اشاره به پیش راه اندازی کمپوست شرق مازندران در بهمن ماه امسال یادآور شد: نکا روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تن زباله دارد که با راه اندازی کمپوست انتقال زباله های شهر نکا به کمپوست بهشهر انجام می شود.

میری ادامه داد: در حال حاضر محل دفن زباله در زرندین است که براساس رعایت نکات زیست محیطی و هماهنگی با منابع طبیعی انجام می شود که با توجه به ایجاد استخر شیرابه مشکلی در جاری شدن شیرابه به محیط زیست وجود ندارد.

وی در خصوص ساخت و ساز کشتارگاه نکا هم گفت: مقرر شده بود که کشتارگاه نیمه صنعتی نکا با مشارکت ۵ شهر نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا ساخته شود که وام و تسهیلات اولیه به حساب شهرداری نکا واریز و هزینه شده است و شهرداری نکا حق السهم خود را واریز کرد اما شهرداریهای دیگر به تعهدات خود عمل نکردند.

شهردارنکا اظهار داشت: زیباسازی و لایروبی انهار، ساماندهی آرامستان و انتقال غسالخانه ، ساماندهی وضعیت رودخانه نکا و… نیز از جمله برنامه های در دست اقدام ما است که در دست بررسی و انجام است.

میری بیان داشت: از نقدپذیری بالایی برخورداریم اما توهین را قبول نداریم و برای زیبا سازی و ساخت و ساز در شهر و رفع مشکلات، نیازمند تعامل همه جانبه مردم و مسئولین با شهرداری هستیم تا شهرداری و شورای شهر ۱۰ نفره برای عمران و آبادانی نکا تلاش کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا