امامان جمعه شهرستان های شرقی مازندران این هفته با محوریت موضوع عاشورا و قیام امام حسین, از فرهنگ سازی برای عاشورا, نکوهش بدعتهای نابجا در عزاداریها و همچنین رسانه بودن محرم و عاشورا سخن گفتند.

namazjomee

به گزارش شرق پرس، امامان جمعه شهرستان های شرقی مازندران این هفته با محوریت موضوع عاشورا و قیام امام حسین, از فرهنگ سازی برای عاشورا, نکوهش بدعتهای نابجا در عزاداریها و همچنین رسانه بودن محرم و عاشورا سخن گفتند.

 

 

 

 

rasolii5

رسولی جویباری خطیب جمعه میاندورود با تاکید بر اینکه عزاداری حسینی قمه‌زنی و علامت‌کشی ندارد، گفت: قمه‌زنی و علامت‌کشی بی‌حرمتی به اباعبدالله است.

 

 

حجت‌الاسلام مجتبی رسولی جویباری گفت: رویکرد و انگیزه در همه امامان یکی است اما عملکردها متفاوت است و براساس عملکرد ویژه شخصیت‌ها هم ویژه می‌شوند و این عملکرد به تناسب شرایط اجتماعی و سیاسی آنها متفاوت بوده است.

 

رسولی جویباری با اشاره به بدعتها در عزاداریهای ماه محرم علامت‌کشی و قمه‌زنی را از انحرافات محرم دانست که موجب تالم امام حسین(ع) و رنجش امام زمان(عج) می‌شود و افزود: اگر بخواهیم حسینی زندگی کنیم باید از این اقدامات دوری کنیم یعنی فقط برای خدا و امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹سال است که روی منبر می‌گویم و تا جان دارم می‌گویم که این خرافات را نباید وارد عزاداری کرد و حال نیز از جوانان خواهش می‌کنم که به خاطر امام حسین(ع) قمه نزنید علامت نیاورید و حرمت امام حسین(ع) را نگه دارید.

 

 

مروری بر مهم ترین عناوین خطبه های نمازجمعه شهرستانهای شرقی مازندران

امام جمعه شهرستان ساری  نیز این هفته گفت: محرم ، رسانه شیعه و جهانی است که در پنج قاره عالم در حال فراگیری است و رسانه‌ای است که پس از گذشت ۱۳ قرن هنوز ادامه دارد و در حال گسترش است.دشمن‌شناسی یکی از توصیه‌های محرم است، دشمن قدرت محرم را فهمیده و تلاش دارد که این قدرت را کاهش دهد.
 
 
 
نماینده ولی فقیه در مازندران درباره مذاکرات هسته‌ای که در حال انجام است، گفت: مذاکرات در حال انجام تنها بین ایران و آمریکا است، چهار کشور دیگر در این مذاکره اهداف آمریکا را پیگیری می‌کنند.
 
 
این مسئول تاکید کرد: ایران مذاکرات یاسر عرفاتی را قبول ندارد، مذاکرات ما براساس برنامه است و هر وقت رهبر انقلاب مصلحت دید این مذاکرات را متوقف می‌کند.
 
 
طبرسی درباره محکومیت اعدام شیخ نمر بیان داشت: شیخ نمر با اعدام به شهادت می‌رسد و این راهی بود که از قبل انتخاب کرد، کاخ سران عربستان پس از اعدام شیخ نمر و خون‌های مظلوم ساقط می‌شود.
 
 
 
حجت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا
 
امام جمعه شهرستان نکا اظهار داشت: عاشورا یک فرهنگ است. ما باید این فرهنگ را رمزگشایی و بازگشایی کنیم.
 
 
وی با اشاره به اینکه یکی از رموز موجود در این بسته ی فرهنگی، شناخت خطرهاست افزود: باید بصیرت پیدا کنیم و خطرهای زمان خود رابشناسیم. آن زمان، خطر موجود، وارونه نشان دادن اسلام بود که بنی امیه در صدد آن بودند. خطری که این زمان وجود دارد هم همین است.
 
 
حجت الاسلام محمدی لائینی گروه‌های تکفیری مثل داعش را آلت دست دشمنان اسلام خواندند و تاکید کردند خطر دیگر در این دوره، ترک امر به معروف و نهی از منکر است که باید توجه جدی به این امر شود. من از مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم که در حال بررسی موضوع و تصویب مصوباتی در این خصوص می‌باشد.
 
 
وی افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ عمومی جامعه‌ی ما یک فرهنگ دینی و عاشورایی باشد. در همه‌ جای کشور باید یک خانم باحجاب، احساس افتخار کند نه اینکه انگشت‌نما شود. یک جوان وقتی نماز می‌خواند باید به خودش افتخار کند نه اینکه مورد ملامت دوستانش قرار بگیرد. این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود.
 
 این خبر در حال تکمیل است