سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان ساروی گفت: باید از تمام ظرفیت افکار عمومی و دیپلماسی کشورهای اسلامی حامی فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن اصلی خود استفاده کنیم.

سردار صفوری ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی در مسئله فلسطین

 

 

به گزارش شرق پرس فرمانده سابق سپاه پاسداران در جمع مردم مرکز استان مازندران گفت: سرمنشاء تمام بحران های فعلی و ناامنی در کشورهای عربی و اسلامی منطقه از جمله عراق ، سوریه، یمن و لیبی رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل است.

 

 

سرلشکر سیدرحیم صفوی روز جمعه در اجتماع راهپیمایان روز جهانی قدس در ساری در مصلی این شهر ، افزود : گروهک های تکفیری درمنطقه هم دست پروده سازمان های اطلاعاتی این رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس است و از سوی برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی مورد حمایت مالی قرار می شوند.

 

وی ادامه داد : محصول تشکیل گروهک های تکفیری از سوی استکبار جهانی برای حفظ امنیت و بقاء رژیم ننگین اسرائیل و تضعیف دولت های محورمقاومت در منطقه است.

 

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی را از اهداف بلندمدت تشکیل گروهک های تکفیری برشمرد.

 

سرلشکر صفوی گفت : الحمدلله با مقاومت جوانان مدافع حرم، تا به حال تلاش های استکبار جهانی برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی از طریق به کارگیری گروهک های تکفیری با شکست مواجه شده است.

 

وی اضافه کرد : رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال عادی سازی روابط خود با کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان سعودی، قطر و سایر کشورهای اسلامی منطقه است ، ولی این برنامه هم با تنفر مردم این کشورها مواجه می شود.

 

این فرمانده ارشد سپاه راه اندازی جنگ مذهبی بین شعیه و سنی در منطقه را از اهداف مهم عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی منطقه اعلام کرد.

 

وی گفت که رشد گروههای مقاومت اسلامی در سرزمین فلسطین تمام برنامه های دولت صهیونیستی از جمله تشکیل دولت خالص یهودی را با شکست مواجه کرد و آرزوی دیرینه این رژیم برای تسط بر نیل تا فرات را بر باد داد .

 

 اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه راهبرد آزادی قدس

 

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتحاد مسلمین ، مقاومت اسلامی و جهاد مسلحانه را راهبرد اصلی برای آزادی قدس شریف و سرزمین اشغال شده فلسطین دانست.

 

سرلشکر صفوی تقویت گروههای جهادی در منطقه کرانه باختری و محور قرار گرفتن فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام برای ملت ها و دولت های اسلامی را از دیگر برنامه های مهم برای نجات مردم فلسطین اعلام کرد.

 

وی کاهش جمعیت ساکنان اشغالگر قدس و مشکلات اقتصادی را دو بحران مهم برای آینده این رژیم برشمرد و گفت : ساختار سیاسی این دولت که مبتنی بررهبران و احزاب بزرگ صهیونیستی بود از بین رفت و تنش های دایمی سیاسی و اقتصادی وامنیتی در این رژیم جعلی و جنایتکار آشکارشد.

 

سرلشکرصفوی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با زوال این رژیم در ۲۵سال آینده ، بار دیگر اتحاد مسلمین ، تداوم روند مقاومت اسلامی و جهاد مسلحانه را از برنامه های مهم و راهبردی جهان اسلامی برای آزادی قدس دانست.

 

 

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی

 

صفوی گفت که باید از تمام ظرفیت افکار عمومی و دیپلماسی کشورهای اسلامی حامی فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن اصلی خود استفاده کنیم.

 

وی افزود : همچنین باید نیازهای اقتصادی و تسلیحاتی سازمان های محور مقاومت اسلامی را با استفاده از ظرفیت و قابلیت های مردم مسلمان معتقد به آزادی قدس شریف ، فراهم کرد.

 

وی حذف اقتصاد رژیم صهیونیستی از اقتصاد منطقه ای و جهانی ، تحریم کالاها و مبادلات تجاری با این رژیم جعلی ، راه اندازی جنگ نرم و روانی علیه اشغالگران فلسطین در فضای مجازی بین المللی برای تسریع در روند مهاجرت معکوس را راهکار دیگر دیپلماسی برای آزادی فلسطین اشغالی نام برد.

 

صفوی راه اندازی انجمن ها و سندیکاهای مختلف درسطح منطقه و جهان ، فعال سازی جشنواره های فرهنگی و هنری، ساخت فیلم و بهره گیری از توانمندی حقوق دانان جهان اسلام برای محکومیت بین المللی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را جمله دیگر کارکردهای برای تسریع درآزادی فلسطین اشغالی اعلام کرد.

 

 

سردار صفوری ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی در مسئله فلسطین

حضور سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان ساروی

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا