ناطق نوری گفت: خانم خبرنگار غربی از من پرسید که آیا پس از پیروزی در انتخابات و رییس جمهور شدن، به روضه خوانی ادامه خواهید داد؟ بنده گفتم بله و به نوکری امام حسین( ع) مفتخرم و این مقام نوکری ، بسیار ارزشمندتر از عناوین و جایگاه ریاست جمهوری و مجلس است.

 نوکری امام حسین( ع) را با جایگاه ریاست جمهوری عوض نمی کنم

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که جمعه شب در مراسم گرامیداشت عزاداری امام جعفر صادق(ع) در روستای اوزکلاه بلده نور مازنداران سخن می گفت، از اهتمام مسلمانان نسبت به برگزاری و شرکت در اینگونه مراسم مذهبی که نشان بر دلداگی و مودت به خاندان ال محمد (ص ) است تقدیر کرد.

 

 

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری، خانم خبرنگار غربی این پرسش جهت دار را از بنده مطرح کرد، که آیا پس از پیروزی در انتخابات و رییس جمهور شدن ، به روضه خوانی ادامه خواهید داد؟ بنده گفتم بله و به نوکری امام حسین( ع) مفتخرم و این مقام نوکری ، بسیار ارزشمندتر از عناوین و جایگاه ریاست جمهوری و مجلس است و هرگز این مقام والای نوکری و روضه خوانی را با پست ریاست جمهوری عوض نخواهم کرد.

 

ناطق نوری بابیان اینکه گاهی بندگان خدا، به گفتار پیامبر (ص) و معصومین (ع) کمتر توجه دارند، تصریح کرد: پروردگار همواره خیر بنده اش را می خواهد و همواره خیر مطلق خدا در تمامی زندگی انسانها نهفته و جاری است و در این راستا هر بنده ای که خودرا بیشتر در مسیر رحمت و معرفت و ذکر خدا قرار دهد، خداوند عنایت ویژه ای به آن مخلوق خواهد کرد.

 

عضو مجمع مصلحت تشخیص نظام در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از چالش های جدی مسلمانان که از صدر اسلام تاکنون با ان مواجه هستند ، را عدم درک درست دینداری و دین شناسی دانست وبا استناد به روایتی از امام صادق (ع ) در باب تفرقه در دین گفت: به گواه تاریخ بسیاری ازمسلمانان در دوران حکومت معاویه و پس از آن در شام افرادی بودند، که تظاهر عملی به مقدسات داشتند، بعضی از آنان افراد مقدسی بودند که اهل خواندن نمازشب بوده و به سبب زهد و تقوا پینه بر پیشانی داشتند، و بر اثربی اعتنایی به دنیا، لباس های مندرسی به تن داشتند و صرفا برای کسب رضایت پروردگار و ورود به بهشت، با توجه به تحریف و تبلیغ حاکمان منحرف، بر مولا علی علیه السلام لعن و نفرین می فرستادند، و این نبود مگر اینکه تفقه و معرفت در دین نداشتند و دین شناس نبودند.

 

وی افزود: با خودم فکر می کردم که اینها چگونه مردمانی بودند که علی (ع) را با آن همه ستایش از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و نیز تحسین و تکریم از سوی بزرگان اهل تسنن، مورد دشنام قرار می دادند، اما معاویه با آن پدر معلوم الحال و فاقد پیشنیه درخشان، مورد تقدیس مردم بود، بطوریکه وقتی معاویه بدلیل نداشتن وقت، نمازجمعه را به چهارشنبه موکول کرد، مردم آن زمان، اطاعت کردند و نه تنها اعتراضی نکردند بلکه تمکین کردند.

 

ناطق نوری بیان داشنت: این آفت را فیلسوف و اندیشمند گرانقدر جهان اسلام شهید بزرگوار استاد مطهری روشن کردند و ایشان اعتقاد داشتند بسیاری از مردم تفقه و شناخت دینی ندارند، خیلی ها دیندار هستند اما در عین حال دین شناس نیستند و بنام دین از دین یاری می گیرند.

 

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر فردی دیندار باشد اما دین شناس نباشد، ان فرد دیندار سطحی است و از مشخصه های آن این است که هر آنچه رنگ و روغن و بوی دین و اسم دین داشته باشد قبول می کند،اما معرفت و شناخت به دین و تشخیص واقعی راه دین ندارند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ستودن افرادی که که هم دیندار و هم دین شناس بودند، از حضرت فاطمه (س) یادکرد و گفت: دفاع حضرت فاطمه (س) از امیرالمومنین (ع) به سبب رابطه عاطفی با همسرش نبوده بلکه برای دفاع از اسلام ناب محمدی و قوانین قران بوده است و نیز دراین راستا حضرت فاطمه (س) فرمودند’ اگر امروز از قانون ارث که در قران آمده و فرمان الهی است در زمان من فاطمه که هنوز کفن پدرم خشک نشده است دفاع نکنم و از اینکه این قانون زیر پا گذاشته شود، نخروشم، دیگر فردا اثری از قانون ارث و قصاص نخواهد ماند و آن کسی که باید از اسلام دفاع کند من فاطمه هستم’.

 

ناطق نوری گفت: امروز باید به دنبال دختر رسول خدا(ص) از قوانین اسلام دفاع کنیم و با تفقه در دین تشخیص راه ولایت الهی را با تمسک به ولایت ائمه معصومین (ع) انجام بدهیم.

 

باید تلاش کنیم در چنین شرایطی از کسانی که راه افراط گری و انحراف در دین را در جوامع اسلامی تسری می دهند مثل همین داعش و امثالهم دوری گزیده و از آنان بپرهیزیم.