نماینده مردم شهرستان‎های ساری و میاندورود در خانه ملت با اشاره به سوابق اجرایی و بودجه‎نویسی خود افزود: در گذشته حق ساری ضایع می‎شد زیرا اعتبارات به فرمانداری‏‌ها تخصیص داده می‌‎شد نه به وسعت یا جمعیت هر شهرستان به همین دلیل با راه‌اندازی شهرستان جدید خدمت مناسبی به ساری و میاندورود انجام شده است.

shojai.ramzan2

 

به گزارش شرق پرس، رمضان شجاعی کیاسری عصر امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات بخش گهرباران با به حق دانستن خواسته‎های مردم و شورای اسلامی این بخش اظهار کرد: با وجود کاستی‎هایی که در بخش گهرباران وجود دارد، اقدامات مناسبی نیز در سال‎های گذشته در آن انجام شده و نباید این اقدامات را به حساب یک مسئول یا نماینده گذاشت زیرا کارهای انجام شده توسط مجموعه نظام انجام شده است.

 

وی به برخی انتقادهایی که در گذشته و حال از تفکیک میاندورود از ساری بیان می‎شود اشاره کرد و گفت: استقلال شهرستان میاندورود یکی از درخواست‎های سال‎های دور مردم این منطقه بود‌ که انجام شد و ‌و امروز این شهرستان از اعتبارات و بودجه مستقل ملی بهر‎ه‎مند است که به رشد و شکوفایی این منطقه از استان می‎انجامد.

 

نماینده مردم شهرستان‎های ساری و میاندورود در خانه ملت با اشاره به سوابق اجرایی و بودجه‎نویسی خود افزود: در گذشته حق ساری ضایع می‎شد زیرا اعتبارات به فرمانداری‏‌ها تخصیص داده می‌‎شد نه به وسعت یا جمعیت هر شهرستان به همین دلیل با راه‌اندازی شهرستان جدید خدمت مناسبی به ساری و میاندورود انجام شده است.

 

این مسئول با اشاره به تخصیص اعتبارات چند برابری به حوزه‎های انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه همچنین قائم‌شهر سوادکوه و سیمرغ در اعتبارات تملک دارایی و ماده ۱۸۰ قانون بودجه کشور در قیاس با مرکز استان افزود: پس از تشکیل شهرستان میاندورود شهرستان ساری و میاندورود دو برابر گذشته از اعتبارات ملی بهره‎مند می‎شوند که بسیار مهم است.

 

شجاعی با بیان اینکه آخرین بودجه اختصاص داده شده به بخش سابق میاندورود تنها ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: بلافاصله پس از راه‌اندازی شهرستان میاندورود اعتبار ۴ میلیارد تومانی به این شهرستان اختصاص یافت و در سال گذشته نیز از ۱۶ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ نمایندگان ۷ میلیارد تومان به میاندورود اختصاص یافت و این در حالی است که مگر اعتبارات بخش‎های چهار دانگه و دودانگه ساری چقدر است.

 

شجاعی با بیان اینکه وقتی صحبت از  شهرستان شدن میاندورود مطرح می‎شود برخی از دوستان تبلیغاتی و انتخاباتی پشت سر من و علی اصغر یوسف‎نژاد نماینده سابق مردم ساری و میاندورود در مجلس ناسزا می‎گویند، افزود: این افراد باید بگویند که نظر آنها در مورد شهرستان شدن میاندورود چیست.

 

این عضو مجلس شورای اسلامی قدمت بخشداری کیاسر را ۱۰۰ سال و راه‌اندازی آن را همزمان با شهر بابل اعلام و اظهار کرد: گهرباران تازه دو سال از عمر خود را تجربه می‎کند، البته نیازها و کاستی‎هایی دارد که باید با پیگیری استانی و ملی رفع شود و در صورت ارائه طرح تعریض محور گهرباران با قول‎های گرفته شده این آمادگی وجود دارد که در سطح وزارت‌خانه راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پیگیری شود.

