حجت الاسلام جباری در بهشهر گفت: متاسفانه نظارت اندک و بی توجهی به حفظ و حراست از این تالاب، کار را به جایی کشاند که برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی بخشی از زمین های این شبه جزیره را تصاحب و اصالت آن را خدشه دار کردند .

 

 جباری گفت: تالاب میانکاله بخش جدایی ناپذیر بهشهر و مازندران است

حجت الاسلام والمسلمین سیدعربعلی جباری گفت : تالاب بین المللی میانکاله ، بخش جدایی ناپذیر بهشهر و استان مازندران است و هیچ فردی نمی تواند برای دست درازی کردن به این موهبت خدادادی برنامه ریزی کند .

 

 

به گزارش شرق پرس، امام جمعه بهشهر در دیدار با رییس و کارکنان اداره محیط زیست بهشهر که همزمان با روز هوای پاک صورت گرفت ، افزود : در این شرایط که مدیریت این تالاب ارزشمند با مازندران و بهشهر است ، باید در نگهداری و حفاظت از آن نیز توجه و اهتمام افزون تر صورت گیرد.

 

وی ادامه داد : متاسفانه نظارت اندک و بی توجهی به حفظ و حراست از این تالاب، کار را به جایی کشاند که برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی بخشی از زمین های این شبه جزیره را تصاحب و اصالت آن را خدشه دار کردند .

 

امام جمعه بهشهر گفت : توجه و تاکید به محیط زیست از جمله تاکیدات و فرامین اسلام و ائمه اطهار است که لازم است برای تحقق این خواسته ها ، بیش از پیش به حفاظت از آن توجه کنیم .

 

وی افزود : حفظ و نگهداری این سرمایه ها به عنوان بخشی از انفال و سرمایه های ملی و خدادادی ، وظیفه ای همگانی و ملی است .

 

او ادامه داد : با جلوگیری از تخریب عرصه ها طبیعی به منظور افزایش پوشش گیاهی، آب و خاک در حفظ و نگهداری از این سرمایه عظیم و با ارزش کوشا باشیم و در این راستا بیشتر تلاش کنیم.

 ایرنا