در مراسم ختم مرحومه فاطمه‌السادات خاتمی و مرحوم صادق طباطبایی, احمدی فولادی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوره اصلاحات، علی اسدی فرماندار ساری در دوره خاتمی، علی کریمی‌مله معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دوره اصلاحات حضور داشتند.

 

tarhimm9

به گزارش شرق پرس، مراسم ترحیم مرحومه فاطمه‌السادات خاتمی و مرحوم صادق طباطبایی ‌در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 

 

 شیخ هادی ولی‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم ترحیم مرحومه فاطمه‌السادات خاتمی و مرحوم صادق طباطبایی که به همت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مازندران در مسجد جامع ساری برگزار شد، گفت: بیش از یک سوم آیات قرآن راجع به مرگ و زندگی بعد از مرگ است و هیچ چیز در قرآن به اندازه یاد کردن از مرگ، ذکر نشده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار آیه درباره قیامت، معاد و زندگی بعد از این دنیا در قرآن وجود دارد، گفت: اساسی‌ترین موضوعی که قرآن به آن اشاره دارد درباره معاد است.

 

این خطیب با اشاره به اینکه ملاصدرا می‌فرماید اگر شک و تردیدی نسبت به معاد و دنیای آخرت داریم برای معرفت خودمان، باید به پیله کرم ابریشم دقت کنیم، ادامه داد: پیله کرم ابریشم به این موضوع اشاره دارد که دنیا تمام نشدنی است.

 

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم جهان دارای فاعل است و انسان هم ابدیت دارد، خاطرنشان کرد: در روایات ائمه اشاره شده که بشر برای ابدیت آمده است.

 

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه تشابه انسان با خدا در ابدیت است، افزود: انسان از پرتو اعتقادات اصول و فروع دین، دو بال درمی‌آورد و اگر این دو بال را داشته باشد مانند پروانه از پیله پرواز می‌کند اما اگر یک بال نداشته باشد قدرت پرواز ندارد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه صادق طباطبایی صندوقچه و تاریخ زنده‌ای از انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: پس از اینکه امام راحل به پاریس رفت، رابطه صادق طباطبایی با حوزه بیشتر شد و نقش پررنگ‌تری در انقلاب داشت.

 

ولی‌نژاد با ذکر خاطره‌ای از امام راحل، مرحوم صادق طباطبایی و حسن حبیبی، گفت: امام از نوفل لوشاتو در فکر تدوین قانون اساسی بود.

 

به گزارش فارس، در این همایش احمدی فولادی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوره اصلاحات، علی اسدی فرماندار ساری در دوره خاتمی، علی کریمی‌مله معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دوره اصلاحات، فرمانداران فعلی میان‌دورود، قائم‌شهر، فرزند آیت‌الله صدوقی مازندرانی، کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری از افراد مسئول اسبق و فعلی شرکت‌کننده در این همایش بودند.