رئیس و اعضاء ستاد دکتر حسن روحانی در شهرستان بهشهر با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار اقدامی سریع برای تغییرات مدیریتی در استان شدند.

tadbiromid.

.

به گزارش شرق پرس, رئیس و اعضاء ستاد دکتر حسن روحانی در شهرستان بهشهر با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار اقدامی سریع برای تغییرات مدیریتی در استان مازندران و اللخصوص شهرستان بهشهر شدند.

همچنین نویسندگان این نامه متذکر شده اند: جمع حاضر ماه‌ها قبل با مکاتبه و مراجعه حضوری به استانداری تقاضای به حق خود را عرضه داشته‌اند که متاسفانه تا کنون هیچ پاسخ روشن و قانع کننده‌ای دریافت ننموده‌اند.

.

متن این نامه که در اختیار سایت شرق پرس قرار گرفت عیناً در ادامه می آید:

.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

با تبریک سالروز پیروزی غرور آفرین و عزت بخش مردم شریف و حق شناس ایران در بیست و چهارم خرداد نودو دو که شمیم دل انگیزش مشام حق باوران را نوازش داد و عطر روح بخشش جان تازه‌ای در پیکر مردم ایران دمید.

جناب آقای رئیس جمهور امضاء کنندگان این مرقومه مطالبی را از سر دردمندی و دلسوزی به محضر شریف حضرتعالی عرضه می دارند امید است با استفاده از اختیارات مصرّحه در قانون اساسی، به سیاست‌ها و نقطه نظرات روشن و صریح دولت تدبیر و امید که به کرات از زبان حضرتعالی و دولت مردان عزیز ایران ایراد گردیده است جامه عمل بپوشانیم.

بی‌شک آنچه در خرداد نود و دو در پای صندوق رأی، با عزم و اراده ی راسخ مردم آگاه و فهیم ایران رقم خورد و به تبع آن اعتماد عمومی که سرمایه عظیم اجتماعی است در بین احاد مردم احیاء گردید، مطالبه حقوق حقه‌ای بود که سال های متمادی مورد غفلت و بی توجهی واقع گردیده است.

بدیهی است که بزرگترین و اساسی‌ترین خواسته‌ی مردم، ایجاد تغییر و تحول بنیادین در روش‌های مدیریتی دولت قبلی بوده است که آن را با رأی قاطع به جنابعالی در پای صندوق های رأی اعلام و اثبات نموده‌اند. اما آنچه پس از گذشت یکسال و اندی از عمر دولت شاهد و ناظر آن هستیم بی‌تفاوتی، انفعال و تأثیرپذیری برخی از مسئولین دولت در برابر کسانی است که پیش از این، تمام قد در مقابل این تفکر ایستاده، علم مخالفت با دولت را به صورت علنی و آشکار در کشور به دوش می‌کشیده‌اند.

افسوس و صد افسوس، افراد فرصت طلبی که با سهم خواهی بی‌وجه خود در یکسال گذشته مانند سدی محکم در مقابل برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید می‌ایستاده‌اند، امروز به واسطه‌ی تسامح و تساهل بیش از حد برخی مسئولین چنان میدان داری و تاخت و تاز می‌نمایند که آن اعتماد و عزم ملی و کورسوی امیدی که در دل‌های مردم روشن شده بود را نیز به خاموشی کشانده، این شبهه را در اذهان عمومی القاء نموده‌اند که خدای ناکرده در بیست و چهارم خرداد نود و دو دچار اشتباه تاریخی شده‌اند. و عده‌ای نیز از روی عناد و دشمنی و برخی نیز از روی غفلت و نادانی برچنین شبهه‌ی خطرناکی دامن می‌زنند‌.

از سوی دیگر فشارها، سهم خواهی‌ها و سماجت‌های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از یک سو و ایجاد جو ارعاب و به تبع آن کوتاه آمدن برخی مسئولین تصمیم ساز از سوی دیگر آن چنان عرصه را بر نیروهای سیاسی حامی دولت تنگ نموده است که خواسته و ناخواسته به گوشه‌ی انزوا و بی‌تفاوتی رانده شده، میدان را برای فرصت طلبان سودجو خالی نموده‌اند.

