آیت الله طبرسی درباره مطرح کردن برخی افراد برای انتخاب خبرگان رهبری، ادامه داد: خبرگان مکان وابسته به سیاست دینی است به این دلیل که همه افرادی که در این حوزه خدمت می‌کنند یا مجتهد هستند یا نزدیک به اجتهاد، لذا نگرانی از بابت انتخاب رئیس خبرگان رهبری وجود ندارد.

 

tabarsii4
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خبرگان مکان وابسته به سیاست دینی است به این دلیل که همه افرادی که در این حوزه خدمت می‌کنند یا مجتهد هستند یا نزدیک به اجتهاد، لذا نگرانی از بابت انتخاب رئیس خبرگان رهبری وجود ندارد.

 

 

به گزارش شرق پرس، آیت‌الله نورالله طبرسی در مراسم نخستین سالگرد رحلت شادروان عسکر اولادی و نیز مراسم یادبود آیت‌الله مهدوی کنی در مصلی شهرستان ساری اظهار داشت: رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از بزرگان دین و دیانت و سیاست بود.

 

وی با اشاره به اینکه اهمیت عزادرای برای زنده نگهداشتن شعار امامت برپا می‌شود و عزاداری شعار ائمه و امامت است، بیان داشت: در عزاداری‌ها امکان انتقال دغدغه ائمه به خوبی فراهم می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بسیاری از پادشاهان که در این کشور حکومت می‌کردند از برگزاری عزاداری‌ در کشور هراس داشتند.

 

این مسئول با اعلام اینکه دشمن با برگزاری عزاداری برای ائمه اطهار مخالف است، گفت: دشمن از احتمال اینکه مردم در این عزاداری‌ها هوشیار شوند و نقشه شوم آنها برملا شود می‌ترسند.

 

طبرسی با اشاره به نشات گرفتن انقلاب اسلامی ایران از عاشورا، افزود: دشمنان اسلام در هراس هستند که انقلاب دیگری از مکتب عاشورا در جهان شکل بگیرد و به همین دلیل نسبت به فرهنگ عاشورا حساسیت دارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات آیت‌الله مهدوی‌کنی و نیز مرحوم عسکر اولادی به انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این دو مرد بزرگ در زمانی در کنار امام خمینی قرار گرفتند که کسی در خانواده خویش توان صحبت درباره شاه را نداشت.

 

وی بیان داشت: اگر هدایت‌های امام خمینی(ره)، اندیشه‌های آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری و رهبر انقلاب در حال حاضر برای هدایت انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شدیم.

 

طبرسی بیان داشت: مرحوم عسکر اولادی و آیت‌الله مهدوی کنی از ابتدا تا پایان عمر خویش در کنار ولایت فقیه بود و آیت‌الله مهدوی‌کنی از روحانیونی بود که شعار سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما را به خوبی اجرا می‌کرد.

 

این مسئول اضافه کرد: دو گونه سیاست وجود دارد، سیاست حقه و سیاست حُقه داریم که دین ما سیاست حقه است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: سیاستی مورد قبول انقلاب اسلامی است که یک لحظه از دین جدا نمی‌شود و انقلاب اسلامی ایجاد شد که سیاست دینی حفظ شود.

 

وی با اشاره به اینکه سیاستگذاران انقلاب اسلامی برای حفظ دین خدا تلاش می‌کنند، افزود: زندانی شدن بسیاری از علما دینی و بزرگان نظام در دوران انقلاب اسلامی برای حفظ دین و شعائر دینی بود.

 

این مسئول درباره اقدامات مرحوم عسکر اولادی گفت: این مرد ارزشمند در یک لحظه از ولایت فاصله نگرفت.

 

طبرسی با اشاره به مشکلاتی که جدای دین از سیاست در زمان بعد از رحلت پیامبر اتفاق افتاد، بیان داشت: بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه اسلامی مربوط به جدا شدن دین از سیاست بود.

 

وی درباره حمایت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی از انقلاب اسلامی، بیان داشت: این مرد بزرگوار با عشق و شور و با تمام وجود در کنار انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت.

 

 

این مسئول اضافه کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی فردی بود که مورد قبول حوزه، دانشگاه و مردم بود.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران درباره انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ریاست خبرگان در اسفند تعیین می‌شود و بدون دلیل مطرح کردن افراد برای خبرگان اقدام مناسبی نیست.

 

به گزارش فارس, این مسئول درباره مطرح کردن برخی افراد برای انتخاب خبرگان رهبری، ادامه داد: خبرگان مکان وابسته به سیاست دینی است به این دلیل که همه افرادی که در این حوزه خدمت می‌کنند یا مجتهد هستند یا نزدیک به اجتهاد، لذا نگرانی از بابت انتخاب رئیس خبرگان رهبری وجود ندارد.

 

وی در پایان گفت: خبرگان رهبری جایگاه بالای سیاسی دینی است و اختیار انتخاب فرد مناسب در اختیار نمایندگان خبرگان رهبری است.