مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در همایش فرمانداران در ساری گفت : برخی منتقدان به گونه ای در مورد عملکرد دولت صحبت می کنند که انگار در این کشور زندگی نمی کنند و از کاهش 100 دلاری قیمت هر بشکه نفت بی اطلاع هستند.

 

 

به گزارش شرق پرس محمدحسین مقیمی در گردهمایی سراسری فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های کشور در ساری افزود : به هرحال این انتظار از فرمانداران و مدیران دولت تدبیر و امید وجود دارد که در برابر انتقادها به عملکرد دولت آن هم درشهرستان های تحت مدیریتشان پاسخگو باشند و عملکرد دولت را ارائه دهند.

 

وی ادامه داد : دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت موفق شد نرخ تورم ۴۳ درصدی سال ۹۲ را به ۱۱ درصد در سال جاری کاهش دهد و رشد اقتصادی را از منفی شش درصد به کانال مثبت ببرد.

 

فرمانداران در برابر انتقاد به دولت سکوت نکنند

 

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این که فرمانداران و مدیران دولت تدبیر و امید باید عملکرد دولت در زمینه اقتصادی را برای برای مردم بیان کنند ، گفت : برخی منتقدان به گونه ای در مورد عملکرد دولت صحبت می کنند که انگار در این کشور زندگی نمی کنند و از کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت بی اطلاع هستند.

 

وی اضافه کرد : دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت و تحریم توانست کشور را بدرستی مدیریت و آرامش را در ابعاد مختلف بر جامعه حاکم کند.

 

 رضایت مردم از دولت در انتخابات مجلس دهم

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای امن و بدون هیچ تنش سیاسی و یا امنیتی در کشور برگزار و موجب رضایت مردم شد.
مقیمی افزود : تمام جریان ها و گروههای سیاسی در فضای امن انتخاباتی موفق به ارائه برنامه های خود شدند و هیچ برنامه ای در زمان تبلیغات انتخاباتی مورد تعرض قانون شکنان قرار نگرفت.

 

وی ادامه داد : وزارت کشور با برخورد قانونی ای که پیش از برگزاری انتخابات با برهم زنندگان اجتماعات قانونی داشت ، موفق شد فضای امن را برای گروههای سیاسی در دوره انتخابات آماده کند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور رضایت مردم از برگزاری انتخابات را افتخاری بزرگ برای دولت تدبیر و امید و وزارت کشور دانست و تاکید کرد : رضایت مندی مردم عامل اصلی افزایش میزان مشارکت در این رویداد سیاسی بوده است .

 

رئیس ستاد انتخابات کشور قانونمداری را مهم ترین رویکرد دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری دانست و گفت : تمام برنامه های انتخابات حول محور قانونمندی و رعایت قانون بخوبی پیش رفت و کارنامه مثبتی از دولت بر جای ماند.

 

 اقتصاد مقاومتی اولویت وزارت کشور

 

معاون سیاسی وزیرکشور اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را اولویت اول وزارت کشور در سال جاری معرفی کرد و گفت که سیاست های این برنامه نیز به استان ها ابلاغ شده است .

 

وی افزود : فرمانداران و بخشداران ما در خط مقدم اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی قرار دارند و با اجرای کامل این برنامه در سال جاری باید تحول اقتصادی در کشور ایجاد شود.

 

مقیمی گفت : وزارت کشور اختیارات لازم را برای اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی به استان ها واگذار کرده است .

 

وی رسیدگی به معضلات اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را هم از دیگر برنامه های وزارت کشور در سال جاری اعلام کرده است.

 

معاون وزیر کشور مردم داری ، رسیدگی به مشکلات مردم بخصوص واحدهای تولیدی و صنعتی ، تعامل با مدیران دستگاههای اجرایی و شهرستانی و بیان دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی دولت به مردم را از وظایف فرمانداران دانست و برپیگیری این موضوع ها از سوی نمایندگان دولت در شهرستان ها تاکید کرد.

 

مرحله اول گردهمایی سراسری آموزشی و تخصصی فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های کشور صبح امروز در مجتمع پیامبراعظم (ص) ساری آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 

انسجام بخشی به فعالیت ها، ارائه آموزش های تخصصی و به روز رسانی اطلاعات فرمانداران از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی اعلام شده است .

 

فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های ۲۰ استان کشور در مرحله اول این گردهمایی حضور دارند.

 

مرحله دوم این گردهمایی نیز با حضور فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های بقیه استان ها از روز شنبه هفته آینده در ساری پیگیری می شود.

 

 

 

 

 

 

ایرنا