در این میان آنچه فکر و ذهن خیر خواهان و دلسوزان دولت و نظام را به خود معطوف داشته و سوالات و استفهامات اساسی در خاطر آنان ایجاد نموده است که چرا پس از گذشت یکسال و اندی از عمر دولت، در بسیاری از شهرستان‌های کشور و به تبع آن استان مازندران کسانی در مصدر و مسند امور دولت قدرت نمایی می‌کنند که هیچ سهمی در پیروزی مردم در انتخابات اخیر نداشته و هیچ همسویی و توافقی با تفکر حاکم بر دولت ندارند؟

آیا باید بپذیریم که سهم خواهی برخی رجال سیاسی و دینی و فشار و چانه زنی ایشان در حفظ نیروهای منصوب به دولت قبلی حق مسلمی است که استاندار محترم و معاونین ایشان نیز بر آن صحنه نهاده‌اند؟

آیا با تغییرات و جابجایی‌هایی که تاکنون در سطح استان اتفاق افتاده، توقع مردم شریف این استان که حضور چشمگیری در انتخابات اخیر داشته اند، برآورده گردیده است؟

آیا با فرماندارانی که در نهان و آشکار اطاعت پذیری و وفاداری خود را به دولت قبلی اعلام و اثبات نموده‌اند می‌توان سلامت انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری را تأمین و تضمین نمود؟

جای بسی تعمق و تأمل است که تأکیدات مکرر حضرتعالی در یکسال گذشته به ویژه سخنان شفاف و رهنمودهای گره گشای اخیر جنابعالی که فرموده‌اید: «به استاندارهای محترم توصیه می‌کنم اگر مواردی از فرمانداران یا بخشداران معتقد به راه دولت و مجری چهار چوب‌ها و برنامه‌های دولت نیستند و یا شایستگی لازم را ندارند برای تغییر آنها اقدامات لازم را انجام دهید.» نیز تغییری در رویه معمول و مألوف مسئولین استان ایجاد ننموده است.

جالب اینجاست که استان مازندران اولین استانی است که استاندار دولت تدبیر و امید را به خود دیده است، اما پس از گذشت حدود یکسال از استقرار استاندار جدید، جناب آقای «ربیع فلاح»، شاهد تغییرات چندانی در سطح مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات در شهرستان‌ها نبوده‌ایم.

جالب‌تر اینکه بخشی از تحولات و تغییرات حاصله در حوزه استانداری به صورت جابجایی نیروها محقق گردیده است و شگفت آنکه برخی از مدیران دولت آقای احمدی نژاد که رویکردی کاملا مخالف دولت دارند با زیرکی و موج سواری، مجددا در بدنه‌ی استانداری به عنوان فرماندار یا مدیرکل به کار گمارده شده‌اند.

جناب آقای دکتر روحانی جای بسی تأمل است، کسانی که در هشت سال حاکمیت قبلی هزینه و تاوان بسیار سنگینی پرداخت نموده، از حداقل حقوق اجتماعی و سیاسی محروم بوده‌اند، امروز نیز مورد بی‌مهری و کم لطفی نمایندگان دولت تدبیر و امید قرار می‌گیرند.

لذا امضاءکنندگان ذیل این مرقومه که عصاره‌ی منتخب اعضاء ستاد حضرت عالی در شهرستان بهشهر می‌باشند از جناب عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور استدعای عاجزانه دارند تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تحقق مطالبت به حق و معطل مانده‌ی مردم شریف شهرستان بهشهر و خیرخواهان و حامیان دولت تدبیر و امید گام اساسی برداشته، در جهت تغییر و برکناری فرماندار این شهرستان که هیچ گونه هماهنگی و همدلی با مجموعه ی دولت ندارند دستور عاجل و مقتضی صادر فرمایید.

لازم به توضیح است که جمع حاضر ماه‌ها قبل با مکاتبه و مراجعه حضوری به استانداری تقاضای به حق خود را عرضه داشته‌اند که متاسفانه تا کنون هیچ پاسخ روشن و قانع کننده‌ای دریافت ننموده‌اند. در پایان توفیق روز افزون حضرت عالی را از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم.

پیروز و سربلند باشید.

رئیس و اعضاء ستاد دکتر حسن روحانی در شهرستان بهشهر