در مرحله بعد نمایندگان رای گیری را آغاز کردند که با اعلام رئیس مجلس, محمد فرهادی با 197رای موافق، 28 رای مخالف و 10 رای ممتنع توانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت علوم کسب کند.

 

 

به گزارش شرق پرس, نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح چهارشنبه ۵ آذر، برای پنجمین بار از آغاز بکار دولت یازدهم، صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را مورد بررسی قرار دادند.

 

 

فرهادی طلسم وزارت علوم را با 197 رای مجلس شکست

 رئیس‌جمهور نیز در ابتدای جلسه رای اعتماد مجلس با اعلام حمایت از فرهادی گفت: مجلس هر تصمیمی که بگیرد به آن احترام می گذاریم و برخی نباید رای ندادن مجلس به وزیری را بهانه حمله به نمایندگان قرار دهند.

 

 

 پس از صحبتهای روحانی نمایندگان موافق و مخالف وزیر علوم پیشنهادی صحبتهایشان را انجام دادند و پس از آن نیز فرهادی در مورد برنامه هایش توضیحاتی داد. وی در ادامه گفت: ترجیح می دهم به متن و نیاز اصلی وزارت علوم توجه داشته باشم تا به حاشیه های آن.

 

 

در مرحله بعد نمایندگان رای گیری را آغاز کردند که با اعلام رئیس مجلس, محمد فرهادی با ۱۹۷رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع توانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت علوم کسب کند.