رسولی جویباری گفت: نسل اول انقلاب هنوز زنده است اما جامعه از آرمان جنگ و نسل اول فاصله گرفته است گفت: ما و شما نمي توانيم حرف بزنيم و يا نمي گذارند حرف ما به گوش مردم و نسل جوان برسد .

 

rasolii

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در جمع رزمندگان، یادگاران دفاع مقدس و عزاداران حسینی در تکیه ضیایی ساری با بیان اینکه اربعین تنها مختص به سیدالشهدا است و این امر در قبل و بعد از امام حسین(ع) برای هیچ یک از پیامبران و معصومین وجود نداشت، افزود: موقعیت ابی عبدالله و نقش بسزا و تاثیرگذار او با همه بزرگان حتی پیامبر اعظم فرق می کند.

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس, امام جمعه شهرستان میاندورود به ایجاد یک شی و اهمیت بقای آن در اسلام نیز اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر با همه بزرگی خود اسلام را آورد اما اگر کربلا، حسین، شهادت، اسارت و اربعین نبود از پیامبر و دینش نیز خبری نبود.

 

 

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: اگر از کربلا درس نگیریم و هزاران لیتر هم اشک بریزیم هیچ فایده ای ندارد، چرا که حسینی که ما را وادار به تلاش و حرکت نکند حسین فاطمه نیست.

 

 

رسولی جویباری با تاکید بر اینکه اربعینی که جامعه را حسینی نکند اربعین و عاشورا نیست، افزود: امروز دشمن نیز به دنبال همین موضوع است که مردم واقعیات را نفهمند و ندانند که در انقلاب ایران که نشات گرفته از قیام سیدالشهدا است چه گذشته است.

 

 

وی ادامه داد: دشمن نمی خواهد مردم و نسل جوان بفهمد که چرا پای جانبازان مصنوعی است و یا چرا بعضی از جانبازان به دلیل مصرف مواد شیمیایی نفس هم نمی توانند بکشند.خطیب جمعه سورک با گلایه از برخی مکتوبات، اشعار و برخی فیلم های عرصه دفاع مقدس اظهار داشت:گاهی آنقدر مسایل با واقعیات جنگ فاصله دارد که ما انگشت تعجب به دهان می مانیم .

 

 

وی با بیان اینکه بلایی که بر سر ما آوردند این است که هر روز انشقاق و جدایی با اسامی مختلف بین نیروهای نظام و انقلاب ایجاد می کنند افزود: کسی با وجود و حضور احزاب و جناح ها مخالف نیست اما آن هنگام که عزیزان و دوستان ما به جنگ می رفتند کسی از آن ها نمی پرسید که اصولگرا هستید یا اصلاح طلب، چرا که این حرف ها به ارزنی نمی ارزد.

 

 

حجت الاسلام رسولی گفت: پاسداری که همه چیز خود را برای اسلام و انقلاب فدا کرده است امروز در گیر و دار حزب گیر کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه ما در نظام اسلامی اصولی داریم و همه نیز نسبت به نظام و اسلام اصولگرا هستیم ابراز داشت: انسان مومن اصولگرا است و اصول ما هم ثابت است اما اصل در نظام اسلامی جمهوریت و ولایت فقیه است بنابراین اگر اصلاح در جامعه وجود نداشته باشد اصول هم متوقف می شود.

 

 

امام جمعه میاندورود با اشاره به قیام حضرت سیدالشهدا و هدف او از قیام عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) برای اصلاحات قیام کرد بنابر این نباید فرقی بین اصلاح و اصول وجود داشته باشد چرا که دین و دینداران نیاز به اصلاحات دارند و ابزار اینکار نیز امر به معروف و نهی از منکر با معیار و سیره پیامبر و امیرالمومنین(ع) است.

 

 

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب هنوز زنده است اما جامعه از آرمان جنگ و نسل اول فاصله گرفته است گفت: ما و شما نمی توانیم حرف بزنیم و یا نمی گذارند حرف ما به گوش مردم و نسل جوان برسد .

 

 

خطیب جمعه سورک ادامه داد: همین امروز بسیاری از واقعیات را وارونه جلوه می دهند اما اگر کسی بخواهد از دین و ولایت دفاع کند متهم به ضد نظام و ضد ولایت فقیه می شود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه همه جبهه رفته ها اصولگرا می باشند چرا که شیفته نظام، انقلاب، امام و رهبری هستند، افزود: این عزیزان به اندازه سر سوزنی از نظام و انقلاب فاصله نگرفته اند اما چرا عده ای جدا و فکر و ذهن نسل آینده را نسبت به این عزیزان خراب می کنند؟

 

 

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه بحث حزب و جریان و گروه نیست بلکه دل ها برای نظام و انقلاب و رهبری می سوزد گفت:کسانی که ادعای ولایت می کنند و مدام دم از ولایت فقیه می زنند امروز به سخنان رهبری گوش نمی دهند.

 

 

وی گفت: اربعین برای این است که همه ما وادار به حرکت و تلاش و فریاد زدن شویم چرا که تدین ما با انقلاب گره خورده است و کربلا و عاشورا نیز یک جریان فرهنگی است که تا روز قیامت تداوم خواهد یافت./مازندنومه