 

شجاعی به بازدیدهای وزرای دولت کنونی و رئیس دولت قبل از نقاط مختلف استان اشاره و اضافه کرد: در این بازدیدها تنها از مراکز شهرستان‏‌ها بازدید شد ولی با مستقل شدن میاندورود معاون وزیر را برای بازدید از طرح‎های ورزشی شهر سورک به این شهرستان آوردیم.

 

وی گفت: با شهرستان شدن میاندورود عده‎ای برای خود خوراک تبلیغاتی درست کردند که ساری از کلانشهر افتاد ولی باید‌ پرسید مگر میاندورود جزء شهر ساری بود که از کلانشهر بیفتد.‌

 

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر عده‎ای در مخالفت راه‌اندازی میاندورود سخن بگویند مستقل کردن میاندورود جزء افتخارات دوره قبل نمایندگان مجلس است زیرا قرار نیست منافع مردم و شهرستان را به سخنان برخی گره بزنند.

 

قول مساعدت رئیس بنیاد مستضعفان برای تعریض جاده گهرباران

 

نماینده مردم ساری و میاندورود از پیگیری برای ساخت و تکمیل پل ارتباطی و تعریض جاده گهرباران خبر داد و گفت: رئیس بنیاد مستضعفان برای تملک زمین برای تعریض محور گهرباران قول همکاری و مساعدت داده است.

 

شجاعی کیاسری بیان داشت: با رایزنی انجام شده در وزارت راه و شهرسازی، نگاه قدیمی به محور گهرباران را تغییر دادیم ولی رئیس سابق بنیاد مستضعفان زمین دشت‌ناز را برای تعریض این محور نداد اما با حضور رئیس جدید این قول همکاری داده شده است.

 

وی با بیان اینکه بدون طرح و برنامه مکتوب و مشخص نمی‎توان از مدیران ملی دستور مناسب گرفت و این مساله نیاز به طرح کامل دارد، افزود: با تهیه طرح تعریض و توسعه محور گهرباران این مسئله را در مرکز کشور پیگیری می‎کنم زیرا قول‎های اولیه مناسبی به‌دست آورده‎ایم.

 

نماینده مردم میاندورود و ساری در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه پل ارتباطی محور گهرباران به فرح‌آباد یک پروژه مهم است که ارزش پدافند غیرعامل، گردشگری، اقتصادی و ساحلی دارد که ساحل شرق مازندران را تا بابلسر به هم متصل می‎کند، بیان داشت: این طرح در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی در حد ساخت پایه‎های پل متوقف است و برای تامین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت بقیه پل و تکمیل آن رایزنی می‎شود.

 

این مسئول از پیگیری برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در زمین شرکت سایپا گهرباران خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی که از قبل با وزیر صنعت انجام شده است یکشنبه هفته آینده به همراه استاندار مازندران برای آزادسازی زمین سایپا گهرباران به تهران می‎رویم.

 

وی با اشاره به اینکه سه طرح مختلف توسط استانداری تهیه شده است، تصریح کرد: طرح‎هایی شامل ایجاد کارخانه و پایانه صادرات مواد غذایی به خارج از کشور از طریق بندر امیرآباد، کارخانه نورد میله‎گرد و محصولات فلزی و ایجاد یک مرکز گردشگری بزرگ مانند مرکز پدیده مشهد تهیه شده است و باید در دیدار با وزیر صنعت بررسی شود زیرا با رکود صنعت خودروسازی ادامه تملک سایپا به نفع میاندورود نیست.

 

 یکی از مسائل مورد اعتراض شوراها و دهیاران بخش گهرباران پرداخت نشدن مبالغ سالیانه به دهیاری‎های حوزه جغرافیایی در سه سال گذشته بود که این نماینده برای پیگیری این خواسته قانونی دهیاران در سطوح مختلف قول مساعد داد.

فارس