آیت‌الله نورمفیدی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان گلستانی باید در برابر این‌گونه مواضع مسئولان استان مازندران، محکم بایستند و کوتاه نیایند.

normofidi200

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان از مخالفت اداره‌کل محیط زیست استان مازندران در خصوص بازدید مسافران نوروزی استان گلستان از جزیره آشوراده انتقاد کرد و گفت: این جزیره ربطی به محیط زیست مازندران ندارد.

   

 

 

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در دیدار معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: مسافران نوروزی در صورت تمایل حق دارند از این جزیره بازدید کنند و کسی هم حق جلوگیری ندارد.

 

وی افزود: رفت و آمد به جزیره آشوراده منع قانونی ندارد و مسئولان استان گلستان هم نباید در برابر این سخنان، کوتاه بیایند.

 

مسئولان گلستان در برابر مواضع مسئولان مازندران محکم بایستند

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان گلستانی باید در برابر این‌گونه مواضع مسئولان استان مازندران، محکم بایستند و کوتاه نیایند.

 

نورمفیدی ادامه داد: من بارها تاکید کردم که آشوراده، کلید توسعه استان گلستان است، اگر به این توصیه توجه جدی می‌شد، وضع استان گلستان به مراتب بهتر بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این دیدار از برخورد جدی استاندار گلستان پس از موضع‌گیری اداره‌کل محیط زیست استان مازندران خبر داد.

 

رضا مروتی افزود: طبق تاکیدات استاندار گلستان، مقرر شد از مکاتبه مستقیم با فرمانداری‌های استان گلستان در خصوص جزیره آشوراده اجتناب شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بازدید مسافران نوروزی استان گلستان از جزیره آشوراده، سال‌های گذشته هم انجام می‌شد و امسال هم طبق گذشته، مسافران نوروزی استان از این جزیره بازدید می‌کنند.

 

آشوراده حق قانونی مردم استان گلستان است

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: آشوراده حق قانونی مردم استان گلستان است و مسئولان استان مازندران به ناحق در این زمینه تلاش می‌کنند.

 

مروتی ادامه داد: مسئولان استان مازندران به ناحق، به این مسئله دامن می‌زنند و آن را به رسانه‌ها می‌کشانند.

 

وی تاکید کرد: توسعه پایدار در محیط‌های زیست محیطی منع قانونی ندارد.